Oplossing zoeken voor nso

tja, er gaat bezuinigd worden op de vergoeding kdv/bso?
dus ik ben een plan aan het maken, want mijn ventje gaat vlg jaar naar school en ik heb dan 3 dgs vso, 2dgs tso en 3 dg bso nodig. maar wij betalen altijd voor een vast aantal uren (zoals iedereen vlgs mij) dus hij zit tot half 4 opschool, mijn man is kart over 4 klaar dus voor half 5 halen we hem op, dus hebben nog geen uur nso nodig, maar we moeten wel tot half 7 betalen. zonde hé. Ik zit nu te denken (ik ken hier heel weinig andere moeders in het dorp die naar zelfde school gaan)om iemand te zoeken die m’n kind een uurtje wil opvangen. maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen (prikbord supermarkt?) en wat voor vergoeding ik daarvoor moet / kan geven. xxxx

x Floss

De school zelf misschien, waar hij heen gaat? Misschien zijn er ook wel andere mama’s met hetzelfde “probleem” kun je misschien dagen afstemmen! succes iig!

Op marktplaats staan vele advertenties in de rubriek kinderen en baby’s en dan bij oppas en gastouders. Misschien een idee om daar te kijken, er staat zowel vraagouders als gastouders.

Groetjes Anouk

Een gastouder die ook vso en tso kan doen en dan ook nog een stukje nso. Dan heb je misschien ook gelijk dekking voor in de schoolvakanties waar hij dan hele dagen terecht kan. Voordeel gastouder is dat je per uur betaalt en volgens mij kun je ook subsidie krijgen voor een gediplomeerde gastouder? (dacht ik…)

Er zijn ook bso’s die alleen vakantieopvang aanbieden maar dan heb je nog dat je tot aan het einde van de dag betaalt.

Lastig is dat he.

bedankt meiden

zeg freubeltje daar heb ik ook over zitten denken/ dit lijkt me zeker aantrekkelijk wanneer je een 2e hebt. en dat wil ik wel graag (of het lukt is een 2e) maar dan sla je 2vliegen in 1 klap. Ik wist echter niet dat je bij een gastouder echt per uur betaald dat je afneemt, kijk dat maakt het al intressanter voor mij ! weet jij wat een betrouwbaar gastouderbureau is (of iemand anders). gewoon effe googlen of zijn er “keurmerken”

x Floss

Ik zou inderdaad ff googelen. Op dit moment zijn er nogal wat ouders die over een aantal jaren de kinderopvangtoeslag terug moeten betalen omdat er (waarschijnlijk) fraude is gepleegd door het gastouderbureau. Het gaat vaak over flinke bedragen en daar zit je niet op te wachten. Op het radarforum is er een behoorlijk topic over. Ik weet dat Humanitas ook een gastouderbureau heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze opereren landelijk en zijn erg groot. Dus dat lijkt me wel veilig.

Groetjes Natasja

Informeer naar gastouderbureaus bij jou in de omgeving en vraag of je de diploma’s van de gastouder kan zien. Op internet is wel te vinden welke diploma’s ze moeten hebben.

Humanitas is inderdaad een grote organisatie en niet zo slecht volgens mij.

Opvang aan huis is duurder dan opvang in het huis van de gastouder, ook wel even handig om te weten denk ik

En als het goed is, betaal je bij een gastouder per uur

Hoi Floss,

Jou gemeente moet goedgekeurde gastouderburo’s registreren. Zij weten dus welke bij jou in de buurt zitten.
Ook kan je navraag doen bij de gg en ggd zij moeten de keuringen bij de gastouders zelf uitvoeren.

groetjes

lon106

Tso wordt niet vergoed door de Kinderopvangtoeslag hè!? Bij ons op school hadden ze vroeger overblijfmoeders die met de kinderen aten en ze in de pauze in de gaten hielden. Daarvoor werd dan een vaste vergoeding per dag gevraagd.

Groetjes Natasja