Op visite en drinken

Tja Sje help me eens… weet niet zo goed hoe ik deze topic moet noemen. Komt hij door de keuring

Mijn vraag is… hoe doen jullie het met drinken voor jullie kindjes als je visite krijg/of op visite ga? Jurian heeft schijnbaar echt een slecht gebit. Nu dus het advies om maar minimaal aantal aanvallen per dag op zijn tanden te laten komen. Ben ik het helemaal mee eens en doe ik dus ook mijn uiterste best voor.

Maar als ik naar iemand toe ga of ik krijg een vriendin op de koffie… en we zitten te drinken wil meneer ook. Geef hem eens ongelijk. Hij krijgt dus ook wel van mij maar heeel erg verdund. Toch is dit ook een aanval op de tanden.

Als hij daarna lekker naar bed gaat en dan uit bed komt (krijgt hij normaal zijn drinken) wil hij natuurlijk weer…

Dus dan zit je er overheen… enne… niet dat dit elke dag gebeurd maar toch wel regelmatig.

Hoe doen jullie het met jullie kindjes? Geven jullie ze ook te drinken als er iemand is? Of … of … ?

Minke heeft de hele dag drinken binnen handbreik, er staat altijd een tuitbeker op haar tafeltje met( heel weining) diksap en water of gewoon water. Ik oefen wel samen met een gewone beker, dat laat ik haar nog niet alleen doen. Verder zou je hem toch water kunnen geven als je het vervelend vindt om hem anders niets te kunnen geven? Ik zie daar echt geen enkel probleem in, ik drink zelf ook altijd best veel en als ze dorst hebben moeten ze toch lekker wat kunnen drinken?
groetjes!

Ja water is natuurlijk ook een optie … maar die gooit hij heel de kamer door. Dat lust (ja eigen wil) hij echt niet. En dan blijft hij zolang piepen/jengelen dat hij toch iets wil. Wat eerlijk gezegd logisch is want mama zit ook te drinken.

Jurian krijgt niet heel de dag door drinken … daar heeft hij een te slecht gebit voor en … ook zal hij dan zijn avondeten niet goed eten…

Hmm ja dat is lastig, Minke eet er niet minder door dus daarom vind ik het ook prima… en lust hij thee ( cafeinevrij) dat is toch ook niet slecht, bv rooibosthee?
Ik weet niet of er echt suikervrij drinken bestaat voor kindjes maar zou dat een optie zijn?

Jaaa inderdaad heel begrijpeljk dat Jurian dan ook wil!
Ik heb hier ook zo’n monstertje die ook altijd drinken wil als mama heeft etc
Wist trouwens niet dat je zo jong al kon weten dat ze een slecht gebit hebben :$, hoe ben je erachter gekomen? ( is me vast ontgaan )
Maar en thee dan? Is dat ook een aanslag op zn mini tandjes?

Wel een moeilijke kwestie, want het gaat er dus eigenlijk om dat je hem niet zovaak drinken aan kan bieden als hij eigenlijk zou willen ivm met zn tandjes?
En heeft de tandarts ook geen andere opties dan? behalve water?

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Hij heeft afgebrokkelde tanden… ja net of er een flinter af is. Dus ik op advies hem (gelijk met mezelf) meegenomen naar de tandarts. Toen vertelde deze mij dat dit aangeboren is en dat je er niks aan kan doen. Maar … dat het wel heel belangrijk is om goed te poetsen (vandaar in de houtgreep als hij niet wil) en … hem niet teveel op verschillende tijden aan te bieden. Dus als hij bijv koekje krijgt dan ook drinken erbij geven zodat je dat in 1 aanslag heb en niet een uur later. Ook het drinken mag ik niet zo laten staan maar moet in 1 keer leeg. Anders is het elke 10 minuten een aanslag op zijn tanden…

Ik moet binnenkort weer terug met Jurian bij de tandarts (hij wilde het graag in de gaten houden om erger te voorkomen) dus zal dan eens naar alternatieven vragen…

Thee weet ik eigenlijk niet of dat niet slecht is? Kan het weleens proberen…

nee, ik geef niet specifiek drinken als er iemand is.
ik neem zelf wel een koekje ofzo als hij zelf ook een koekje eet.
Rico schooit namelijk haha. als ik bijvoorbeeld eerst eet, wordt ie kwaad dat hij niks krijgt. dus heb besloten voortaan tegelijkertijd een koekje met hem te eten.

Over dat drinken.
lust hij geen water? of gewoon lauwe thee? dit kan toch geen kwaad?
en dan geen zwarte thee maar gewoon rooibos ofzo?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Geen water lusten gaat er bij mij niet in!!! Lekkere dorst heet dat. Anna krijgt hier geregeld water en dan is het misschien even protest, maar ze drinkt het wel op.

Als ze niet het water drinkt, krijgt ze ook verder geen ander drinken.

nou ik lust echt geen water
sterker nog, ik ga ervan kokhalzen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bij ons word ook water gedronken, als je geen water lust heb je geen dorst daar word bij ons van uit gegaan! Rooibos met een klein beetje honing, hibiscus ijsthee met honing of melk, verder doen we heel af en toe, druivensap met water aangelengt, maar dat is echt een tractatie! Het hoeft toch ook allemaal niet, als je het ze niet geeft raken ze er ook niet aan gewend, zo heb ik maar gedacht

Ik weet niet wanneer je hem wat drinken geeft, maar wellicht een idee om te wachten met zijn drinken tot het bezoek er is. Als je dus s’ochtends drinken geeft, wachten tot je bezoek er is en dan met zijn allen drinken. En als je s’middags na zijn slaap ergens op visite gaat. Dan thuis geen drinken geven, maar als je daar bent. Tim krijgt s’ochtends en s’middags een beker met diksap. Als hij verder nog dorst heeft dan krijgt hij water.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers