Opeens vaak wakker.. wat te doen?

Neeltje sliep al door vanaf dat ze 4 maanden was door ( laatste fles 2300 en dan weer 06.45 uur)en sinds een week of 2 is het opeens anders… ze is vaak twee keer (huilend) wakker s nachts en slaapt dan wel weer door als we haar speen geven, maar ze is dan echt even klaarwakker en ligt wild te spartelen. Overdag is ze ook opeens veel minder gaan slapen. Verder is ze heel vrolijk dus ze heeft nergens
" last" van lijkt me. Mijn vriend zegt dat we haar een paar nachten moeten laten huilen omdat ze nu went aan de aandacht s nachts… ik vind dat dan ook weer zo zielig. Maar dit breekt ons wel op zo langzamerhand. PFF! Iemand tips? Toch een hele lange sprong??
( oh ja ze krijgt geen fles oid s nachts)
groetjes!

Heb je het idee dat ze pijn heeft s’nachts (krampjes, tandjes, oorontsteking)? Of is dat wild spartelen meer van het wakker zijn? Sprongetje zou kunnen, of misschien begint je kindje nu wat meer te dromen.

Je kunt met jezelf en je partner een tijdsafspraak maken wat jullie beide acceptabel vinden qua huilen s’nachts. Wij hebben Jasper uiteindelijk niet langer laten huilen dan een kwartier tot hooguit een half uur. (uren laten huilen, nachten lang, breekt inderdaad vreselijk op, en uiteindelijk heb je een oververmoeid kind met slaapgebrek en oververmoeide ouders met slaapgebrek dus daar zijn we mee gestopt maar er zijn zeker ouders en kindjes waarbij het wel werkt dus het is wel even het proberen waard.)

Onlangs ook weer een korte periode van huilend wakker worden s’nachts, soms viel ie weer in slaap, soms zette hij door en dan pakte ik hem er na een half uurtje toch uit, gaf hem een beetje water te drinken en daarna sliep ie weer verder. Nu gaat het weer prima met het doorslapen dus heb bij ons zoontje niet het idee dat hij er aan went of er ‘misbruik’ van maakt.

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Nou ik heb niet het idee dat ze ergens last van heeft maar ja ik weet het natuurlijk niet zeker. Ik merk dat ze wel ondertandjes krijgt ( witte piepkleine puntjes), maar ze is daar verder ook niet huilerig van. s nachts is ze ook binnen 5 min wer in slaap als we haar speentje geven, als ze echt pijn zou hebben , zou ze dat volgens mij niet met een speen laten " oplossen"…Ik word er gewoon een beetje moedeloos van, ik wil zooo graag weer een nacht gewoon slapen! Minke heeft dit nooit gehade dus we weten echt niet wat nou wijsheid is… je wil je kind natuurlijk niet laten huilen, maar dit houden wij ook niet lang vol zo.

Ze is nu 26 weken, dus zit midden in een sprong. Kan heel goed zijn dat ze daardoor s’nachts wakker wordt. Ik heb hier geen ervaring mee met Tim. Maar hoor vaker dat kindjes die in eeen sprong zitten ineens s’nachts wakker worden terwijl ze daarvoor doorsliepen.

Groetjes,
Sandra

Ja klopt bij een sprong kunnen ze ineens weer wakker gaan worden s’nachts.
Maar bij tandjes ook, onze zoon had er overdag ook niet zo heel veel last van maar de nachten werden altijd onrustig tot dramatisch als er weer tandjes zaten aan te komen.

Als ze na het geven van een speentje binnen 5 minuten weer slaapt, dan denk ik eigenlijk dat je daar haast nog blij mee mag zijn (sorry dat ik het zeg, want ik begrijp dat julle er inmiddels wel doorheen zitten…) maar ze ligt in elk geval geen uren te huilen en je kan haar zo te lezen snel weer rustig krijgen.
Heb je haar al eens s’nachts laten huilen zonder de speen te geven? En hoelang houdt ze het dan vol voor ze zelf weer in slaap valt?

Groetjes Carolien.

dit had Meric 3 maanden lang. we hebben dus 1x snachts de speen gegeven omdat wij het ook zielig vonden om hem te laten huilen maar dat werd dus een ramp en een stomme gewoonte van hem. daarna wilde hij elke nacht dat mama kwam om de speen te geven en sliep daarna heerlijk door. ik was er ook helemaal kapot van elke nacht wakker worden breekt je gewoon op vooral om zo een grap! op een gegeven moment hebben we hem wel laten huilen in de nacht. hij kreeg gewoon geen aandacht punt uit. dat was ook de enige oplossing. nu word hij niet meer wakker in de nacht. ik denk niet dat er iets aan de hand is of dat het aan de sprong ligt…als ze eenmaal die aandacht gewend zijn dan maken ze daar echt wel misbruik van. laatst zijn we ook overgestapt van 4 naar 3 flessen. opeens werd hij om 23.00 uur wakker. wij elke keer naar hem toe lopen van owjee mis. is hij nog niet toe aan 3 flessen, toen nog een fles aangeboden om die tijd en hij niet drinken…opeens had ik het door! hij wilde gewoon aandacht lekker makkelijk! ook toen hebben we na 2 weken besloten om er een punt achter te zetten en laten huilen maar. en weet je? hij heeft maar 10min. gehuild! dus dat viel reuze mee maar werd niet meer wakker om die tijdstip nu slaapt hij sinds een maand weer van 7 tot 7. denk aan je zelf meid er is echt wel een oplossing voor. dat wat je zielig vind (laten huilen) vind hij niet van jou voor je het weet maak je het erger en zit je na 3 maanden weer op deze forum met de vraag wat moet ik doen. dus denk daar maar goed over na. laten huilen is soms echt de enige oplossing en zo zielig is het niet ik denk dat het voor jou nog zieliger is die beebs weten echt wel hoe ze mama zover kunnen krijgen hoor hard ben ik he hihihihi

Lilypie First Birthday tickers

Hé, een “opeens-topic”! Week 22,5 t/m 26,5 is periode van een sprongetje.

Niet terug naar de nachtvoedingen in elk geval!!!

Groetekes, Sje

Ik zie een opeens topic en ik zie dat Sje heefr geantwoord Sprongentijd dus

Lilypie Second Birthday tickers

Carolien@ nee ik heb haar nooit laten huilen, juist omdat ze eigenlijk bijna nooit huilt ga je dus meteen als ze dat dan wel opeens doet, snap je. Ik denk dat ik het nog een paar nachtjes aankijk ( dus speentje geven) en dat we haar anders maar een nachtje moeten " laten" , dwz even kijken of ze ook weer zelf in slaap valt na even te hebben gehuild. Misschien dat we dit dan " doorbreken". Of ( en dat hoop ik) dat ze er weer overheen is over een paar dagen en weer snel doorslaapt.
Het rare is, toen ze de eerste maanden nog nachtvoedingen kreeg, had ik daar nooit moeite mee. Je weet dat het erbij hoort en doet gewoon wat je moet doen. Maar nu, juist omdat ze al zo lekker doorsliep bijna 2 maanden, vind ik het dus echt pittig die gebroken nachten. Ook omdat ik er niet meer op ingesteld was, denk ik. Bedankt voor jullie reacties allemaal.
groetjes!

Ja dat is het, de eerste weken/maanden hoord het er gewoon bij en doe je het zonder problemen (als ik daar op terugkijk denk ik wel eens hoe heb ik het volgehouden!!) Het kost mij nu ook veel meer moeite als er toch weer een paar gebroken nachten tussen zitten.

Hier is de periode weer voorbij, de afgelopen nachten zijn goed gegaan. De gebroken nachten hebben ongeveer een weekje geduurd.
Alleen vanmorgen om 5 uur klaarwakker…dat vond ik ook wel een beetje heel erg vroeg, maar ja

Hoop dat het snel beter gaat en jullie weer lekker een nacht kunnen doorslapen!
Groetjes Carolien.