Opeens minder slapen

Hallo allemaal,

Schreef ik vorige week nog dat mijn zoontje van 14 weken overdag slecht slaapt maar s’nachts gelukkig goed, ziet het er in een paar gaden opeens heel anders uit. Van de een op andere dag slaapt hij overdag veel beter, maar meldt hij zich s’nachts steeds eerder. Hij slaapt meestal door tot ongeveer 6 uur en ineens in een paar dagen komt hij iedere nacht een half uur eerder. Afgelopen nacht was het 4 uur, nou dat is echt weken geleden dat dit gebeurde. Raar, of niet? Enig idee wat we er mee kunnen, of is het gewoon een fase? We hebben zijn avondfles opgevoerd, maar dat helpt ook niet echt. Hij is wel 2,5 week te vroeg geboren, dus misschien dan toch een sprong??? Verder merken we er eigenlijk weinig aan, hij is niet huilerige ofzo.

Groetjes Sandra

Hoi,

Het zou inderdaad een sprong kunnen zijn. Rond 12, 13 weken is er een sprong en aangezien hij 14 weken oud is en 2 weken te vroeg geboren kan dit. Onze dochter Lenna was afgelopen vrijdag 13 weken oud en zij is ook 1 week te vroeg geboren. Ze slaapt in principe ook goed door tot een uur half 6. Afgelopen week kwam ze ook 2x snachts, rond kwart over 3 en een keer om 4 uur. Daarentegen kwam ze vannacht en gisterennacht ineens om 7 uur! Ik ga er vanuit dat het een sprongetje is geweest van haar en probeer me er niet te druk om te maken als ze ineens snachts wil drinken. Het zijn inderdaad allemaal fases en gaat vanzelf weer over. Ik probeer wel als ze snachts huilt eerst haar speentje te geven, vaak slaapt ze dan alsnog door.

Succes…

Groetjes Elly

Als er verder niets anders is dan anders, dan kan het zeker de sprong zijn. Vooral omdat het zo opeens is en het ophogen van de avondfles ook niet helpt. Wordt vanzelf weer beter. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

O ja, als hij overdag meer slaapt is hij snachts misschien gewoon eerder wakker? Wij zijn sinds een paar weken Lenna meer ‘rust en regelmaat’ gaan geven omdat ze huilerig en oververmoeid was. Dus na de voeding ff spelen enzo en dan bij t eerste gaapje naar bed. De eerste nachten was ze toen ook steeds wakker, gaat nu beter.

In geval van “opeens” of “ineens” is het 9 van de 10 keer een sprong.

Groetekes, Sje

Bedankt voor alle snelle reacties!
Wij gaan het ook maar eens proberen met een speentje, misschien dat hij dan nog even verder slaapt. Kan ook niet zeggen dat hij alles bij elkaar huilt, hij is gewoon wakker en schreeuwt dan steeds iets en dat gaat dan steeds harder (net of hij je roept). We hebben vannacht een half uur gewacht, maar hij viel mooi niet meer in slaap(wij ook niet, hi hi). En als je dan bij hem komt, echt een groot feest zo blij is hij je te zien. Een en al lachen. Hopelijk went hij er dan inderdaad aan dat hij overdag wat meer slaapt als eerder en dan worden de nachten ook wel weer langer! Ook hier zijn we toch echt van de regelmaat, want daar waren we vrij snel achter dat dat echt belangrijk is voor zo’n klein schaapie!

Nogmaals bedankt

Wij zijn een tijdje terug begonnen met de 3 RRRen en toen sliep ze overdag ook veel beter en kwam ze ook ineens weer s’ nachts. Heel vervelend even maar na een week begon ze al iets later te komen en nu slaapt ze gewoon weer de hele nacht door. Kan dus best door een verandering komen.