Hoi,
Mij wordt steeds gevraagd of ik Puck al heb opgegeven voor de basisschool.
Wanneer hebben jullie dit gedaan?
Groet Loes
Hoi,
Mij wordt steeds gevraagd of ik Puck al heb opgegeven voor de basisschool.
Wanneer hebben jullie dit gedaan?
Groet Loes
Als ze 3 jaar worden opgeven bij de basisschool
En is het een grote school met veel kids is dat helemaal niet verkeerd hoor met 3 jaar
Het verschilt per school. Bij hele populaire scholen moet je er al snel bij zijn. Ik heb de oudste opgegeven toen ze 22 maanden was en toen was het al een twijfelgeval of ze op die school terecht kon. Haar zusje heb ik opgegeven zodra ik bevestiging had dat de oudste op die school terecht kon. Broertjes en zusjes krijgen voorrang bij plaatsing op die school, dus ik had al de zekerheid dat de jongste ook daar terecht kon.
Groetekes, Sje
Hey
ik hoor ook wel eens verhalen dat je ze al moet aanmelden met 1,5 jr!! 't Is echt heel verschillend per gemeente én school.
Informeer anders bij de school van jouw keuze.
hier op de basisschool is het met 2 jaar … maar als ik het zo lees is het heel wisselend… dus bel even ter info en je weet het … én beter te vroeg dan te laat toch?
nou de basisschool bij ons heeft zo’n lange wachtlijst dat ze het liefst hadden dat ik damian al op gaf voordat hij geboren was. Moest ik maar baby Teunissen invullen. Dat ging me echt te ver dus heb het na zijn geboorte opgestuurd.Ook al vind ik dat ook erg vroeg. Achteraf onnodig want in nijmegen gaat de gemeente voortaan scholen toewijzen om te voorkomen dat er blanke en zwarte scholen ontstaan en willen het zo gemixt houden. Je mag wel je voorkeur opgeven.
Hoi,
Een openbare school moet inprincipe iedereen aannemen hoe laat ze ook inschrijven . Daar zijn ze wettelijk verplicht. Enige uitzondering op de regel is als de veiligheid van het kind echt niet gegarandeerd kan worden doordat bijv. het gebouw te klein is.
Andere soorten onderswijs icl. het geloofsonderwijs mogen een wachtlijst hebben en die kan behoorlijk lang zijn. Maar over het algemeen kan je het beste anderhalf jaar van te voren gaan orienteren en als ze drie zijn opgeven.
groetjes
lon106