Opeens koorts

Vandaag een heerlijke dag gehad met damian. Hij heeft vanmiddag maar 1 uurtje geslapen maar was super vrolijk. Hup in de wagen en lekker naar de kinderboerderij. Daar heeft hij heerlijk gerent naar alle dieren gekeken en zelfs even heel heldhaftig achter een kip aan gerent. Niks aan de hand dus. Tot vanavond opeens. We waren bij mijn ouders omdat papa avonddienst heeft. Terwijl mijn moeder het eten aan maken is kruipt hij ineens op schoot(doet hij echt nooit) Ik denk nou die is goed moe dus zal straks heerlijk slapen maar terwijl ik hem een kus geef verbrand ik me bijna zo heet is ie. Gelijk getempt en hij heeft opeens uit het niets 39.4 Wij na het eten dus maar gelijk naar huis gegaan. Net weer getempt en nu heeft hij 39.9. Een zetpil gegeven en hij ligt nu op bed. Hij heeft niets gegeten niets gedronken wilde ook geen appelmoesje of toetje helemaal niks. Hij ging ook gelijk op bed liggen en bewoog niet meer. Dit is echt niets voor damian. Zelfs met die oorontsteking van vorige keer was zijn temp niet zo hoog en protesteerde hij nog bij het naar bed gaan. Heerst er weer een of andere griep ofoz?

Morgen gaan we gelijk weer tempen en als het dan nog zo hoog is gelijk maar de ha bellen en langsgaan

aah sneu… beterschap met hem!
och meid je moest is weten er heerst zoveel op het moment. een hoop verkoudheids virussen en griepjes die behoorlijk heavy zijn.
sterkte ermee en idd gewoon bellen als je het niet vertrouwd.

Koorts komt bij die kleintjes altijd ineens opzetten. En het kan ook net zo snel weer voorbij zijn. Dat gaat met pieken en dalen.

We zitten nog steeds in de winter, dus griep zweeft sowieso nog rond.

Het heeft geen zin om morgen langs de huisarts te gaan. Die stuurt je terug naar huis zolang de koorts niet boven de 41 uit komt en zolang hij nog geen 4 dagen achter elkaar koorts heeft.

Zorgen dat-ie genoeg drinkt en afwachten.

Dat-ie niet eet, maakt niet uit. Als je zelf ziek bent wil je ook niet eten. Zo werkt dat met kinderen ook. Daar moet je je geen zorgen over maken.

Groetekes, Sje

De rede ook dat we morgen eventueel naar de ha gaan is omdat hij dus sinds vanmiddag 4 uur ook niet meer gedronken heeft. Net met naar bed brengen had hij wel een goede plasluier dus we kijken het nog aan maar blijft hij morgen zo dan gaan we even bellen. Hij is ook heel suf. Ben zelf nog even met de hond naar buiten geweest en normaal zet hij het dan op een brullen maar volgens mijn moeder keek hij alleen even en ging weer liggen.

bij kinderen onder de 1 moet je dezelfde dag nog bellen
en bij kinderen ouder dan 1 waarvan koorts langer dan 3 dagen duurt kijken ze pas verder.
tenzij ze er erge diarree bij krijgen wil de arts wel is eerder kijken

Bij de combinatie koorts en heel suf zou weleens sprake kunnen zijn van de zesde ziekte. Dan is met een dag of 3-4 de koorts ineens weg en staan hoofd en romp onder de kleine rode puntjes.

Op dat moment heb je eigenlijk het ergste van de zesde ziekte achter de rug. Mocht het de zesde ziekte zijn, waarschuw dan wel ouder van kindjes bij wie hij in de buurt is geweest, evenals zwangere vrouwen.

Groetekes, Sje

Ok dus dat is dan even goed in de gaten houden. Hij is gister op de crech geweest en moet eigenlijk vrijdag weer. Als hij vrijdag nog zo is gaat hij netuurlijk niet naar de crech maar naar oma en opa. Heb net nog even gekeken en hij slaapt heerlijk. Even snel gevoeld maar volgens mij slaat de pcm wel aan. Hopen dus dat het maar gewoon een griepje is

Hier een paar weken geleden de 6e ziekte gehad. Ook ineens hoge koorts en echt een ziek vogeltje. Idd na een dag of 5 pas was de koorts ineens weg en stond ze s avonds onder de rode vlekjes. De ha zei hier dat de 6e ziekte niet gevaarlijk is voor zwangere vrouwen, de 5e is dat wel.

mama1980

Hiero ook eentje. Zondag hoge koorts, einde van de dag was het minder.
Vandaag weer, ik haal haar met 39.5 uit bed. En nu ligt ze er weer in met 40,35.
Ik weet ook niet wat er heerst maar heel bizar.
Ze is nu 3 jaar en een paar maanden.
@mamma 1980: Is de 6e ziekte alleen koorts of nog meerdere verschijnselen?

Greetz Cora

Zie hier meer info over de zesde ziekte:

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Mar 2011 21:40:15

nee hier had ze verder geen verschijnselen. Echt alleen hele hoge koorts, op een gegeven moment 40,8! Verder gewoon ziek, niet eten, slecht drinken. alleen bij je willen hangen etc etc. die koorts duurde hier echt een dag of 5 en was toen ook ineens weer weg. Die avond kwamen de vlekjes pas. Zou dus heel goed kunnen, maar of het dat is zul je dus pas weten als er vlekjes komen. Het kan natuurlijk ook een flinke griep zijn. Er zijn zoveel mensen ziek op t moment! Beterschap!

mama1980