Opgeven, reflux? Deel 2

Ik heb het maar even zo gedaan, dat is misschien voor iedereen duidelijker.

Ik heb vorige keer al gevraagd of dat spuugen van Morgan kwaad kan en of ik serieus genomen moet worden met artsen en zo. Gelukkig gaven jullie mij gelijk en zit Morgan sinds afgelopen woensdag op dieetvoeding (Omneo) en is ze vandaag voor de volle 100% daarop gegaan en we hebben pas 1 golfje terug gehad net na de voeding.

Wel merk ik dat ze nog kokt. Er komt dan eten omhoog maar ze spuugt niet. Althans dat denk ik. Wat het ook kan zijn is dat haar keel toch al verder geirriteerd dan wel wat beschadigd is dan we dachten en dat dat pijn doet. Het opgeven doet ook pijn natuurlijk.

Ik merk ook dat ze slechter slaapt in haar eigen bedje. Sterker nog ze wil helemaal niet meer in haar bedje slapen. Ja na een uur brullen valt ze misschien 30 minuten in slaap en dan is ze weer wakker mer veel huilen en dat is huilen van pijn. ik weet dit zeker omdat ik van de week met aankleden per ongeluk met me nagel langs haar voetje schoot.

Maar goed als ik haar in haar reiswieg in de box leg beneden. Waar ze dus dicht bij mij is en weet dat ik haar meteen troosten kan dan slaapt ze wel. Ze moppert iets als ik haar neerleg maar das twee tellen. ’ S nachts slaapt ze bij ons op bed (in de reismand) en is er ook niks aan de hand, Weer een troostpunt dus. Dit hou ik ook even zo omdat ze al bijna twee keer gestikt is in haar opgeefsel en ik als de dood ben dat ik de babyfoon niet hoor aanslaan in mijn slaap (dat is heel zacht dan).

Ik baal als een stekker want het ging op de dag net zo lekker met slapen in haar bedje. Ik had 4 tot 6 uur per dag moijn handen vrij. Heb ik ook als ze slaapt in de box, maar ik kan niet naar boven om de was te doen of zo op de dag, plus dat wij zoiets hadden van als ze 's nachts terug kan naar haar bed is de overgang minder groot.

Nou zouden ze me morgen bellen van het CB hoe he gaat met deze voeding of er al iets verschil is. Er is er iets verschil al, pas na twee weken zou het echt merkbaar moeten zijn anders moeten we naar de AR. Maar ik vroeg me af of het CB ook iets mag voorschrijven tegen de pijn. Want als die keel zo kapot of geirriteerd is dan schiet dat nu ook niet op natuurlijk. Of moet ik hiervoor echt naar de huisarts met een doorverwijzing naar het ziekenhuis of iets?? Want bij het CB zitten toch ook kinderartsen??

Mijn excuus dat het weer zo’n verhaal geworden is, maar het zit me best wel hoog nog dat ze zo laat pas reageerden (dit heb ik 4 weken geleden al gemeld bij het CB) en het doet mij zo’n pijn om haar pijn te dien lijden en je kan niks doen om het weg te nemen.

Ik moet er wel bj zeggen dat als Morgan op haar tul sabbelte (wat vocht geeft in haar keel) ze wel stil is. Dus dat betekend dat ik haar nu ook 's nachts soms haar tul terug moet geven tewijl we dit eerder niet hadden. Ze was niet slaapafhankelijk van haar tul.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 26 Oct 2008 13:43:55

hallo

mijn oudste had ook reflux en huilde ook enorm veel wilde ook niet in bed slapen
en allen bij mij op mijn buik.
ze spuugte ook veel en at slecht.
ik ben uiteindelijk voor controle naar een kinderarts geweest,
en zij hadden haar direct opgenomen.
ze kreeg uiteindelijk medicijnen voor de reflux en toen ging t al snel stukken beter.
wij hadden toen ook tip gekregen om alles waar ze sliep schuin te zetten dus
dat ze niet helemaal plat lag…zodat voeding niet zo makkelijk terug kon.
dit hielp allemaal best goed en algauw sliep ze in eigen bed en hele nachten door.

sterkte en hopelijk gaat t snel over

groet wen

ja dit hebben wij ook al en speciale voeding (omneo) alleen nog geen konderarts die naar haar gekeken heeft. Morgen bellen ze van het cb om te kijken hoe het nu gaat en woensdag heeft ze controle en inenting (zie ik nu tegenop omdat ze zo onrustig is, maar is toch noodzakelijk). maar weet je of ze ook iets hebben tegen de pijn. Eten doet Morgan wel goed wabt vocht blust pijn zeg maar, vandaar dat vele tullen op het moment.

Michèle

Om mijn eerdere verhaal eigenlijk kort samen te vatten. Mag het CB medicijnen voor schrijven tegen de pijn of kan ik beter meteen naar de huisarts gaan? Ze slaapt echt maar hazeslaapjes. Nu ook weer, ligt heerlijk beneden te slapen (boven is echt geen succes) en uit het niks huilen. Niet wakker worden en dan huilen of zo nee boem huilen, dus neem ik aan pijn. En ik ben echt geen voorstander van volproppen met pillen, maar dit kan ook niet. Ze moet tot rust kunnen komen.

Groetjes

Michèle

Hoi hoi

Ja ga gewoon naar de huisarts. CB mag niks voorschrijven; 't zijn cb-artsen, geen kinder- of huisartsen. Is een groot verschil qua opleiding dacht ik, maar hoe of wat weet ik niet precies.
Weet wel dat zij er erg vaak naast zitten.
Zo hebben ze me doodleuk 14 maanden laten aanklooien terwijl Jens lactose intolerantie had… Gezellig… geen enkele voeding was goed, behalve soya, maar dat wist ik niet! Had ik’t maar eerder geweten, had me vast een postnatale depressie gescheeld… maar ja, als ze niet willen luisteren…

Houd je poot stijf, jij voelt dat er iets niet goed is en dat instinct heeft 't vaak bij 't rechte eind!!
Succes ermee meid!

Morgan heeft zowaar alleen wat water opgegeven en geen voeding. Dus geen zure stroom in haar keel deze keer. Dus lijkt erop dat de Omneo aan gaat slaan. Woensdag heeft ze controle. Dus dan pakken we het even op hoe nu verder. Mijn vriend en ik hadden zoiets van het slaat nu wel beter aan dan daarvoor dus even kijken of de stijgende lijn aanhoud in plaats van alle stress van ziekenhuis meteen. Dat is ook niet goed. Ze heeft al wel wat minder pijn en ze ligt nu ook in haar bedje en gewoon te mopperen en niet te brullen zoals de afgelopen paar dagen. Dus we houden onze vingers gekruisd.

Maar geloof me het CB neem ik met een klinke korrel zout voortaan. Richtlijnen oke, maar het is mijn gevoel dat ik volg.

Groetjes,

Michèle

Morgan heeft van 13.00 tot 16.00 in haar iegen bedje geslapen en zonder opgeven of wakker worden… Een klein morretje om 15.00 maar dat was meer een droom morretje. Ze krijgt nu weer een fles (pappa is thuis) en ze slaapt weer bijna.

Ik ben even weer heel erg blij, maar ik juig nog niet te hard.

Groetjes,

Michèle

Morgan is als NIET reflux baby gediagnoseerd. Wel gaat ze vanaf volgende week woensdag naar de fysio. Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand waardoor ze zoveel spuugt. Ze kan namelijk niet ontspannen. Wij vonden dat ze wel wat druk was en energiek, maar volgens het CB is ze wel erg krampachtig en onrustig. Dus de oorzaak kan ergens anders liggen. Ook slaapt zij met haar armen opzij en niet omhoog. Op zich kan dat maar toch willen ze er even aar laten kijken. Ook het feit dat ze bijna niet op haar rug wil liggen vonden ze niet kloppen.

Moet ik erbij zeggen dat ik zelf ook altijd al heb lopen tobben met me spieren en gewrichten. Mijn voetspier was te kort, net als mijn achillespezen. Mijn rechterbeen is korter dan het ander en mijn schouders zijn ook niet helemaal in orde kwa bewegelijkheid. Wij hadden er alleen nooit aan gedacht dat het nu al zou kunnen spelen. Maar goed wat het allemaal precies is moet volgende week uitwijzen.

Groetjes,

PS joyce heb je een uitgebreide update gestuurd…

Michèle

Ik wilde jullie even laten weten dan nadat ik vrijdag te horen kreeg dat mijn kind er zo moe uitzag de knoop door gehakt heb en maandag met Morgan naar de doktor ga.

Ze gaat woendag nog steeds naar de fysio ook, maar ik wil nu alle aspecten laten bekijken. Misschien ga ik voor niks maar dan weet ik dat wel zeker.

Groetjes,

Michèle

http://ncban.9maand.com/107573

Morgan blijkt na onderzoek van de dok zo stijf als een plank te zijn. Rewflux waren medicijnen tegen maar hem leek het niet dat dat het probleem was. Ze geeft wel op dat erkent hij ook wel, maar het feit dat ze niet eens met haar tenen bij haar neus kan zeg maar dat was eerder de oorzaak van het slechte slapen en de onrust. Ze kan moeilijk ontspannen.

Dus op naar de fysio woensdag. Want een ding is wel waar, hoe uitgeruster de baby hoe minder ze spuugt. In geval van Morgan dan.

Groetjes,

Michèle