Opmerking van mede winkelaar!

Stond gisteren middag in de winkel met Bo, kreeg een beirchtje, dus ik stond even stil om te kijken wat het was. In mijn ooghoek zie ik iemand er aan komen, dus ik zeg tegen Bo dat we even aan de kant moeten omdat er iemand aan komt. Krijg een reactie van diegene die er langs moet ; Tja, die moderne moeders ook van tegen woordig!! Oke dan, blijkbaar mag je niet even kijken op je mobiel als je je kind bij je hebt… Sta ik een paar minuten later bij de kassa, en kom ik diegene weer tegen…op dat moment besluit Bo een liedje te gaan zingen die hij die ochtend op de radio heeft gehoord… En keihard ook… drie keer raden wat dat liedje was… I’m sexy and i know it…van LMFAO… perfect uitegsproken in het engels… ik geloof dat ik een goede indruk heb achter gelaten bij iemand in dit dorp…

Maar om eerlijk te zijn ben ik best boos, want door die opmerking die ze maakte, werd er (in mijn ogen) indirect gesuggereerd dat ik een "slechte " moeder ben die haa rteleoon beangrijker vindt dan haar kind, en dat steekt, want dta is helemaal niet waar, ik kreeg toevallig een berichtje van iemand die antwoord gaf op een vraag wat ik echt snel moest weten. Nou, ben ik dan raar dat ik even ga kijken, ook al sta ik in de winkel met mijn kind? Natuurlijk was ik niet zo adrem om er gelijk een opmerking van te maken, wat ik wel had moeten doen. Maken jullie wel eens dit soort dingen mee?

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nee, heb het nog niet meegemaakt. Maar joh, jij weet wel dat het anders zit, toch? Gewoon de volgende keer zeggeb dat het altijd makkelijk oordelen is en dat dat meer Egt over haar dan over jou. Haha, Bo zong een tof liedje!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hahaha ja Bo heet een hele goede muziek keuze!! Vooral de timing ook… hahahahaha
Natuurlijk weet ik wel beter, verbaas me alleen eigenlijk over de brutaliteit van sommige mensen. Ik zou een dergelijke opmerking echt niet durfen te maken, misschien wel denken, maar echt ook maken, bij een onbekende, nee dat zou ik nooit doen.

liefs woezel

Da’s gewoon dommigheid van zo iemand

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zou er ook niet zo zwaar aan tillen. Misschien bedoelde die gene het wel helemaal niet zo! Misschien bedoelde ie wel dat die moderne moeders van tegenwoordig alles tegelijk moeten kunnen (op kind letten, kijken of er iemand langs wil en telefoneren) en was het juist als compliment bedoeld, Ik zeg maar wat he, maar ik vind het nou niet echt een vervelende opmerking. Het is maar hoe je hem oppakt natuurlijk, maar ik zou me er geen minuut langer druk om maken!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Ik denk het zelfs soms wel eens! Dus misschien niet zo’n gekke gedachte?

Mijn dochter werd vanmorgen afgerammeld in de loopauto’s bij de kinderboerderij! Ventje stuk jonger dan haar… En zijn moeder? Die zat met de neus in de telefoon… fijn!! Oh, en toen hij het voor de tweede keer deed, kreeg ie van zijn moeder een flinke pets over zijn vingers!
Ja, dan denk ik ook… moeders van tegenwoordig!

Maar goed, die man wist natuurlijk niet waarom jij in je telefoon keek! Lekker laten gaan dus!

Groetjes Manderijn.

Misschien dat ze het postief bedoelde , zoals mama1980 zegt, maar zo kwam het niet over, en idd in sommige gevallen, wat Manderijn aangeeft, denk ik ook zoiets wel eens, maar goed, in dit geval was het even kijken, en niet uitgebreid bellen - sms,en e mijn kind zijn gang laten gaan, want daar heb ik ook echt een hekel aan!!! In het geval van wat Manderijn aangeeft, was het waarschijnlijk gewoon aandacht vragen van het kind, en moeders heeft het niet eens door, omdat deteleoon belangrijker is…dat vindt ik echt sneu!!

liefs woezel

Ja vind ik ook zielig hoor! Deze moeder had zich dan eerst ook al samen met haar (zo leek het) zus uitgeleefd op de trampoline, kinderen moesten een verdieping lager wachten, omdat het de eerste keer mis ging! Echt… hopeloos!!

Groetjes Manderijn.

aaah das echt sneu!!! ik kan me wl indenken dat als je moniel opeens gaat dat je even oneemt, maar als ik ergens ben, met of zonderbo, zeg ik er altijd bij dat ik daar n daar ben en hang zo snel mogelijk op, en bel ze op een later tijdstip terug! en als je dan naareen speeltuingaat, dan ga je daar heen voor je kind, en niet voor jezelf m opeen tramploine te springen!! Dat vind ik nu echt sneu voor die kinderen, bah!

liefs woezel

Bahasa sorrie ik moest ff lache om de timing van die kies zou ook wat voor pippy zijn… Hahahaha i’m sexy and i know it, heb hier nog zo’n fan…
Pffffh ja sorrie die opmerking van die telefoon,zout op!
Kan ik heel slecht tegen, spring ik direct bovenop… Punt 1 heb je niks beters te doen als moeders aanspreken over hun gedrag in de supermarkt? Zou lkkr solliciteren bij het constenatieburo… Zoiets zou er bij mij uitgekomen zijn… Das ff heel wat anders dan niet op je kind letten, dat je continue met je neus in je telefoon zit is wel wa anders bovendien zeg je nog tegen je kind dat jullie ff opzij moeten,weet je hoeveel moeders dr met jengelend kind en neus in telefoon midden in een gangpad staan en de gehele supermarkt blokkeren!

Pippy is geboren 17.07.2009

nou ik ken het dorp en zijn inwoners een beetje… en grr krijg er weer zo’n onderbuik gevoel bij

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wat bedoel je precies met onderbuik gevoel Kimmetje? Of bedoel je daarmee dat je het idee hebt dat ze het gewoonweg vervelend bedoelde? Ik ben van oorsprong niet uit dit dorp en woon er nog maar een paar jaar. Persoonlijk ken ik dus niet veel mensen en de mensen die ik ken, zijn ook allemaal “import” zoals ze dat hier noemen, de mensen die hier van oorsprong komen, zijn nogal stug ondervindt ik soms en “small minded”

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/5R2ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 27 Mar 2012 07:00:48

dat laatste dus, als ik er was werd ik ook altijd een beetje vreemd aangekeken… kom er al 15 jaar niet echt meer behalve echt gericht bij bepaalde mensen op visite. beetje gevoel van alleen eigen volk graag

ook lekkere bewoording voor je mede dorpbewoners ’ import’ !

quote:
ook lekkere bewoording voor je mede dorpbewoners ' import' !

wordt natuurlijk niet door iedereen zo gezegd, maar vooral de oudere generatie kan dit nog wel eens zo noemen. Is ij elke dorp hier ind e ahterhoek wel een beetje hoor , dat er zo gedacht wordt als je er niet van oorsprong vandaan komt!

liefs woezel

je hoef de klemtoon maar net verkeerd te leggen in het zelfde woord… en een wereld van verschil onstaat er… kerk bv… het is allebei karke ongeveer maar de klemtoon ligt heeel anders!

Klopt helemaal Kim!
Overigens , als je nog voor een keer een leuke speel dag zoekt voor de kids, er schijnt in het dorpje naast ons een nieuw soort van in en outdoor speel paradijs net begonnen te zijn. Mijn schoonzus is er onlangs geweest, en ze gaf aan dat het echt geweldig is. Ben er zelf vorige week langs gereden, en het ziet er ook erg nieuw en net aangelegd uit! En ik weet inmiddels ook een hele leuke restaurant waar je goed en fatsoenlijk kunt eten, waarbij je met de kids geen omme kijken aan hebt!! Grand Plaza in het zelfde dorpje van dat speel gebeuren. Vorige week geweest ivm een etentje met de schoon familie, en echt waar, geweldig! Ze hebben een aparte ruimte voor de kids om in te spelen, waar camera’s bij hangen, zodat je in de eetkamer kunt zien wat er gebeurt, en in die kamer, jemig, het is een mini ballorig !!! en aan de andere kant van die kamer is gewoon een mini bioscoop waar kinderfilms zoals Ice age, of die nieuwe van de smurfen, wordt gedraaid!! Met echte bioscoop stoelen!!! Ik vond het ideaal, want we hebben zelf kunnen eten, en Bo vermaakte zich uitstekend!! Kan het je dus zeker aanraden voor als je nog een keer iets zoekt!

Zo , sorry voor het off topic gedeelte

liefs woezel

ja, laatst op een maandag in de Efteling, een stelletje pubers hoorde ik zeggen toen ze voorbij liepen: “moet dat kind niet naar school” hahaha kind is 2!! Ik dacht ik zal wel eens als opmerking terug makeen: moeten JULLIE niet naar school, spijbelaars?! Maargoed, ik heb het gewoon van me af laten glijden, weten zij veel! Ik kon er wel om lachen eigenlijk
Maar idd het gebeurd vaker, opmerkingen.

Deze heb ik ook nog goed onthouden: toen Joaquin een maand of 8 was had ik hem nèt in de kinderwagen met zitje, omdat hij al goed kon zitten, even rondje over de markt, zei een vrouw die voorbij kwam "ach gèrm zon kleintje die al zo lang moet zitten"! Sjong jonge zeg, hoe weet zij hoe lang ik al aan het wandelen ben ten eerste! Ten tweede, waar bemoeide ze zich mee! Ik heb dat ook maar genegeerd, maar het steekt wel idd! Maar toch, veel mensen denken het beter te weten! En maak je er asjeblieft niet druk meer om, wat je had kùnnen zeggen (ik weet het dat doe ik ook) want je kunt het nu toch niet meer veranderen, en is zonde van je tijd om je om zon sjagerijnig onmens druk te maken toch!? Dat zeg ik dan altijd tegen mezelf.

Of soms als ik ook een beetje sjaggie ben, zeg ik iets terug in de trent van: beetje sjagerijnig vandaag?! Beetje gefrustreerd?! Aaah zit je niet lekker in je velletje?! Zo op een sarcastische toon :-P. Maar meestal, àls ik dan zo`n opmerking heb terug geplaatst heb ik daarna spijt dat ik ze niet gewoon heb genegeerd haha want tja, lekker belangrijk die mensen}.

Grtjs xx

Oh… ben wel erg laat met mijn reactie, sorry! Ga ervanuit dat je er nu geen minuut meer over nadenkt haha

Hahahaha, nee ik ben er nu niet meer mee bezig inderdaad hahahahaha, maar goed ik heb ook wel eens vaker omerkingen gehad. Bv, anderhalf jaar terug liep ik met bo naar de winkel = 5 minuten lopen van ons huis. bo in de buggy. Op de terug weg begon het te regenen, flink balen, ds ik wilde snel naar huis. Fiets er een mevrouw langs en zegt ook keihard tegen mij, jemig, kun je wel met een klein kind de regen in, dat doe je toch niet!!! Nou echt, toedn stondi k ook met mijn mond vol tanden, en oren die aan het klapperen waren!!!

liefs woezel