Op welk tijdstip zn eerste feestje?

Hoi,

Ik wilde wat vragen aan jullie, ik heb al een hele poos in mn hoofd om zn verjaardag vanaf 15.00 te vieren… Bijna te uitnodigingskaarten klaar…
Nu heeft meneer een ander slaap schema… want eerder gaat hij echt niet slapen!

vanaf 10.00 tot 11.45
en van 14.30 tot 16.00 uur…

en nu?? om hem wakker te houden tot aan 19.00 uur vind ik zielig… en heb het al een keer eerder geprobeerd. omdat mijn dag dan even in de soep loopt… leg ik hem om 13.00 uur op bed… slaapt hij pas om 14.00 uur…

Dus zat ik te denken om het dan maar om 11.00 te doen… hem dan eerder uit zn bedje te halen…

Gewijzigd door - linny op 25 Aug 2009 16:53:46

Ik weet niet hoe oud ie wordt. Maar hier is iedereen (das familie) vanaf 14.00 welkom en als ze tussendoor moe is dan gaat ze gewoon naar bed. Het is haar dag en dat betekend dat ie ook naar haar behoefte ingedeeld wordt. En moe is naar bedje toe en protesteerd de familie hebben ze dikke pech. Net als 's avonds ik ga haar echt niet langer ophouden. Zij gaan naar huis en ik zit de volgende dag met de ellende.

Groetjes,

Michèle

hij wordt 1 jaar.
En het is mn eerste kindje dus voor mij is het echt allemaal nieuw… En dan ben ik best een onzekere muts en kan ik me hierdoor echt druk om maken.

Er komen best wel veel mensen. Geen familie van mijn kant behalve zus., vader. Meer heb ik niet. Het zijn allemaal vrienden met kinderen die komen. Althans die ik wil uitnodigen

Kun je ook wel doen, maar hou je gewoon aan zijn behoefte. Mijn schoonzus heeft er voor me neefje toen een onwijs feest van gemaakt en daar heeft ie 2 dagen van bij moeten komen. Hij was helemaal uit zijn doen.

Groetjes,

Michèle

Maar er ook geen groot feest van… Had ik nog laatst een discussie over met mn zus… die zei juist dat ik geen eind tijd moest neerzetten op de kaarten… nou het spijt me maar dan blijft iedereen zo hangen… En wil echt dat mn ventje rust heeft op een gegeven moment.

Dus zat te denken van 11.00 tot 14.00 uur. En dan zo rond 13.00 misschien een grote pan met soep en broodjes…

ik herken het wel,
je wilt het beste voor je kindje maar zit ook met de mening van anderen.
ik heb toen een leuke kaart gemaakt van bv cars en daar op gezet vanaf 11:00 staat de koffie klaar en om 17:00 is mijn benzine op.
en als je kindje moet slapen moet hij slapen.
als het echte vrienden zijn respecteren ze dat

Ja bij mij ligt het wat lastiger want we vieren ook meteen mijn verjaardag anders wordt het te veel. Morgan is 4 dagen na mij jarig dus wij hebben geen eindtijd in zoverre dat mensen wel moeten werken dus het niet te laat maken, maar het staat zo raar om als ze ook voor mij komen om ze om 17.00 weg te sturen

Groetjes,

Michèle

Linny, ik vind je idee best goed om het van 11.00 uur tot 14.00 uur te doen en dan een pan soep te maken. Het is echt niet gek hoor, om een begin- en eindtijd te stellen. Sterker nog, het draait om je zoon, dus niet meer dan logisch. Echte vrienden begrijpen dat. Gewoon doen!

Veel plezier alvast!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik vind van 11.00-14.00 en een pan soep ook een goed idee! Het blijft een kinderfeestje.
Wij hadden ook een eindtijd op de kaart gezet, en was blij dat het afgelopen was, waren allemaal bek af!!

Veel plezier!

Groetjes Frauk

Met kinderverjaardagen is het helemaal niet raar om er een eindtijd op te zetten. En geloof me, die dag is zo vermoeiend dat ze heel anders slapen. Wij hebben Tim gewoon laten slapen als hij moe was. Iedereen begrijpt dat wel en als er echt mensen zijn die het niet begrijpen dan moet je je afvragen wat dat voor soort mensen zijn. Tim heeft met zijn 1e verjaardag erg veel geslapen. We hadden iedereen vanaf 11 uur uitgenodigd. Dit omdat hij s’ochtends altijd sliep van 10 tot 11.00 uur. Natuurlijk met zijn verjaardag sliep hij tot kwart voor 12. En niemand die er problemen mee had. Toen hij uit zijn bed kwam een woonkamer vol visite die voor hem ging zingen. Dat was natuurlijjk helemaal leuk. S’middags heeft hij van kwart voor 2 tot half 5 geslapen. Ook veel langer dan normaal dus, maar ook dit keer niemand die er wat van zei. Heb hem ook gewoon laten liggen totdat hij zelf wakker werd. We hadden een leuk gedichtje op de kaart gezet en aangegeven dat iedereen vanaf 11.00 uur welkom was. Verder stond er om 20.00 uur ben ik moe en ga ik naar mijn bedje toe. Ook de middagslaap pak ik erbij, maar na 15.00 uur ben ik weer van de partij. Maar goed dat werd dus half 5, nou ja jammer dan. Na half 5 heeft hij dus weer volop genoten van het kadootjes uitpakken etc. En hij heeft het ook wel tot 20.00 uur volgehouden, maar daarna is hij echt naar bed toe gegaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat leuk het eerste feestje!! Altijd spannend…

Ik ben ook zo’n onzekere muts hoor… maar moet eerlijk zeggen dat het me alles meegevallen is. Heb op zijn verjaardag (15-07) smorgens van 10-12 voor vriendjes en vriendinnetjes met hun mama’s gehouden… daarna is ons ventje na eten van boterham gelijk naar bed gegaan en heeft tot 15 uur geslapen.

Week later was papa jarig (23-07) en toen hebben we beide verjaardagen gehouden voor de ooms en tantes van Jurian en de opa’s en oma’s. Wel op de kaart gezet dat Jurian om 20.00 uur naar bed gaat en dat hij van 14.00 - 16.00 uur ook gaat slapen even een tukkie doet. Ook die dag verliep prima!! En jurian heeft er later ook geen last van gehad…

Wanneer is het feest?

Hoi Linny,

Logisch hoor dat je het feestje wil afstemmen op de slaaptijden van je zoontje. Ik heb zelf laatst een verjaardag gehad van het dochtertje van een vriendin van mij. Zij werd ook 1 jaar en zij vierde het van 12.00-17.00. Rond 15.00 ging zij ook naar bed om te slapen en voordat de drukte er was had zij al even een broodje gegeten.
Ik ga straks denk ik ook van 12.00-17.00 houden en als hij naar bed moet gaat hij gewoon. Mensen moeten daar maar begrip voor hebben en iedereen met een kindje snapt dit heel goed en voor de andere pech toch?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik denk dat er ook nog wle verschil inzit of je in huis of flat woont, want wij wonen in een flat en als dan mijn huis vol volk zit gaat dylano echt niet slapen want dan hoort hij alles. dus hier komen er ook duidelijke tijden op al kan dylano wel een dag zonder zijn middagslaapje zonder dat hij daar verder last van krijgt alleen komt er dan een dag in de week dat hij bij gaat slapen. maar chagi is hij gelukkig niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie