Opeens geen joghurt meer

Rens wil opeens geen joghurt meer na zijn eten. Dit ging eerder wel altijd goed.
Dit gaat nu al een paar dagen zo. hij krijgt nog 2 keer bv per dag en voor de rest eet hij ook wel goed. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen of hij zo wel genoeg zuivel krijgt. Rens slaapt altijd na het eten en nu heb ik hem daarna nog een keer zijn joghurt gegeven en dat ging bijna op. Eerder gaf ik hem altijd een bekertje water voor het slapen. Wat denken jullie hiervan? Joghurt wel of niet later nog een keer aanbieden?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Net als wijzelf hebben die kleintjes ook niet altijd even veel zin in eten.
Dus een poosje geen yoghurt, dan maar niet.

Misschien een paar dagen weglaten, en dan opnieuw proberen.
Oh, je kunt natuurlijk ook andere toetjes geven,
in plaats van alleen maar yoghurt.

M.

Hé, een Opeens-topic…ik heb het schema niet bij de hand, maar het kan zijn dat-ie in een sprongetje zit en daarom moeilijk gaat doen met eten.

Groetekes, Sje

Hier ook een boy die geen yoghurt meer wil… maarre dat is papa zijn schuld … papa gaf hem 2 dagen yoghurt met roosvicee erdoor … tja dat smaakt beter dan alleen yoghurt…

Vraagje, hoe geven jullie yoghurt. In een beker of van een lepeltje. Ik geef Sanne kwark met een vruchtendanoontje erdoor heen. Dat is tenminste goed te doen met lepeltje, maar yoghurt…

Groetjes Carolien

quote:
Vraagje, hoe geven jullie yoghurt. In een beker of van een lepeltje. Ik geef Sanne kwark met een vruchtendanoontje erdoor heen. Dat is tenminste goed te doen met lepeltje, maar yoghurt.....

Groetjes Carolien

Groter lepeltje kopen :smiley:
Dan blijft er meer op zitten

M.

Ik heb de yochurt afgeschaft wat een geklieder
in in een beker lukte het niet dus hier gewoon kinderkwarkjes

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Elk kind, volgens mij, gaat door fases van iets wel en niet lekker vinden. Mijn zoon (eet als een dijker. Nee echt.) is soms een paar weken helemaal weg van bananen en dan ineens vindt’ie ze niet meer lekker. En zo ook met andere dingen. Er zit ook zuivel in andere dingen (Dah. Ik begrijp dat je dat weet) dus misschien een stukje kaas, als je je zorgen maakt over zijn intake. Persoonlijk zou ik me er niet te sappel om maken: ik ben er van overtuigd dat kinderen goed weten waar ze behoefte aan hebben. En het is mogenlijk een spel. Reactie uitlokken als hij iets niet wil. Hij neemt het wel weer. Ben ik van overtuigd.

Succes!

M.Strange