Hoe vaak komen opa en oma(van moeders èn van vaders kant) op bezoek?
Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van de eerste weken. Wat vinden jullie normaal als je in hetzelfde stadje woont.
Opa en oma op bezoek
mijn schoonouders wonen in het zelfde stadje als ik, mijn schoonmoeder komt 1 keer in de week langs voor een kopje koffie. mijn eigen ouders wonen wat verder weg maar die zie ik ook 1 a 2 keer in de week. vind het zelf goed zo!
alleen in mijn eerste paar weekjes dat Evi geboren is zag ik ze natt vaker! zeg zoon 3 keer in de week!
Hier is het beide een keer in de maand of zo maar kan ook rustig twee maanden niet zijn. Mijn schoonmoeder zien we wat vaker want die woont dichterbij en dat is haar logeeradres op het moment als we oppas moeten hebben buiten het kdv om en mijn moeder woont in noord holland (wij in zuid) dus die ziet ze wat minder, Mijn vader ziet ze als we er heen gaan. Zelfde stad maar hij is niet zo’n visite gaander
Groetjes,
Michèle
Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp en die zien we ongeveer om de dag, dit is ook omdat ze zelf wat gebrekkig aan het worden zijn. Wij gaan vaak daarheen, maar ze zijn ook regelmatig hier.
Als ze vaak komen en je vind dat vervelend probeer dat dan gewoon aan te geven. En als ze niet vaak genoeg komen nodig ze dan is uit en probeer ze wat meer erbij te betrekken.
groetjes Ramona
Vinden de ouders van Michèle dat niet erg weinig 1 x per maand? en 2 maanden je kleinkind niet zien is toch heel erg lang… Ik zou het vreselijk vinden. Ik vind 1 x per week eigenlijk al weinig;-(
Eh de verhoudingen die wij met onze ouders hebben liggen wat gecompliceerd zeg maar. Wij hebben beide nog al wat met ze meegemaakt dus voor ons is het genoeg.
Groetjes,
Michèle
quote:
Vinden de ouders van Michèle dat niet erg weinig 1 x per maand? en 2 maanden je kleinkind niet zien is toch heel erg lang.... Ik zou het vreselijk vinden. Ik vind 1 x per week eigenlijk al weinig;-(
Bij ons is het nog een stapje erger zelfs…
Wij wonen in Almere, mijn ouders in de buurt van Alkmaar,
en mijn schoonouders op Ameland.
Mijn ouders zien Hylke gemiddeld 1x per maand, soms per 2 maanden.
Maar mijn schoonouders moeten het toch met wat langere termijn doen.
We proberen wel elke 3 maanden naar Ameland te gaan,
en 2x per jaar komen ze bij ons. Maar soms zit er gewoon een hele poos tussen.
M.
Mijn schoonmoeder woont 3 straten verderop en die zien we 3 a 4 keer in de week, ze past dan ook 1 keer in de week op. Mijn eigen ouders wonen veel verder en proberen toch wel 1 keer per week te komen. Mijn schoonvader zien we 2 keer per jaar en dat is genoeg. Ligt dus erg aan de verhoudingen die je hebt.
Groetjes
Sannn begrijp ik goed dat je schoonouders het zelf niet zo leuk vinden om de kleinkinderen te zien? Want alleen verjaardagen de kleinkinderen zien dan bouw je niet echt een band met ze op. En er wordt altijd gezegd dat het belangrijk is voor kinderen dat ze grootouders hebben!! Of heb jij meer behoefte aan je eigen ouders dan aan je schoonouders. Aan idereen wil ik vragen:Trekken jullie trouwens een lijn wat betreft ouders en schoonouders? Of gaan de ouders van de vrouw toch voor!! En wat vindt jullie man daar dan van?
Gewijzigd door - Joane op 14 Feb 2010 21:21:40
Oke Sannn dan snap ik dat je zo weinig naar ze toe gaat. Jammer hoor. Wat missen ze veel. Kleinkinderen zijn toch zo bijzonder. Je beleeft het heel anders dan je eigen kinderen. Ze zijn de slagroom op de taart !!!
bij mij is de situatie net anders mijn ouders tonen weinig interesse in mijn zoontje maar zijn ondertussen erg enthousiast omdat mijn broertje die al 1 zoontje heeft (die niet bij hem woont) binnenkort nog een kleine erbij krijgt van zijn nieuwe vrouw
verder was mijn moeder er wel bij met mijn bevalling maar was de volgende dag zonder excuus naar huis gegaan terwijl ik haar letterlijk had gevraagd of ze een paar dagen bij me wou blijven.
Mijn schoonouders zijn de eerste 3 weken vaak en op en neer geweest maar nu verwachten ze gewoon dat wij elke week daarheen gaan. ze vertikken het om zelf te komen en als we daarheen gaan daan geven ze ongevraagd veel advies waar je helemaal moe van wordt.
om het verhaal duidelijk te maken wonen mijn ouders en schoonouders ong. 160km verderop dus das een lange afstand om elke week bij hun op bezoek te gaan met een kleine van 10 weken oud, vooral als ze ook nog blijven aandringen om te blijven logeren! mijn kind sliep in het begin amper in zijn eigen bed laat staan in een campingbed hahahahaha…
Waarom mijn ouders ineens zo veranderd zijn zal ik niet weten en maakte me in het begin wel erg zorgen om maar nu heb ik er lekker schijt aan en met mijn schoonouders heb ik het erg moeilijk omdat ze zoveel van je eisen terwijl je daar niet voor gediend bent. Liever zie ik beide oma’s en opa’s gewoon een lange periode niet, ik vind dat ze zelf maar lekker moeten komen als ze hem echt willen zien! en moet eerlijk zeggen ben blij dat ze allebei lekker ver van ons vandaan wonen.
Wij ‘moeten’ ook vaak daarnaartoe in plaats van andersom… mijn schoonouders wonen een dorpje verderop (=nog geen 5 min. rijden), daar gaan we ongeveer 1 a 2 keer per week naartoe. Mijn ouders wonen een kwartiertje rijden, ook dichtbij dus, en ik ga altijd door de weeks 1 of 2 keer een dagje naar m’n moeder en zij komt soms ook een dagje naar mij toe, heel gezellig… en op zondagochtend gaan we naar mijn ouders en 's-middags soms nog naar zijn ouders. Mijn ouders samen komen hier niet vaak, maar genoeg zeg maar. Dat mijn schoonouders hier niet zo vaak komen (met verjaardagen en verder hoogstens 2x per jaar) is op zich jammer maar ze hebben 10 kinderen… dan is het ook wel weer te begrijpen… gelukkig zijn beide ouders supergek op hun kleindochter, en passen ze allebei graag op als ik straks weer moet gaan werken!
Groetjes Elly
schoonmoeder woont op 2uur rijden, dus die zien we maar ongeveer 2 keer per jaar en dat vind ik best zo. De laatste keer dat ze hier was, heeft ze Noa’s speen in de koffie gesopt en in haar mond gestoken. De laatste keer dat wij daar waren, moest Noa in een campingbed in de huiskamer slapen, waar altijd gerookt wordt. Ik denk dus niet dat we nog veel naar daar gaan.
Mijn moeder komt één keer om de twee weken bij ons oppassen als ik op m’n werk ben en m’n man op de voetbaltraining is. Verder slaapt Noa bij oma en opa 4 nachten om de twee weken, omdat ik en m’n man dan om 6u beginnen te werken en we haar anders om 4u30 al moeten wekken.
We gaan ook vier dagen om de twee weken 's middags eten bij oma ( de dagen dat Noa niet bij oma slaapt) en in het weekend zien we ze meestal ook nog één keer.
Mijn moeder ziet Noa dus bijna elke dag…
[img]http://m1.lilypie.com/OZTJp2.png" border=0>
slapen in een rokende kamer??? mijn broek zakt er vanaf terwijl ik zelf een kettingroker ben!!! sorry moest er even uit dat doe je je kind toch niet aan!
quote:
schoonmoeder woont op 2uur rijden, dus die zien we maar ongeveer 2 keer per jaar en dat vind ik best zo. De laatste keer dat ze hier was, heeft ze Noa's speen in de koffie gesopt en in haar mond gestoken. De laatste keer dat wij daar waren, moest Noa in een campingbed in de huiskamer slapen, waar altijd gerookt wordt. Ik denk dus niet dat we nog veel naar daar gaan.
Sorry, maar spoort die wel??? Koffie en spenen en dan ook nog laten slapen in een kamer met rook??? Ik zou het helemaal niet meer komen.
Groetjes,
Michèle