Opeens vroeger wakker

Hallo,

Ik heb een vraagje, Kiki is opeens een uur soms wel 2 uur eerder wakker dan normaal. We hadden het lekker luxe want ze sliep altijd tot 8 uur half 9 maar sinds een week is ze opeens om 7 uur of soms nog wat eerder wakker. Ze is nu 7 1/2 maand. Zou het door het vroeger licht worden kunnen komen?
Echt een ramp is het natuurlijk niet want 7 uur is geloof ik normaal voor baby’s mar we hadden het zo lekker luxe…

Groetjes

Dat hebben wij hier ook gehad, onze dochter sliep ook tot 9 uur uit maar helaas…ongeveer rond de 8 maanden was dat bij ons ook over.
Eerst werd ze erg vroeg wakker (ook rond 7 uur, precies zoals jij het beschrijft) maar inmiddels is ze 10 maanden oud en wordt ze pas rond 8 uur weer wakker. Tenminste, dan begint ze te “roepen” dat ze eruit wil Ze is volgens mij wel eerder wakker want soms hoor ik haar knuffel rammelen als ik bijv. naar het toilet moet maar ze is dan stil en dan laat ik haar gewoon liggen zodat ik nog een uurtje kan slapen
Groetjes Cinn

Als kinderen de klok rond hebben geslapen zijn ze gewoon wakker het ene kind slaapt meer als het andere.

onze zoon van bijna 6 jaar is elke morgen vroeg wakker ik ga er dan ook uit

Ik heb een gouden tip voor je: Koop het oei-ik-groei-boek!

Ze zit in een sprongetje!

Groetekes, Sje

Maar volgens dat boek moet ze daar pas over 3 weken in komen… Ze is nu 31 weken namelijk… Verder herken ik wel dingen van die komende sprong, jengelig, huilen als ik wegloop, slecht slapen. En volgens mij is ze ook zo gefrustreerd als de pest, ze wil absoluut niet meer liggend spelen. Maar helemaal lang zelf zitten kan ze ook nog niet. Haar evenwicht gaat goed als ze naar voor en naar achter beweegt, maar als ze opzij iets pakt pleurt ze om…
Best vermoeiend…

Dan is zou ze net door dat sprongetje heen zijn of al vroeg aan het volgende sprongetje begonnen kunnen zijn.

Is ze te vroeg of te laat geboren? Die weken moet je ook meerekenen in het sprongetjes-overzicht namelijk.

Groetekes, Sje

Morgan leek er ook geruisloos doorheeb te gaan, ik ben de 3 H’s gewend. Moet zeggen geruisloos is het nog steeds want mevrouw is super vrolijk maar zit ontzettend te klooien met haar flessen en ze slaapt wat onrustiger waardoor ze minder uitrust en dus weer wat meer opgeeft dan normaal. Dus we zijn soms een beetje vies hier Maar hier waren alle sprongen steeds eerder (ondanks 1 week te vroeg geboren) maar nu zit ie precies op de 26 weken ondanks dat ze super vrolijk is. Eigenlijk vrolijker dan normaal.

Groetjes,

Michèle

Jurian is ook 7,5 maanden en ik dacht vorige week ook van nou wat is dit … het oei ik groei boek klopt niet of er is iets met mij?! Niks is / was er goed… gelukkig gaat het nu wel stuk beterder en vermaakt hij zichzelf weer in de box! Jurian is ook wel vroeger wakker maar steekt dan duim in zijn mond en wacht tot ik hem er uit kom halen… Vaak ga ik dan ff douche en eten en ga hem dan om 8 uur uit bed halen. Heb die tijd toen hij is door gaan slapen altijd aangehouden om de dag te beginnen … ook toen hij een periode had dat hij wel sliep nog. Dus al is hij eerder wakker … duim in de mond/of speentje… en meneer kan zich nog wel uurtje vermaken. 8 uur mooie tijd toch Dan heb ik ook alle tijd voor hem… lekker ontbijten met pap … en kroelen… gezellige momenten hoor!

Jurian kan nog helemaal niet zitten … grappig dat Kiki dat wel kan.

Ha ha ha jij ook al in het boek lopen spitten Mini-boy. Vervelend he als ze ineens weer van de regeltjes afwijken. Ach Morgan heeft vandaag pappadag en die was verrot van het voetbal dus ze hebben een rustig dagje Kan ze lekker bijslapen en zo.

Groetjes,

Michèle

Kiki kan nog niet helemaal alleen zitten hoor, ze valt om als ze opzij gaat. Maar een minuut of 10 houdt ze soms wel vol. Kruipen doet ze dan weer helemaal niet… Ze wordt echt boos als ik niet ingrijp… Temperamentvol meisje is het…