Opeens broek plassen pfffff

Hallo allemaal,

Ik word er gewoon erg boos van, onze dochter van 4 jaar plast opeens weer in haar broek het is gewoon verschrikkelijk,
Ook al zeg ik tegen haar dat ze gwoon na de wc moet gaan, ze plast gewoon in haar broek!
ook heb ik gezegt als je dit op school doet doen alles kindjes jou dadelijk uitlachen! maar ze blijft het doen
Ik heb van alles geprobeerd
Iemand tips? ze moet maandag al na school namelijk, ik snap er helemaal niks van!!

Liefs X

Ik snap het wel: spanning! Dus niet boos op haar worden. Werkt averechts.
En ook niet zeggen dat alle kindjes haar uitlachen als het op school gebeurt, want geloof me: elk kind plast weleens in de broek in de kleuterklas. Kan allemaal gebeuren dat ze door al het spelen geen tijd nemen om te plassen.

Door grote veranderingen (zoals voor het eerst naar school) kunnen kinderen die zindelijk zijn, ineens weer in de broek gaan plassen en/of poepen.

Wordt er de laatste tijd veel gepraat over “spannend dat je naar school mag?”. Dat is namelijk de fout die heel veel mensen maken want hele families storten zich namelijk met “spannend hè?!” op zo’n a.s. kleuter en niemand heeft in de gaten dat dat niet tof is. Vergelijk het met mensen die in de aanloop naar je bruiloft maar blijven zeuren of je al zenuwachtig bent. Word je ook knettergek van.

Of mensen die in de aanloop naar je bevalling zo ongeveer dagelijks gaan bellen hoe het gaat en of je gespannen bent voor de bevalling. Ook zoiets on-tofs.

Zelfs voor kindjes die het niet spannend vinden, wordt het (onnodig) extra spannend gemaakt, terwijl het helemaal niet spannend hoeft te zijn. Veel kinderen zijn er gewoon aan toe en verheugen zich op school. Maar door al die vragen van volwassenen raken ze in de stress.

Dus ik denk gewoon dat de spanningen te hoog oplopen en dat ze daardoor weer in de broek plast.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Aug 2012 15:01:36

Waarschijnlijk indd de spanningen voor maandag is vrij normaal en indd niet boos worden werkt alleen maar averechts.

Je zou wel voor de zekerheid even op blaasontsteking kunnen laten testen.

Liefs Michelle

@miremady

Goed idee, misschien is het idd wel een blaasontsteking.
Ik ga het voor de zekerheid even laten testen.

Liefs X

Spanning! Als het geen blaasontsteking is, tenminste. Erik kreeg ineens ook weer ongelukjes overdag en 's nachts toen hij naar school ging. Gewoon accepteren en niet boos worden. Zelf hebben ze het ook liever anders. Ineens ging het hier weer goed, dus heb vertrouwen in haar.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

nou vandaag is het wat minder gelukkig, 1 keer een natte broek,
En vanacht was ze gelukkig droog gebleven.

Maar ze heeft wel elke keer een natte onderbroek, niet echt een plasbroek,
dus ik ga morgen even de dokter bellen misschien is het dus blaasontsteking.

Liefs X

Gewoon een plasje opvangen en naar de dokter brengen. De assistente kan vaak ter plekke al een testje doen, hoef je geen afspraak voor te hebben.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”