Operatie niet doorgegaan

De geplande operatie van vanmorgen is niet door gegaan. Mijn schatje had vanmorgen voor we weg gingen nog 38.4 koorts/verhoging, dus nog voor we weg gingen een pcm gegeven.
Toen we in het ziekenhuis kwamen, zeiden ze dat hij om 10.00 aan de beurt was maar om half 10 werden we al opgehaald.
Hebben we eerst ruim half uur gewacht bij de OK, Nath natuurlijk helemaal overstuur en gestresst, komt een verpleegkundige zijn temp nog opmeten, maar Nath draaide zn hoofd weg, zegt ze: ach laat maar. Dus ik al stom verbaasd, vroeg ze: heeft ie de afgelopen tijd nog koorts gehad, ik van, ja gisteren tot bijna 40 gr en vanmorgen was het bij het opstaan ( 07.00 ) 38.4, maar heb hem een pcm gegeven.
Dus zij vervolgens bellen met de Anesthesist, komen ze later terug, ja sorry we kunnen hem niet opereren ivm de koorts.
Natuurlijk was ik hartstikke kwaad, want die mevr heeft verder niet getempt omdat meneer zn hoofd wegdraaide omdat hij boos/gestresst was…
Dus wij terug naar de afdeling, samen met een vrouw die mee was, die er ook niks van snapte, werden we zonder pardon weer naar huis gestuurd…
Dus eerst langs de KNO afdeling, nieuwe afspr laten maken voor 12 juli, en toen naar huis gegaan…
Ik was zo kwaad… Als een kind een naald ziet en ze snappen er niks van en trekken hun hand weg als logische reactie zeggen ze toch ook niet nou ja laat maar…
Dus vanmiddag nog weer langs de HA gegaan, die kon er in dit geval niet heel veel aan veranderen omdat ze daar natuurlijk ook een schema hebben qua operaties, maar die vond het ook belachelijk hoe dat gegaan is…

De huisarts heeft inmiddels ( eindelijk ) wel een brief geschreven voor het zkh en gefaxt naar het zkh om meerdere onderzoeken te doen op evt allergie of IgA-defecientie ( aangeboren imuunafwijking ) omdat hij nu al meerdere malen in 2011 alleen al verschillende darminfecties heeft gehad + meerdere keren bronchitus, dus ga ik morgen daar nog maar weer even achteraan…
Gebeurt er hopelijk tenminste toch iets…

Hij is nu nog niet lekker hoor, nog steeds ( of alweer ) koorts, en ligt al vanaf half 5 te slapen… Kijk ik snap het volkomen dat ze met koorts niet opereren, hartstikke logisch zelfs omdat de risico’s dan groter zijn, maar alleen de manier al waarop het is gegaan, vind ik belachelijk. Dat mannetje zat vol stress, niet wetend wat er precies gaat gebeuren, hartstikke boos, dus hoe zou het de volgende keer gaan…

Nathanael is van 10-06-09

Pffff rampzalig zulke dingen, gebeurd er eindelijk een keer wat krijg je zoiets.

Heb je ondertussen al een beetje stoom afgeblazen?
Fijn dat je huisarts nu wel eenbeetje doorpakt.

Tja ik kan er nog steeds niet bij met mn hoofd, dan denk ik bij mezelf hoe sneu ik het ook voor mn schatje vind hoor, maar van wie is hier de baas? maar goed blijkbaar zijn die artsen niet zo slim…
Ik blijf doorgaan tot ik er bij neer val, maar mijn mannetje gaat worden geholpen, hoe dan ook!

Pff, jeetje, heftig hoor! Ik snap ook wel dat ze niet gaan opereren, maar alle indrukken bij elkaar is natuurlijk ook niet niks. Onze kids hebben natuurlijk heel goed door dat er iets gaat gebeuren, dat brengt ook stess (en wellicht koorts) met zich mee.
Onze zoon werd in februari geopereerd. Hij had ook de avond voor de operatie 38.2 graden (toen lag hij dus al in het ziekenhuis) en de ochtend van de operatie 37,9. De anesthesist zag ook eerst problemen, maar de arts zei dat het kon.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat ze je serieus nemen. Je moet inderdaad overal zelf achteraan en vragen, want tegenwoordig word je niets cadeau gegeven!

Sterkte!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ja toch wel? Ook amandelen?
Nathanael word geopereerd aan neus en keel amandelen en buisjes…
Dus meteen alles in een keer omdat hij daar gewoon heel veel problemen mee heeft.
Maar ook alsnog denk ik eerlijk gezegd dat er meer aan de hand is dan alleen dat omdat hij ook meerdere malen darminfectie gehad heeft… en dus meerdere malen bronchitis en dat allemaal al in een half jaar tijd…
Dus ik bel morgen iedergeval achter het onderzoek aan. Ze hebben nu de brief van de huisarts dus ze kunnen er niet meer omheen, ondanks dat ze zelf vinden dat het niet nodig is.

En wat betreft de operatie + koorts, snap ik ook wel, maar het ging mij ook meer om het feit hoe ze gehandeld hebben, dat hadden ze gewoon meteen moeten doen voor we in de OK zaten…
Ik zat me ook dood te stressen, omdat ik het dood eng vind om hem zoveel pijn te zien lijden en dan nog de narcose…
En ik ben in die zin alleen, zonder partner dus dat komt er dan nog eens dubbelop.
Maar ik doe alles voor de gezondheid van mijn mannetje natuurlijk!!

Nou ik ben erg benieuwd… Hij is om kw voor 8 wakker geworden, toen getemt : 37.6 dus normaal, en net voor hij op bed ging had ie gepoept en het stonk toch erg… ppff wist niet dat dat zo kon stinken zeg… bah!
Kan dat ook iets aan de darmen zijn of …?
Hij heeft nu ook kleine rode vlekjes op zijn onderrug… 2 hele duidelijke en de rest wat onduidelijk vage vlekjes…
Wel heeft ie nu Amoxcicilline en Neusspray, maar weet niet zo goed of dat er mee te maken heeft. Ook had ie opeens binnen een uur weer 38.2 dus dat het niet goed gaat heb ik sowieso wel door… Maar kan niet goed een verband leggen hoe en wat en waarom?

Goed in de gaten houden maar!!

Ik kan me voorstellen dat je boos was omdat het even omschakelen was, maar geloof me: het is een verstandige beslissing van de anaesthesist. Ook al had-ie geen koorts of verhoging meer door de pcm, dan heeft-ie nog wel een virus onder de leden.

Dan mag je niet onder narcose als het niet dringend is. Dan lopen ze liever geen risico. Kan levensgevaarlijk zijn.

Tuurlijk is het niet leuk de manier waarop het gegaan is, maar het feit dat de operatie niet doorging vanwege de koorts die hij tot kort voor de operatie had en de verhoging die hij vanochtend bij het opstaan nog had, daar mag je de artsen alleen maar dankbaar voor zijn dat ze dat niet door hebben laten gaan. Echt.

Sterker nog: eigenlijk had je zelf toen-ie gisteren nog tegen de 40 koorts had, het ziekenhuis even moeten bellen om te overleggen of de operatie wel door kon gaan. Als je kindje een prik moet op het CB, dan meld je ook als hij de dag ervoor of de dag zelf nog koorts heeft gehad omdat een inenting dan ook gevaarlijk kan zijn. Zo werkt dat met een operatie ook.

Dit bedoel ik overigens niet om schooljufferig over te komen hoor, want ik kan me echt voorstellen dat het je vanochtend tegenviel toen besloten werd de operatie niet door te laten gaan en dat je boos was, maar geloof me maar, het was voor de veiligheid en de gezondheid van je kleine man even de beste beslissing.

Groetekes, Sje

Klopt wat je zegt, ben het helemaal met je eens, maar ik was gisteren toevallig al in het ziekenhuis omdat ik een controle afspraak had bij de kinderarts omdat hij een maandje geleden ook in het zh is opgenomen vanwege luchtweginfectie.
Hij is vanaf zondagnacht ziek geworden, dus gisteren kwam ik daar met hem toen hij ook koorts had. De kinderarts heeft toen ook met de KNO afdeling gebeld en gevraagd of we wel of niet moesten komen ( vandaag ) ivm dat hij wel koorts had en hij vandaag geopereerd zou worden. Toen hebben ze gezegd dat we wel gewoon konden komen, maar dat hij wel even een antibiotica kuur moest voorschrijven, en dan zouden ze vandaag dus verder zien wat er gedaan moest worden en of het door ging. Maar wat bleek dus vandaag, niemand wist er iets van af dat er gisteren dus al daarover was gebeld door de kinderarts. Dus dat was al iets waar ik me “druk” om maakte en ik had zoiets wat lekkere communicatie daar…
Maar goed ze wisten er dus gisteren al van af dat hij ziek was, het was alleen blijkbaar niet doorgegeven…

ja ik las het op hyves en mn vraag daar is niet meer van toepassing, ik ben zelf even uit de running geweest wist even niet meer hoe of wat en ook wist ik niets (gek genoeg!) meer van de operatie… maargoed ik heb daar dus al gereageerd

Dan heb je inderdaad helemaal reden om boos te zijn als het gisteren al voorgelegd is aan het ziekenhuis wat die koorts betreft. Dat stond niet in je eerste berichtje (of ik moet er overheen gelezen hebben), vandaar mijn eerdere reactie.

Groetekes, Sje

ja ik snap je reactie ook sje ik zei het ook op hyves, maar ik had wel vernomen dat ze op de hoogte waren daarvoor omdat ze kinderen altijd minimaal een dag VOOR de operatie nakijken (een anethesist)

Ja het is idd wel erg gevaarlijk zoals Sje aangeeft. De communicatie was slecht, zoals jij al aangaf. Wat kan zijn natuurlijk is dat er gisteren een andere aneasthesist over beslist heeft en dan nu iemand anders de narcose ging doen. Ik heb ook nog een blauwe maandag (nou jaar 1 jaar ) voor aneasthesie medewerker gestudeerd, en ja ze hadden het beter moeten communiceren, en ook ik denk dat er maar weinig aneasthesisten zijn die hem onder narcose hadden gebracht. Dus misschien hebben ze wel overlegt met een KNO arts maar niet met de aneasthesist en die heeft toch het laaste woord!

Ja het is idd wel erg gevaarlijk zoals Sje aangeeft. De communicatie was slecht, zoals jij al aangaf. Wat kan zijn natuurlijk is dat er gisteren een andere aneasthesist over beslist heeft en dan nu iemand anders de narcose ging doen. Ik heb ook nog een blauwe maandag (nou jaar 1 jaar ) voor aneasthesie medewerker gestudeerd, en ja ze hadden het beter moeten communiceren, en ook ik denk dat er maar weinig aneasthesisten zijn die hem onder narcose hadden gebracht. Dus misschien hebben ze wel overlegt met een KNO arts maar niet met de aneasthesist en die heeft toch het laaste woord!

Nou na vannacht was ik stiekem ook wel blij dat hij niet geopereerd was… meneer heeft alles ondergespuugt… sneu ventje!
Typische vind ik dat het dan 1x wel dan een dag niet, dan weer wel en nu lijkt er niks meer aan de hand te zijn…
Noujaa we doen gewoon lekker rustig aan, des te eerder knapt ie op!