Op welke leeftijd in een peuterbed

Hallo,

vanaf welke leeftijd kun je een kindje in een peuterbed leggen?
mijn dochter Ivy is nu 14 maanden. wij willen haar over ongeveer 8 maanden in een peuterbed leggen, ze is dan 22 maanden. kan dat of is dat te jong.

hoe kun je beoordelen of je kind er aan toe is om in een peuterbedje te slapen?

groetjes Marielle

Mijn dochter was ook nog geen 2 toen ze naar een groot bed ging en dat ging prima. Ze is er nooit uitgevallen ofzo en vond het helemaal geweldig.

Bianca

Hier was victor 1.5 jaar ongeveer… dit bed had opstaande randjes dus hoefde ik geen beveiliging eraan te maken tegen uitvallen

Sofie ging over naar een peuterbed met 1 jaar en 9 maanden omdat ik het ledikantje nodig had voor Victor. Dat bedje had geen randen dus heb ik wel uitvalbeveiling eraan gemaakt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Nou ja zo doet iedereen het anders want Tessa is 2 jaar en 4 maanden en die ligt nog steeds prima in het ledikantje. Ik heb voor ons 2e kindje gewoon een nieuw (nou ja niet nieuw maar toevallig 2ehands) kinderkamertje gekocht.

Ik heb zoiets zolang ze er nog goed in slaapt laat ik haar in dat ledikantje. Ben toch een beetje bang dat ze eruit gaat klimmen in een gewoon bed en in haar kasten gaat lopen rauzen of zo. Daar heb ik namelijk al veel verhalen over gelezen. Ik denk dat wij van de zomer naar een gewoon bed gaan omdat ze dan geen slaapzak meer aan kan als het te warm is en er dan misschien wel uit gaat klimmen.

Maar waarom wil je haar met 22 maanden al uit een ledikantje hebben dan?

Gewijzigd door - getzen op 31 Jan 2008 19:28:47

Luca slaapt sinds 2 maanden ongeveer in een peuterbed. De eerste twee nachten wilde hij ook nog wel in het ledikantje… maar hij wilde ook in het grote bed. Toen het ledikantje op thijes kamer stond was het klaar. Hij is er nog nooit uit geklommen, zelfs als het mag, dan moet ik hem eruit tillen. Hij kan het wel, want overdag speelt hij wel eens op zn kamer, en dan klimt hij er ook in en uit!! Vindt het denk ik gewoon even lekker om dan bij mama te hangen… Het bedje heeft 3 opstaande randen. Nu heb ik het bed dus gedraaid staan, zodat de open kant tegen de muur staat/ Luca ligt echt tegen de randen aan snachts, dus dat laat ik lekker zo.

Hi hi,

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dat allemaal perse moet en hoe kun je nu al weten dat je je kindje over 8 mnd in een peuterbed wil leggen (2de kindje?) en dan is ze 22 mdn?? ik ben erg benieuw waarom je dit zo pland. Misschien beetje rare vraagstelling…ahum… maar serieus! tegenwoordig worden er zoveel bedjes verkocht voor heel jonge kindjes dat je je kindje straks helemaal niet meer in een ledikantje hoeft te leggen of voor maar een paar maanden. Hoe bedoel je commerciele stunten en consumeren!!!Het is toch eigenlijk te gek voor woorden. Volgens mij sliepen wij vroeger tot min. 4 jaar in een ledikant en ging je naar de basisschool of peuterschool en kreeg je een nieuw bed!! mijn dochtertje is 22 mnd en ik denk nog helemaal niet aan een groot bed. moet er niet aan denken. staat ze elke morgen om half 7 bij je bed en moet je vooral niet vergeten savonds het traphekje achter je dicht te doen als jij gaat slapen!!Het einge wat ik lastig vind is dat er geen ledikantjes meer worden verkocht waar je 2 spijltjes uit kan halen. Dat vond ik vroeger met mijn zoon zo handig, want ze worden natuurlijk wel erg zwaar tegen de 2 jaar. anyway mijn dochter zal voorlopig nog in dr ledikant slapen hoor…

quote:
Hallo,

vanaf welke leeftijd kun je een kindje in een peuterbed leggen?
mijn dochter Ivy is nu 14 maanden. wij willen haar over ongeveer 8 maanden in een peuterbed leggen, ze is dan 22 maanden. kan dat of is dat te jong.

hoe kun je beoordelen of je kind er aan toe is om in een peuterbedje te slapen?

groetjes Marielle

ik denk dat dat iets is wat voor iedereen persoonlijk is.
ten eerste is lang niet elk kind even lang en de een kan er met 5 jaar nog in de ander met 3 al niet meer. Mijn neefje sliep bij oma nog tot voorkort in een ledikantje vond hij heerlijk. Maar nu Janet er is, is het haar bedje en voelt hij zich er te groot voor.
Janet is nu bijna 14 maanden. Ik zie wel wanneer de tijd komt om haar naar een groter bed te doen. Wel komt ze dan gelijk in een 1 persoons bed en geen peuterbed of meegroei bed. En als er intussen een tweede komt… ikea heeft heel goedkope babybedjes.
en Janet … die kan ik ook verschonen op de grond doe ik beneden ook

Peuterbedjes zijn leuk, mooi, stoer, maar ook duur dus nee bedankt ik doe niet mee!

groetjes Marjan

Ons dochtertje is nu 26 mnd en slaapt een maand in haar groot bed. Dit is een meegroeibed met opstaande randen. Ze kan hier zelf in en uit en heeft een klein opstapje om haar hierbij te helpen. Bij ons is de rede dat er een baby op komst is en hij haar ledikantje zal krijgen. We hebben haar wel goed laten wennen. Het kleine bedje staat nu nog op haar kamertje. De eerste keren moesten we nog zeggen dat ze er niet uit mocht komen omdat ze anders terug in haar klein bedje moest. Ze is er eigelijk nooit uitgekomen. Wel heeft ze twee keer gevraagt om in het kleine bed te slapen wat natuurlijk geen probleem was.
s’morgens als ze wakker is roept ze op mama en als ik dan terug roep dat ze mag opstaan komt ze pas uit haar bedje en komt ze met al haar knuffels onder de arm naar onze slaapkamer om nog lekker te knuffelen.

hoi fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die haar kindje al vroeg in een peuter bedje heb. ik heb namelijk een topic geplaats over dat ze nu smiddag niet meer wil slapen. en krijg alleen maar te horen dat 20 maanden wel erg vroeg is. dus miss zit ik verkeert en moet ik het hier vragen.

dus mijn vraag. ze ligt nu in haar peuter bed wat ze savond super doet ze blijft netje liggen maar smiddags gaat ze elke keer lopen spelen. maar ze heeft haar middag slaaptje gewoon nodig ze red het anders niet de hele dag. iemand tips
tnx
groetjes pascal

Nikki lag met haar 16 maanden in een groot bed(we hebben geen peuterbedje gekocht voor d’r)Omdat ik toen al zwanger was van Kris.
Ik denk dat een kindje het ook wel aan geeft wanneer hij of zij eraan toe is

een kind kan dit niet echt niet aangeven of het in een peuterbed wil dat hoor je als ouders te weten hoor maar ieder kind is anders wij hebben kevin vrij lang in het ledikantje laten liggen om de we problemen hadden met de oudste destijds

Ik bedoel dus,wanneer je merkt dat ze uit bed proberen te klimmen een peuterbedje kopen.Ze zullen dan misschien nog wel uit bed vallen (gebeurt niet altijd) maar dat valt minder hard en hoog dan wanneer ze uit een ledikant vallen.Maar idd ieder kind is anders.