Opgezette (lymfe)klier?

Ik ontdekte een knobbeltje in de nek van Jasper, vooral als hij zijn hoofd wat opzij draait kan je het gewoon zien zitten. Het voelt als een glad balletje en schiet wat weg als ik het wat heen en weer draai. Ik heb het idee dat hij het niet heel prettig vind als ik eraan zit. Nu is hij al anderhalve week ziek, dus mijn logica zegt dat het daarmee te maken heeft. Ik ken alleen lymfeklieren in hals, oksels en liezen, maar misschien weet een van jullie of deze ook in de nek zitten? Herkend iemand dit?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

hoi
ja de dochter van mn zus heeft dat ook. Zij heeft verschillende van die knobbeltjes in haar nek zitten. Altijd, ziek of niet ziek. Ze hebben dat toen laten nakijken en bleken inderdaad lymfeklieren te zijn, kon geen kwaad. Bij haar is het inmiddels weg, maar ze is nu ook al 8.
Als je t niet vertrouwt, ga er even mee langs de huisarts zou ik zeggen.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

rico heeft dit al 2 jaar. bij hem is het een verkalkte klier. ten gevolge van een verwaarloosde keelontsteking.
leuke dokter had ik in het verleden he? pff. ik zou in ieder geval zn keel na laten kijken. anders krijg je dadelijk hetzelfde als wat rico heeft. hij heeft er nu geen last meer van maar je ziet het wel en het blijft er ook altijd zitten. die arts waar wij eerst heen gingen was te beroerd hem goed te controleren. arme ziel

Hoi, mama van Jasper,

ja dat is heel normaal, ik heb het toen de kids wat kleiner waren nagevraagd
aan de arts van het CB en je hebt klieren in de nek zitten (wij als volwassenen weet ik niet, of dat het alleen bij kinderen zo is)
HEb dit dus nagevraagd en vlg haar kon het geen kwaad.
Nu is jongste 3.5 en heb laast ook nog gevoeld ook geen eentje maar meerdere.

JE kunt natuurlijk altijd ff navragen, maar denk dat allemaal volstrekt normaal is.

Gr. mama van 2 kids

JE schijnt ze ook bij je enkels te hebben…

haha weet je wat die narcose arts toen tegen ons zei over rico’s klier in zn nek? geen idee of het waar is maar vond het wel heeeeel erg raar klinken;
als ze veel o hun hoofdje krabben dat klieren ook op gaan zetten.
bizarr!!!

Dank voor jullie reacties!
Ik zie het nog maar gewoon even aan, op het KDV zeiden ze ook al dat veel meer kindjes dit hebben en dat het eigenlijk iets onschuldigs is. Hij lijkt er zelf ook niet echt last van te hebben. In juni weer naar de kinderarts dus als het er dan nog zit kan zij er even naar kijken.

@mama van rico, dat is idd wel heel bizar! Ik zal alle oma’s zeggen dat ze niet meer over z’n bolletje mogen kriebelen! Maar euh, die verwaarloosde keelontsteking… ik heb jaspers keel al meerdere malen laten controleren door de huisarts omdat ik hem geregeld uit z’n mond vind stinken. Hij is nl zo vaak verkouden, luchtweginfecties etc etc Maar volgens de huisarts ziet dat er allemaal prima uit. (ook ik ben niet zo weg van m’n huisarts!) Als we weer naar de kinderarts gaan zal ik het allemaal nog eens goed doorspreken.

Groetjes Carolien.

Hoi Carolien,

succes met JAsper!!

gr. mama van 2 kids

Dankje
Op het moment is het echt even hommeles, maar dat heb ik allemaal al in het topic over hooikoorts geschreven dus dat zal ik voor hier besparen!
Niets aan zo’n ziek en zichzelf in de weg zittend mannetje… pfff!
Hij doet nu lekker een tukkie en ik moet zeggen dat ik die momenten even extra waardeer…

Groetjes Carolien.

heb zelf behoorlijk last van hooikoorts, en de kunt je idd
zeer lamlendig voelen.
Dan is alles en iedereen je teveel…
Laat staan voor zo’n kleintje,
nogmaals heel veel beterschap en succes

gr

ja mijn arts had er ook naar gekeken maar toch zit die verkalkte klier er nu.
hebbe ze het nie goed gezien dan ik weet ook niet.