Opeens probleem met fruithap

hoi,

mijn dochter is bijna 6 maanden en kreeg al een paar weken in opbouw uiteindelijk een fruithap met een liga erin…opeens begon zij op alle fruithapjes met darmkrampjes te reageren en begon uitelijk al te gillen als er een lepel met fruithap aankwam. ik zat op 4 flessen en een fruithap op een dag , dus een mooi schema…
nu heb ik haar gister maar een paar hapjes peer gegeven en 150 cc fles. (dus 5 flessen op een dag).
wilde juist overgaan naar een groentehap erbij smiddag’.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand een tip?
ze kan niet alle fruithapjes eten ivm darmkrampen en heeft ook friso comfort.

groetjes fenne

Hoi,

Het kan ook zijn dat ze in een sprongetje zit, dan drinken ze iets minder en hebben minder trek in hapjes.
Ze is nu 5 1/2 maand en heeft hetzelfde probleem. De hapjes lukt zo’n 6 hapjes en dan is ze klaar, drinken ging ook minder maar nu weer redelijk.
Ken je het boek oei ik groei, daar staan die sprongetjes in beschreven, nou het boek lijkt wel over senna te gaan, de meeste dingen kloppen echt.

Groet Vanessa mama van Senna.

Wij waren ook begonnen met de fruithap, sinds ca. 1,5 week. Peer ging er wel in, maar dinsdag hebben we eens appel geprobeerd en hier kreeg Anouk ook een zeer buikje van. Wellicht kunnen ze het ene fruit beter verdragen dan het andere? Ik geeft in ieder geval voorlopig geen appel meer. Ik heb ook wel gehoord dat sommige kinderen beter een groentehapje verdragen dan fruit, misschien toch maar gewoon groente proberen… Succes ermee…grt Sabine

Hallo,

Mijn kleine mannetje heeft de afgelopen dagen ook last gehad van een sprongetje, hij drinkt normaal 210 cc melk en eet half potje fruit en groente 4 flessen op een dag.

De afgelopen dagen was het zeker 6 flessen van tussen de 100 en 140 cc en geen fruit en groente dus ik ken het wel.

Nu eet hij wel weer op de normale tijden maar ook een stuk minder 180 cc

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!