Opeens heel schrikachtig baby-tje

Minke is net 9 maanden en sinds een paar dagen schrikt ze opeens heel vaak van dingen die ze eerst prima vond. (- malen koffiebonen- stofzuigen- papa die niest ( is namelijk nogal hard) - als papa of mama kucht of hoest)
Ze schrikt dan zo dat beide armpjes de lucht in schieten en haar hele lijfje op en neer springt. Daarna natuurlijk zielig huilen. is dit een fase die erbij hoort?
Ook is van de ene op de andere dag zeer eenkennig, lachte ze eerst naar alles en iedereen, nu gilt ze het uit als ik alleen al naar de wc moet en ze me even niet ziet… Mensen die naar haar kijken zien nu alleen maar een pruillip want ze vindt ze opeens erg eng. Ik heb gelezen dat dit ook een fase is maar hoe kan je hier behalve veel kiekeboe-spelletjes ( dan giert ze het uit ) haar een beetje mee helpen? Of gewoon lekker laten en komt vanzelf weer goed?

groetjes

Gewijzigd door - Linette1 op 13 Mar 2009 10:23:26

Kan het het staartje van de recentste sprong zijn? Dit is een opeens-topic namelijk (zelfde categorie als de ineens-topics), dus grote kans dat het met een sprong te maken heeft. Even kijken wat er in het oei-ik-groei-boek staat over deze fase.

Groetekes, Sje

He Linette,

Erik was ook van het ene op het andere moment eenkennig. Nog niet zo heel erg, maar toch wel behoorlijk. Hij is niet zo schrikachtig als Minke, maar zou goed te maken kunnen hebben met het 8,5 maanden-sprongetje denk ik. Dat ze nog ietsje onzeker is over de wereld om haar heen en dat ze daarom wat gevoeliger is voor harde geluiden.

Naast kiekeboe zou je kunnen proberen om de kamer uit te gaan en wel te blijven praten, zodat Minke je wel nog hoort. Of de kamer uitgaan en direct daarna weer even je hoofd om de hoek steken zodat ze ziet dat je terugkomt. En de tijd tussen weggaan en hoofd om de hoek steeds iets langer maken.

Het is per kindje verschillend hoe lang het duurt en of ze het uberhaupt krijgen. Als ik mijn moeder moet geloven heb ik er nooit last van gehad. Tja, dat heeft Erik dus niet van mij geërfd…

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 13 Mar 2009 12:24:18

Ja inderdaad maar heeel veel oefenen met kiekeboe-en en kamer -n-uit, in-uit, etc!
Ik vind het ook wel weer schattig hoor dat ze zo aan me gehecht is, maar ja ik kan er nou eenmaal niet altijd zijn

groetjes!

Hoihoi,

Julia zit nog lang niet in deze fase, maar het is heel herkenbaar. Mijn neefje had er ook erg last van. Als hij mensen met een bril zag, ging hij keihard huilen. Bij andere mensen ging zijn lipje trillen en begon hij daarna te huilen. En nu? Hij is 6 en nu is het het binkje van de klas! Het is een heel normaal iets, heeft inderdaad te maken met het feit dat Minke opeens anders naar de wereld kijkt en beseft dat ze deel uitmaakt van een groter geheel. Wil alleen maar zeggen dat ze al een aardig dametje wordt dat zich prima ontwikkelt! En wat je zegt, toch ook wel fijn dat ze zo graag haar mama wil zien…beter toch dan dat ze altijd gaat huilen als je eraan komt!

Trouwens, wil toch ook even zeggen dat ik de foto van Minke heel mooi vind. Wat een DOTJE!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zeker, mooie foto Linette! En tja, die eenkennigheid…uiteindelijk is het een goed teken hè?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker