Opeens vaker wakker

Ik heb een vraag over het slapen tussen de verschillende voedingen in.
Mijn zoontje van bijna 9 weken sliep overdag meestal goed tussen de voedingen door en moest ik hem of wakker maken voor de volgende voeding of hij werd rond die tijd wakker.

Nu zit ik met het volgende. Sinds een aantal dagen wordt hij regelmatig wakker in zijn slaap. Hij begint dan ineens te huilen en dan kan zeker een aantal minuten duren. Soms valt hij dan weer gewoon in slaap en kan hij na 10 minuten weer gaan huilen… Aan zijn voeding kan het niet liggen. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn en hebben jullie tips? Moet ik hem gewoon in zijn bedje laten of eruit halen, ook al is het nog helemaal geen tijd voor de volgende voeding.

Groetjes,
Rosa

sprongetje…

Groetjes,

Michèle

Hij zit midden in een sprongetje. Zie het Oei-ik-groei-boek. Dat verklaart het anders slapen.

Gouden tips bij een sprongetje: niks doen. Hem lekker zijn eigen nieuwe ritme laten zoeken en daarin meegaan.

Groetekes, Sje

Halleluja dames, inderdaad een sprongetje. Maar het zou natuurlijk ook best kunnen dat de kleine man krampjes heeft, laten we dat niet vergeten. Dan beginnen ze te huilen of kermen in hun slaap, lopen rood aan, trekken met de beentjes, etc. Is dat ook het geval Saro?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zo Michèle, waren wij daar even tegelijk of niet?! Haha!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ja er moet toch een dag komen dat de leerling de meester verslaat toch

Groetjes,

Michèle

Hoi Dames,

Krampjes zijn het niet, daar heeft hij gelukkig geen last van.
Huilen bleef aanhouden vanmiddag, dus heb hem toch maar uit zijn bedje gehaald. Nou drama…alleen maar huilen…uiteindelijk was het tijd voor zijn fles en was hij weer even rustig. Ben daarna maar even met hem gaan wandelen. Hopelijk gaat het straks weer wat beter met hem. Stop hem zo toch maar weer gewoon in zijn bedje.

Ik las in een boek over zo’n sprongetje dat ze dan heel graag bij mama willen zijn en aandacht willen. Nou het lukt mij vanmiddag absoluut niet om hem te troosten, helaas…

als ons ventje hier een sprongetje heeft wil hij ook echt niet bij mama zijn hoor. Ik vind het fijn om te weten dat het een ‘sprongetje in zijn ontwikkeling kan zijn’. Maar verder vind ik niet veel info aan het boek. Het komt ook maar zelden echt overeen… maar daar ben ik misschien wel een eenling in. Volg je gevoel dat is beter dan het volgen van dit boek… (sorry meiden)…

Jurian heeft dit ook periode gehad en eerst haalde ik hem er ook gelijk uit… maar het werd alleen maar vaker en meer… toen ben ik met mezelf af gaan spreken dat als hij echt snel weer komt hij dan minimaal half uur moet huilen/piepen voor hij uit bed mag… toen was het zo gedaan en ging hij of lief liggen duimen of weer lekker verder slapen… ze kunnen je best uitproberen soms. En verwennen doe je hem niet … maar iets aanwennen wel. Als hij dan huilt en hij mag er gelijk uit… weet hij dat!

succes…

Deze kleine man is 9 weken, dus naar mijn mening moet 'ie gewoon lekker geknuffeld worden als hij huilt. Iets aanwennen op die leeftijd…ik geloof daar niet zo in. En ook al lukt het je niet om hem te troosten Saro, toch gewoon lekker bij je houden. Ook al blijft hij huilen, hij voelt dan wel je geborgenheid en jij bent een veilige plek voor hem om lekker uit te huilen.

Gelukkig zijn het geen krampjes! Succes ermee.

Groetjes!

Kan ook zijn door het sprongetje dat hij wat prikkelgevoeliger is op het moment en dan zijn ze ontroostbaar. Weten dat je er bent is dan het belangrijkste en gewoon lekker uit laten huilen.

Groetjes,

Michèle

Vind ik ook, lekker bij je nemen dan (en dan vooral proberen er niet nerveus van te worden, want dat voelen ze natuurlijk ook weer…). Zucht, soms wel een uitdaging hè, een baby…

Mag je nog blij zijn met het oei ik groei boek dat is het dichste bij een gebruiksaanwijzing dat je zal komen

Groetjes,

Michèle

Meiden, bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad af en toe best een uitdaging zo’n kleintje…je wil het beste voor hem, maar het is soms wel zoeken wat nou het beste is.
Heb het boek Oei ik groei nu ook, dus ik zal deze is goed gaan bestuderen, haha!

Doe er je voordeel mee Saro!

Ik wil aandelen in dat boek

Groetjes,

Michèle

Ik ook! Dat zijn de enige aandelen die nu waarschijnlijk nog iets opleveren…

Ha ha ha dat zat ik me ook al te denken… Hoewel Rachel Hazes schijnt weer aan de man te zijn. Misschien gaat Heiniken ook weer omhoog. Andre moet toch ergens om aan de drank gegaan zijn

Ah foei das niet aardig…

Groetjes,

Michèle

Maar wel grappig

Ha ha ha ben dus niet de enige die geen fan is van haar

Groetjes,

Michèle

nee hoor je bent niet de enige meis! Maar misschien dat het nog even duurt voordat die aandelen omhoog gaan… hij woont nog steeds in Italie geloof ik dus dan kan die weer op rust komen af en toe… ( oh… das vals… grapje!) Maar misschien schieten die van Campari wel omhoog