Opeens weer wakker s'nachts

Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 16 weken en ze sliep tot een week geleden van s’avonds 10.30 tot 7.30 uur s’morgens, dat was helemaal super!! Nu komt ze opeens snachts tegen 4 uur half 5 en dan begint ze echt te huilen. Nu zei het CB tegen mij dat ik moest proberen om haar geen fles te geven dus doe ik dat ook niet meer. Alleen geef ik haar wel een speen (wat ik liever niet wil aanwennen) maar dan is ze na een tijdje huilen wel stil en dan slaapt ze ook wel tot 7.30/8.00 uur s’morgens. Wat raden jullie mij aan? Gewoon laten huilen s’nachts of toch een speentje geven? Ik ben zo bang dat ze daar dan aan went?? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik wordt hier echt radeloos van… Zou dit gewoon een periode zijn??

Liefs

16 weken, ze zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Ik snap niet dat het cb niet attendeert op sprongetjes. Zouden ze daar het oei-ik-groei-boek niet kennen?

Groetekes, Sje

Ha ha ha jij vraagt je dat nog af Sje?? Ze weten soms niet eens welke voeding ze waarbij moeten attenderen laat staan dat ze dat kennen.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tja, het cb zal nooit een betere plek worden om op terug te vallen dan Ikkeben of andere kinderforums.

Maar juist het cb zou op de hoogte moeten zijn van die ontwikkelingsprongetjes en juist het cb zou dat boek moeten promoten. Net als de kraamzorg, ook die zouden kersverse ouders moeten attenderen op dat boek.

In zo ongeveer alle “ik-snap-mijn-kind-ineens-niet”-topics is een sprongetje de verklaring voor het anders-zijn van het kindje. Het scheelt gewoon zoveel onrust en onzekerheid bij ouders als ze van het bestaan van het oei-ik-groei-boek zouden weten. Dat meen ik echt hoor!

Groetekes, Sje

Ik weet het hier heeft het ook veel gescheeld, maar ja krijg dat er maar in bij het cb of kraamzorg…

Ach als wij het maar blijven promoten he…

Groetjes,

Michèle

Ja precies, we zijn inmiddels een 2-vrouws-bedrijfje dus op een gegeven moment moet het lukken om heel Nederland achter ons te krijgen.

En misschien promoot het cb het niet omdat ze bang zijn dat ze zonder werk komen te zitten.

Groetekes, Sje

Ha ha ha vlak Mriek niet uit he…

Enne ik denk het niet, weet niet hoe jij met naalden bent maar ik kan niet enten

Maar je hebt wel gelijk. Stel je voor al die moeders die zelf gaan denken en niet meer als een gewillig hondje achter ze aanlopen om de adviezen waar je meestal niks aan hebt op te volgen…

Groetjes,

Michèle

Dank je Michele!

Ik zeg: drie-vrouwsbedrijfje!

Ha ha ha wij promoten wel hoor. Al ben ik wel blij dat morgan’s volgende sprongetje pas over ongeveer 1.5 maand is…

Groetjes,

Michèle

Ah, gezellig, 3-vrouws-bedrijfje vind ik ook prima! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Groetekes, Sje

Ach er waren ooit 12 mannen die ook een woord verspreiden. Dat van ons is alleen een beetje anders

Groetjes,

Michèle

En ons boek heet geen bijbel, maar het heet oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Een soort bijbel voor alle mamma’s (en Pappa’s). Mijn mannetje leest het namelijk ook om te kijken wat voor spelletjes hij kan doen met haar

Groetjes,

Michèle

Oh, dan berg je maar vast voor als je mannetje ergens bij de hoofdstukken tegen het jaar aan komt, want dan leest-ie dat-ie mag gaan uitproberen om mama tot wanhoop te drijven!

Groetekes, Sje

Wie mag dat gaan proberen?? Morgan of haar vader???

Groetjes,

Michèle

Oh haha, inderdaad ik bedoel Morgan natuurlijk. In mijn snelheid las ik hij in combinatie met je kleine mop. Hihi!

Papa mag ook uitproberen bij mama, maar dan praten we over heeeeeeeeeel iets anders denk ik. Heeft Morgan er over een tijdje een broertje of zusje bij!

Groetekes, Sje

Ha ha ha daar is mamma altijd nog zelf bij natuurlijk he… proberen mag maar of het lukt

Enne ach we zien het wel, ze zeggen dat het niet kan, maar volgens mij zijn ze op deze leeftijd ook al aan het proberen hoe ver ze kunnen gaan.

Groetjes,

Michèle

bedankt voor jullie reactie! Denk toch maar dat ik dat boek ga kopen, scheelt denk idd veel onrust…

Dus het is niet vreemd dat ze opeens wakker wordt s’nachts? Nou we doen ma gewoon net zoals anders en hopelijk komt ze snel uit d’r sprongetje…

Zou ik zeker doen. Wat ik al zei hier is ook een hoop duidelijk geworden toen na het kopen en lezen.

Sje we moeten toch eens kijken of we aandelen in dat boek kunnen krijgen

Groetjes,

Michèle

Goed idee Michèle, laten we de uitgever mailen!

Groetekes, Sje