Waar bewaren jullie het vele speelgoed van je kinderen.
We hebben al een prachtige speelgoedkist in huis staan, gemaakt door zn opa, maar hij is onlangs jarig geweest en heeft weer zoveel gekregen, ik weet niet meer waar ik het laten moet. Moet sowieso alles weer eens uit gaan zoeken, dus wie weet kan alles ineens in de kist, maar hoe doen jullie dat?
Ik vind die Curver/plastic bakken/boxen zoooo goedkoop staan in mn huis, heb dan liever iets moois! Enig idee?
Opbergen van speelgoed
Ik heb hier ook 2 mooie kisten staan, en dan verder natuurlijk nog allemaal los poppenspul… een bedje, badje, stoeltje, buggy etc… en dan nog de keukenspulletjes dus een zootje is het toch wel, haha!
Maar nu hebben we de kamer van de jongste opgeknapt en gaat er toch ook wat van dat poppenspul naar boven hoor.
Alles wat niet in de kist past dat staat boven, en in de kist zit datgene waar het meest mee gespeeld wordt op dat moment, en dat wisselt dus.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
Ik heb me er op een gegeven moment bij neergelegd dat niet alles in een speelgoedkist kan. Zeker als ze nog zo klein zijn hebben ze veel grote speelgoed (van dat meubelstukkenspul als keukentje, winkeltje etc.).
Maar aangezien kinderen bij zoveel speelgoed ook het overzicht en de interesse verliezen, wisselde ik eens in de zoveel tijd. Dus gedeelte van het speelgoed gewoon naar de zolder en een gedeelte beneden in de speelgoedkist. Na een week of 6 weer eens wisselen en dan blijven ze het speelgoed leuk vinden.
Groetekes, Sje
Wij wonen op een flat, dus heel makkelijk want nu staat het grootste gedeelte gewoon op zijn kamer en kan hij dus zo pakken, Zijn keuken is daar vandaag ook naar toe gegaan. Ik heb ook zo’n hekel om dat allemaal in me woonkamer te hebben.
Nu staat er een mand met zijn duplo en een mand met zijn treinen en de rails.
Vanuit mijn woonkamer kom je in een redelijk grote vierkante hal (loopt door zeg maar) en daar staat zijn kastje met boeken en puzzels en zijn werkbank.
Liefs Michelle
Wij hebben zo’n roomdevider van de Ikea tegen de muur staan en daar zitten 8 grote vierkanten rode bakken in. En daar kan heeeeeeeel veel in en is het 's avonds mooi uit het zicht. En de kast is helemaal niet verkeerd om te zien.
Verder hebben we een tafeltje tegen de muur staan waar de lego op staat.
Ook op hun slaapkamers staat speelgoed, maar niet zo veel.
Wij hebben in de woonkamer een tafeltje staan met 2 stoeltjes, waar nu eigenlijk constant zijn puzzel op ligt. Daarnaast 2 grote curver dozen met duplo en er staat nog een keukentje met erboven in de vensterbank wat andere dingen.
Op zijn kamer staat nog een grote doos met auto’s en een garage en een speelgoedkist en een curver krat. Verder hebben we in de woonkamer een grote la met spelletjes ed. En op zijn kamer nog 2 laden.
En tja, als hij aan het spelen is wordt toch het hele huis verbouwd, maar dat kan bijna niet anders met zo’n klein huis.
Liefs, Anne
Wij hebben zo’n opbergsysteempje van de Ikea! Zo’n trappetje zeg maar, met 3 middelmaat bakken, en 2 grote bakken! Alles past daar in, op het grote spul na. De toettoet autogarage en babyrollator staan standaard op het speelkleed!
De knutselspullen, tekenspullen, en puzzels waar broertjelief nog niet aan mag komen, staan op de eettafel… die is 6 persoons, en die gebruiken we dus niet helemaal!
Wij hebben ook een kist beneden staan met speelgoed erin, een tafeltje waar wat opligt, en boven op Noahs kamer staat een speelgoedkist vol met speelgoed…
eens in de zoveel tijd kijk ik beide kisten na en gooi het kapot spul weg, en waar die nooooooit mee speelt zet ik op zolder of geef ik weg!
Liefs, Melanie
Knutsel en tekenspullen, puzzels en spellen liggen trouwens bij ons ook in een grote kast. En we hebben ook nog een kist vol met speelgoed beneden staan bedenk ik me nu .
De tekenspullen liggen op de onderste plank in het dressoir.
Die mag ze pakken.
Haar boeken en puzzels liggen in 1 kant van het TV kastje en mag ze ook zo pakken.
Dan heeft ze een tafeltje met 2 stoeltjes. Op het tafeltje staat al haar Little People spul.
Daarnaast in een opbergbak haar Duplo. Lelijk, maar wel het meest practische voor nu. Daarbovenop een mand met alle poppetjes die ze heeft en dan staat er nog een serveerwagentje en een poppenwagentje.
Op haar kamer staat een speelgoedkist waar allerlei los en klein spul in zit.
Daar speelt ze niet echt mee dus heb ik naar boven gedaan.
Tijdens mijn zwnagerschap ben ik een speelgoedbankje/kist op gaan knappen maar die moet ik nog verder afmaken. Zodra die klaar is, gaat daar de Duplo in en ben ik van d elaatste plastic bak af
Wij hebben 3 mooie rieten manden met deksel, die staan in de hoek van de kamer, en kunnen meegesleept worden naar de slaapkamer/ buiten etc, wij wonen gelijksvloers!
Wij hebben 2 rieten manden waar allerlei klein spul in zit en de onderste plank van de grote antieke kast, daar staan dan de wat grotere dingen in.
Boekjes en nog wat puzzels op haar slaapkamer. Voor ons voldoende …
Wij hebben sinds kort de duplo in de plastice opbergdozen weer onder in de kast gezet, momenteel staat de keukentje spullen en poppenspullen weer beneden.
Op zolder staat nog een doos met speelgoed en op haar kamer ligt een keyboard en wat klein speelgoed en boekjes.
In de bijkeuken staat een grote inbouwkast daarvan heeft zij 3 planken in bezig met knutselspeelgoed/boeken/spelletjes ed.
In de woonkamer dus niet veel, dat moet ze overigens wel opruimen als ze naar bed/school of weggaat. Geen bende dus om tegen aan te kijken vreselijk vindt ik dat. Kan de de plastic bakken oid niet ergens anders neer zetten als het niet gebruikt wordt? Ik vindt ze practisch in de zin van kan geen stof bijkomen oid ze zijn lekker stapelbaar en hoppa ze kunnen zo de zolder/inbouwkast in/op
Greetz Cora
heb hier in me eigen kast spelletjes en puzzels liggen, achter de deur heb ik een kasje met knutselspullen en de rest staat allemaal boven.
Straks gaan een deel knutselspullen na kantoor(aan huis) in verband de kleine maar dan mag ze wel wat popen spullen na beneden nemen.
Wij hebben ook een ikea kastje (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20135300/) met manden maar er kunnen ook kunststof bakken in. Hele fijne kast 's avonds is het allemaal opgeborgen en die manden heb je in verschillende kleuren/soorten.
Hier kan idd ontzettend veel in (mand met hout bij hout zoals puzzels, trein of een mand met alleen maar bouwblokken etc.) op deze manier is het ook een beetje overzichtelijk voor hem en overig speelgoed, wat die nog nooit/weinig gezien heeft staat in een bergingkast. Af en toe wissel ik weer eens wat en dan is die weer zo blij als een kind. In een oude schoenendoos zitten kleurtjes en papier, die halen we zo af en toe ook weer te voorschijn.
Wij hebben hier in de woonkamer een ladenkastje staan met 3 laden waar al het losse kleine speelgoed en een gedeelte van zijn puzzeltjes/spelletjes en boekjes in zit. De rest zit in een grote inbouwkast in z’n slaapkamer.
Ik vind zo’n kastje handiger als een kist, een beetje overzichtelijker. Alleen moet je er dan wel op letten dat hij aan de muur vast gemaakt word omdat die dingen om kunnen vallen als kinderen in de laatjes klimmen. Dat is hier gebeurd toen onze zoon ongeveer een jaar was. Die lag dus onder de kast. Niet echt fijn, gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden maar dat is puur geluk.
curver boxen hebben wij wel maar die staan op z’n kamer(van die vrolijke felgekleurde van de ikea) daar zit de duplo in maar die komen alleen beneden als hij er mee speelt en anders gaan ze weert naar boven.
Knutselspulletjes ed liggen in het dressoir daar zit namelijk een slot op, Rens wil maar niet snappen dat ik paarse wasco op de muur niet mooi vind.
Verder staat er hier benden een werkbank en een hijskraan, die worden afgewisseld met z’n keukentje en z’n garage die op z’n kamer staan.
Groetjes Ramona