Opgeven, reflux?

Ik heb ook nog een vraagje aangaande het eten van Morgan. Ze geeft makkelijk op. Soms meteen als ze haar fles gehad heeft. Dat is normaal dat weet ik en daar maak ik me ook geen zorgen om. Waar ik me meer zorgen om maak is dat ze soms opgeeft 1, 2 en soms 3 uur na haar voeding.

Dit doet haar pijn in haar keel. Soms huilt ze ook in haar slaap omdat ze opgeeft, ze spuugt het dan niet eens uit. Ik heb haar bed al schuin gezet en ik hou haar ook al langer omhoog na het eten. Op het CB zeiden ze dat dit normaal is en dat het wel overgaat en ik moest haar maar water geven. Gevolg is dat ze meer opgeeft dan want dat slokt ze op. Ze krijgt nu 5 voedingen van 120cc, dus om de 4 uur een fles. Minder geven met meer voedingen heb ik ook al geprobeerd. Dat is ook geen optie want dan komt het er ook nog uit.

Ik moet morgen weer naar het CB. Ik wil het daar nog een keer aankaarten, anders naar de huisarts gaan denk ik. Wat denken jullie?? Het doet haar zichbaar pijn en ze slaapt soms moeilijker. Ze slaapt wel dan, maar ze huilt ook dan. Ik vind het zielig ook.

Groetjes

Michèle

Heb je al johannesbroodpitmeel geprobeerd toe te voegen aan de voeding? Te koop onder de naam Nutriton. Let op: Nutriton en niet Nutrilon.

Dat maakt de voeding wat dikker en dan blijft het wat makkelijker in het maagje.

Dat ze 3 uur na haar voeding nog slokjes teruggeeft, dat kan. Het duurt een aantal uren voordat het maagje helemaal leeg is voor de volgende voeding. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Groetekes, Sje

ben het met sje eens onze beide kids hebben het ook gehad

en let wel meeste kinderen spugen vaker tot 9 maanden voeding terug

Hoi hoi

Wat vervelend joh!!
Wat ik er nog aan toevoegen wilde…
… Weet niet of je dochtertje nog van andere dingen last heeft? Ik bedoel dan hevige krampen, verstopping of juist diarree, buikpijn, veel huilen… etc etc?
Want dan zou 't eventueel nog kunnen liggen aan de voeding. Want als de voeding niet verdragen kan worden, dan gaan ze ook spugen…

Veel succes ermee meid!

En…wat ze uitspugen lijkt veel meer dan het in werkelijkheid is. Ik dacht bij onze jongste (spuugbaby) soms dat er hele voedingen uitkwamen, maar dat valt blijkbaar erg mee.

Laat maar eens een eetlepel melk op een schoon aanrecht of op de tafel vallen. Lijkt een hele plas, maar het is uiteindelijk maar 1 eetlepel. Dat stelt je mogelijk ook gerust dat het veel meer lijkt dan het is.

Groetekes, Sje

Vandaag bij het CB geweest en nu wel serieus genomen. Morgan gaf op en tijdens heet gesprek lag ze te wringen in haar slaap en ze was erg onrustig. Gelukkig in dit geval. Ze krijgt nu Nutrilon Oreon. Dit zou met 5 dagen al verschil moeten maken en met 2 weken helemaal moet werken. Zo niet dan Nutrilon AR. Ze zitten er nu wel bovenop. Maar ik heb dan ook aangegeven het gevoel te hebben dat ze me niet serieus namen. Ik bedoel voor de was maakt het me niet uit en opgeven hoort erbij kan ik ook mee leven, maar mijn kleine meisje echt pijn te zien hebben en dat niet een keer ging me te ver om er niks aan te doen.

De controle staat dus op scherp nu. Maandag heb ik een tel. consult om te vragen hoe het gaat daarna moet ik weer naar het CB voor de standaard controle en eerst inenting (ben trouwens benieuwd hoe dat zal gaan) en daarna weer checken of de voeding aanslaat. Anders dus dat andere wat ik al zei. Gelukkig is er nu een oplossing onderweg en hebben we straks een nog vrolijker meisje dan ze al is en ook een stuk uitgeruster.

Michèle

Goed zo!! Hoop voor je dochtertje dat er gauw verbetering is!

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier, want ben op zoek naar info over wat onze zoon van 7 weken eventueel zou kunnen hebben…
Sinds anderhalve week heeft de huisarts ons verteld dat hij waarschijnlijk koemelkallergie heeft, omdat ik bv. geef zit ik sindsdien op dieet en is goed vol te houden. Zijn gedrag is wel verbeterd ; stuk minder huilen, minder onrustig, huid is minder ruw/rood enz.
Alleen blijft hij nu last houden van spugen na de voeding, soms wel anderhalf of 2 uur na zijn voeding (dan slaapt hij net en wordt ineens wakker en begint meteen te huilen) Dat kinderen dat een keer kunnen hebben, dat snap ik, maar Tijs heeft dit praktisch na elke voeding…lijkt me ook erg vermoeiend voor het ventje (om “gewekt” te worden door een boer)
Ik ben vorige week nog bij de h.a. geweest (invaller), maar voelde me niet echt serieus genomen ; hij had naar longen/hart geluisterd, temp gemeten, in keel gekeken en gewicht was goed, dus geen reden om door te sturen naar k.a.
A.s. vrijdag ga ik naar een osteopaat, omdat er misschien een wervel niet lekker zit en dit ook de oorzaak van het spugen kan zijn. Dit heb ik zelf allemaal op internet gevonden en dmv gesprekken met andere moeders die ik ken…die invallende h.a. vond het naar mijn idee maar een beetje tijdverspilling dat ik kwam.
Dan nog 2 oudere dames in de wachtkamer die dachten dat zij het wel wisten : ik had gewoon een huilbaby ! Nou ja zeg, we hebben weken lang uren met hem na de voeding opgelopen omdat hij ontroostbaar was (sinds dieet gaat dit wel beter), echt zulke mensen kan ik wel naar de strot vliegen (zeker met mijn slaaptekort)

Ik zit op een punt (en mijn man ook) dat ik het niet meer weet…nog een keer naar het cb ? of toch afwachten of hij baat heeft bij de behandeling van de osteopaat ?

P.s. ik heb nog een dochter van anderhalf en zij zit nu ook onder het eczeem, dus niet onbekend, alleen heeft zij als baby geen last gehad van koemelk of iets dergelijks. Zij dronk b.v. i.c.m. hypoallergene flesvoeding. Ikzelf ben allergisch voor honden,katten,graspollen en huisstofmijt…ze hebben het dus niet van een vreemde.

Groetjes Miek

Dat spugen kan helemaal los staan van die koemelkallergie. Ik had ook een spuugbaby. Dat kan wel tot het jaar duren dat ze nog slokjes uitspugen. En soms lijkt het heel veel wat ze uitspugen maar valt in werkelijkheid mee. Laat maar eens 1 eetlepel melk op het aanrecht vallen. Best heel plasje, maar het is maar een eetlepel.

Dus het is niet zo dat je huisarts je niet serieus neemt, er zijn nou eenmaal spuugbaby’s en daar is weinig aan te doen behalve de standaard tips. Je kindje is nog maar 7 weken. Pas als dat spugen erg lang aanhoudt en als hij er gewicht door zou gaan verliezen, dan zal de huisarts in actie komen.

Voorlopig dus proberen met de huismiddeltjes en tips de boel onder controle te houden. Type boven in beeld bij de zoekfunctie het woord spugen of het woord spuug en dan krijg je heel wat topics waar je mogelijk handige tips in vindt.

Groetekes, Sje

Het hoeft ook niet veel te zijn Sje, maar het kan wel knap lastig zijn en pijnlijk. Bij Morgan kwam het er soms niet eens uit, maar herkauwde ze. Bij haar is het nu goed onder controle, maar lastig is het zeker.

Ze gaan zuur ruiken, ze zijn niet blij en het weet soms zelf niet wat je doen moet. Maar goed Johannespittenmeel helpt zeker en het bedje schuin zetten dat is voor het slapen zeker een aanrader. Even twee telefoonboeken onder de poten van het hoofdeinde is zeker een aanrader. Dit hebben we bij Morgan ook gedaan.

Mieke, ik heb je ook nog een langere mail gestuurd.

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk kan het knap lastig en pijnlijk zijn. Onze jongste had in de eerste 4 maanden last van projectielspugen. Melk lag zo een meter verder op de grond. Dus wij hebben ook heel wat afgetobd. Van die eerste 4 maanden zijn er maar heel weinig foto’s dat ze geen slabbetje om heeft. Een stuk of 7-8 per dag gingen er de was in.

Maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat door het dieet van Mieke in het kader van die koemelkallergie het spugen niet ineens over hoeft te zijn. Dat dat spugen los van die allergie kan staan. En omdat zoveel baby’s, zeker in de eerste weken/maanden spugen, dat ik het me kan voorstellen dat de huisarts als er verder niks met het kindje aan de hand lijkt, niet acuut doorstuurt naar de kinderarts. Dat doen ze pas als dat spugen te lang aanhoudt of verontrustende vormen aanneemt.

Ik kan me de ongerustheid en onzekerheid van Mieke heel goed voorstellen maar het is zo jammer dat ze denkt dat de huisarts haar niet serieus neemt. Die man kan echter op het moment ook niet meer doen dan afwachten of dat spugen minder wordt in de komende tijd. Het kindje is nog maar 7 weken oud. En zolang het kindje goed blijft groeien, zal hij niet doorverwijzen denk ik.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Nov 2008 16:58:40

Dat is waar. Dat zal hij ook niet snel doen. Dit omdat reflux in Nederland een onderschat probleem is. Niet dat het dat is, maar er wordt pas gekeken als het erge vormen aan neemt. Is voorkomen niet beter dan genezen??

Bij Morgan deden ze haar gedrag ook af als komt bij alle baby’s voor op het CB. Er zijn alleen niet alle baby’s of een gemiddelde baby. Bij Morgan blijkt nu haar rug vast te zitten. De spieren zijn helemaal stijf (vraag me niet hhoe dat komt) daardoor veel pijn en slecht slapen en onrustig slapen. Ze heeft soms zelfs kringen onder haar oogjes en ze slaapt merendeel van de dag en 's nachts door. En slecht slapen is ook geen goede om spugen te laten stoppen altans niet bij haar.

Ik ben dan ook persoonlijk van mening dat CB’s maar ook sommige artsen eens iets meer af moeten stappen van hun lijstjes, regeltjes en curves en iets meer open moeten staan voor de ouders. Tuurlijk heb je richtlijnen, maar dat woord zegt het al. Richtlijnen. Zo hadden ze mij rust en regelmaat voorgesteld of niet eens voorgesteld ik moest het doen. Morgan werd er helemaal onrustig van en ik heb niet eens een huilbaby.

Nee hoor spugen is iets dat erbij hoort, maar op het moment dat je het idee hebt dat er iets niet klopt moet je serieus genomen worden en het niet moeten eisen. Een moeder is de eerste 10 tot 12 weken 24-7 bij haar kind, die kent het het beste. Die voelt als er iets niet klopt en dan maar 1 keer voor niks dan 1 keer te weinig. Wij zijn voorlopig de enige die voor deze kleine hummeltjes praten kunnen. Zelf doen ze het nog niet.

Groetjes,

Michèle

heb het met beide kids meegemaakt allebei spugertjs,de jongsstye was een huilbaby

He meiden,

Bedankt voor jullie reactie’s. A.s. vrijdagmorgen kan ik bij een osteopaat terecht, misschien dat er een werveltje niet helemaal lekker zit (hij is zeg maar gelanceerd ipv geboren) en dat dit bij de bevalling is gebeurd.

Je word als moeder gewoon een beetje wanhopig als je ziet dat je kleintje moeite heeft met spugen (hij kreunt/kermt wat af tijdens het opboeren, soms gaat hij huilen), ook omdat het vaak zo lang na de voeding nog is…vind ik vreemd, maar hoeft ook niet meteen iets giga medisch te zijn, maar toch. Misschien is een paar behandelingen van de osteopaat in combinatie met Johannesmeel voldoende voor hem en kan hij moeiteloos en direct na de voeding makkelijk opboeren/spugen.
Als dat werkt, dan zijn wij tevreden en onze zoon des te meer denk ik.

Wij zijn vandaag met Morgan naar de fysio geweest. De diagnose is nog niet officieel want we moeten nog naar een manueel therapeut, maar de eerste diagnose is toch Kiss. We zijn er volgens haar alleen gelukkig heel snel bij en kan ze heeft nog geen voorkeurshouding, maar doe begint wel te komen.

Ik was dus toch niet helemaal achterlijk ook al gaf het CB mij wel het gevoel dat ik dat was.

Groetjes,

Michèle

Gister bij de osteopaat geweest met Tijs : linkerwervel zat vast, middenrif is gespannen en had last van zijn voorhoofd…hij vond het gefriemel aan zijn nekje wel lekker hoor, lag er stilletjes bij en keek lekker in de ronte. A.s. vrijdag nog een keer, maar als ik vond dat het stukken beter ging, mocht ik de afspraak afbellen. Hmm, misschien kan ze mijn nek ook ff nakijken ??hahaha, nou ik weet wat het is de pijn in mijn nek, maar toch altijd lekker als er wat gemasseerd wordt…

Vandaag ga ik hem ook wat Johannesbroodpitmeel van nutriton geven, om te kijken of het effect heeft op zijn spuuggedrag, omdat hij meestal een uur, tot 2 uur na de voeding nog moet boeren/spugen. Het maakt de voeding wat zwaarder, dus misschien blijft het dan bij 1 of 2 boertjes met wat melk na het eten ipv zo laat erna nog…hopelijk werkt dit en zijn we een hele grote stap verder met ons ventje. Hij is nu ook een beetje verkouden, dus dat werkt ook niet echt allemaal mee natuurlijk.
Zijn bed staat omhoog (al sinds 2e week) , ik ben op dieet ivm koemelkallergie van Tijs en hij krijgt johannes ivm spugen, meer kan ik bijna niet doen toch ???!

Michèle; hoe gaat het met Morgan ? Wanneer moet je naar de manueeltherapeut ?

Hi Mieke,

Goed om te horen dat ze wat gevonden hebben. Niet leuk voor Tijs, maar ze kunnen er wat aan doen en jij krijgt ook een ander mannetje terug. Wij kunnen helaas pas 17 november naar de manueel therapeut. De beste man is zo’n beetje de enige die kinderen en baby’s behandeld in de omgeving en heeft een overdrukke agenda dus dit was nog vlot. Wel gaan we al met fysio beginnen want dat moet ze zo ie zo krijgen. Want ze zit zo ie zo vast of de diagnose nou wel of niet officieel Kiss wordt. Ik moet wel zeggen nu ik er meer over gelezen heb er heel veel dingen op zijn plek vallen.

Morgan is geloof ik alleen wel uit haar sprongetje aan het komen want ze lacht een stuk meer op het moment. We hebben veel oude muziek op staan op het moment (arrow en city fm) en dat draaide ik ook altijd toen ik zwanger was en dat doet haar wel goed. Ze lijkt dingen te herkennen en ze wordt er heel blij van als we meezingen (en ik kan niet eens zingen ). Dus hopelijk wordt ze na haar behandelingen ook alleen maar blijer. :smiley:

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 08 Nov 2008 21:32:40

Morgan is gister behandeld door de manueel therapeut. In eerste instantie vond ze al dat gefriemel wel leuk. Ze moest in ieder geval veel lachen. Met het draaien bleek toch inderdaad dat ze naar rechts een probleem had. Bij onderzoek van de nek bleek het niet zozeer de wervel te zijn maar de spier was verekt zeg maar. Dat vond ze ook niet zo leuk en ze begon ook meteen te schelden. Nee ze huilde niet, maar begon heel hard te schreeuwen tegen hem en met haar armen te zwaaien echt zo van wat doe je nou dat doet pijn. Daarna toen met vriend haar vast had helemaal vertellen tegen hem wat er gebeurd was.

's avonds leek ze wat onrustiger, maar ik weet uit eigen ervaring dat ik ook altijd wat meer last heb na een behandeling. Vanmorgen had ik gewoon een blije baby, afgezien van de poepluier die dan ook stantepe uit moet. En ik heb haar om 11.35 in bed gelegd omdat ze hier in slaap aan het vallen was, ze was even boos en ik heb gezegd dat ze even lekker moet gaan slapen (in haar eigen bed !) en het is nu 11.58 en het is al die tijd al stil, sterker nog ze slaapt meteen. Ik heb net even gekeken of mijn babyfoon het nog wel doet, oke ik weet niet of dit altijd zo zal gaan nu, maar voor nu ben ik erg blij en zij slaapt. Ze leek vanmorgen ook uitgeruster dan gewoonlijk. Ze moet over twee weken bij de manueel terug komen en volgende week bij de fysio en wij doen trouw haar oefeningen.

Het ziet er hier dus ook naar uit dat het helemaal goed komt.

Groetjes,

Michèle

Ha ha ha ze slaapt nog steeds… ik heb in tijden niet zo lang alleen beneden gezeten. Ik heb alleen kuren met me babyfoon heb nu meteen een nieuwe besteld met een camera. Want ik merk dat de schrik er nog wel in zit enne ik moet zeggen het is ook wel makkelijk als ze straks ouder is kunnen we kijken wat ze doet en met de terugspreekfunctie meteen zeggen dat ze terug haar bed in moet of zo

Maar ga zo maar even kijken want ik kan niet op me babyfoon aan… Ach we hadden hem bij de wasmachine gekregen en die doet het gelukkig beter.

Groetjes,

Michèle