Op zoek naar bewaarflessen voor bv


#1

Ben een voorraad in de vriezer aan het aanleggen om een weekend weg te kunnen, alleen zou ik het wel fijn vinden om het alvast in flesjes weg te kunnen zetten…

Heeft iemand nog (een redelijke) voorraad van bewaarflessen die ik over kan nemen?

Groetjes mama Ja


Gewijzigd door - mamaJa op 14 Aug 2012 21:27:44


#2

Overleven flesjes dat invriezen wel?

Groetekes, Sje


#3

Ja, je hebt flessen van o.a. beldico, invriezen, ontdooien geen probleem!

Groetjes mama Ja



#4

Oh oké, Zou anders zonde van de melk zijn als je ingevroren voorraad waardeloos wordt door gebarsten flessen.

Groetekes, Sje


#5

Medela flessen kun je ook invriezen. Ik heb ze alleen allemaal verkocht. Misschien via Marktplaats?

Groetjes Natasja



#6

Medela flessen kun je ook invriezen. Ik heb ze alleen allemaal verkocht. Misschien via Marktplaats?

Groetjes Natasja



#7

Ik gebruikte altijd ijsblokzakjes. Erg goedkoop en neemt weinig ruimte in je vriezer in beslag. Je drukt uit de zakjes wat je nodig hebt en ontdooit dit. Ik vond het zelf erg makkelijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#8

Dat wilde ik inderdaad ook al voorstellen, die ijsblokjeszakjes.

Groetekes, Sje


#9

Invriezen in ijsblokzakjes doen wij al, alleen vind ik het zo een plak zooi… En het is voor mijn schoonmoeder zeker zo fijn wanneer ik de juiste hoeveelheden klaar in een fles heb zitten, zodat ze direct een fles uit de vriezer kan nemen.

Marktplaats heb ik al gekeken, daar vindt je er veel van Avent, maar daar heb ik niets aan, ik heb medela…

Groetjes mama Ja



#10

En plastic wegwerp-bekertjes? Is dat een optie? Daar kun je ook afgepaste hoeveelheden in doen. Hoeft ze het alleen maar over te gieten in de fles.

Wel zo’n bekertje in een boterhamzakje verpakken voordat je het in de vriezer zet.

Groetekes, Sje


#11

Ik deed het altijd in diepvriesvakken (tip van mijn cb) en dat werkt perfect. Wel die zakken met zo’n zipsluiting. Ik deed er dan altijd in wat Anouk ongeveer dronk en dan kon ik zo in de fles gieten. Ik vouwde het zakje na het vullen tot een reep en legde hem in een bak in de vriezer. Werkte ideaal! Je kunt het ook per 100 of 50 Cc invriezen, dan houd je geen of minder resten over.

Groetjes Natasja



#12

@ Sje en Kringeldingetje, ik wil niet dat mijn schoonmoeder moet gaan knoeien met bv, ben zelf erg “schoon” en zei kijkt niet zo nauw als mij…

Een vriendin heeft ooit flessen over en weer gedaan met een andere moeder, ze hadden er samen 100 :open_mouth: Zij zou navragen of die ander ze weeer wil verkopen, anders ga ik nieuwe flessen kopen, zijn per 10 stuks € 12,- te bedenken dat je ze kunt hergebruiken… dan valt dat nog wel mee…

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes mama Ja



#13

Oh die prijs valt dan inderdaad nog wel mee.

Groetekes, Sje


#14

Ik gebruik de bewaarbakjes van Avent, doorzichtige bakjes met blauwe deksel, super handig voor invriezen van zowel borstvoeding als later voor groenteprakjes. Ik heb ze alleen zelf nog nodig…dus kan ze niet aan je verkopen.
Maar als ik het zo lees, 10 flesjes voor 12 euro, dan is dat toch een super koopje, zou ik volgens mij niet eens aan tweedehands beginnen… Van welk merk zijn die flesjes?
Kan mogelijk zelf ook nog wel wat nieuwe voorraadflesjes gebruiken vandaar…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar