Op vakantie!

Hallo mede-forumers

Vandeweek kwamen mijn schoonouders met de leuke verrassing dat wij een weekje weg hebben gekregen van ze, uiteraard gaan ze mee…
Tegen de tijd dat we gaan zal mijn dochter 5 maanden zijn. (we gaan in April)
Is er iemand die ervaring heeft met een minivakantie in Nederland, en het hebben van kinderen…
Ik wil graag weten of het verstandig is om onze kleine overal mee naar toe te slepen. Ze is vrij makkelijk in omgang, past zich snel aan en slaapt over het algemeen overal.
Nu willen mijn schoonouders bijv een dagje naar de Apenheul?!

Lilypie First Birthday tickers

Fijn dat ze een weekje weg cadeau geven! Wel jammer dat je hen erbij krijgt?

Als ze makkelijk is en zich snel aanpast, dan zou ik haar lekker meenemen bij uitstapjes. Wel zou ik het bij één uitstapje per dag houden, anders bestaat natuurlijk de kans dat ze overprikkeld raakt. Maar goed, ook een kwestie van uitproberen hoe ze reageert.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Goh wat heerlijk zeg een weekje weg! Daar zijn jullie dan inmiddels ook zeker wel aan toe denk ik.

Maar zoals je al zegt, ze is vrij makkelijk. Dan zou ik haar inderdaad ook gewoon meenemen. Ze moet er toch een beetje aan wennen, om ook van huis weg te gaan en dergelijke. Zoals Mriek al zei, dat ze het bij één uitstapje zou houden, daar sluit ik me volledig bij aan.

Maar ieder kind is anders… het ene kind, kan veel meer hebben, en de ander is het op een gegeven ogenblik zat. Luister vooral naar je eigen gevoel. Als moeder ken, jij je kind het best. En weet ongeveer wel, wat je kleine wel en niet kan hebben.

Ik neem Kendra eigenlijk altijd mee, als we naar een verjaardag gaan ofzo. En merk wel, dat ze ontzettend makkelijk is. Ik ben ook van mening, dat je je kind gewoon mee moet nemen, omdat het toch een beetje bij de dingen van het dagelijks leven behoren. En hoe eerder je daarmee begint, hoe beter dat in de toekomst zal gaan.

Lfs, mamavankendra

Wij zijn ook een weekje weggeweest met mijn schoonouders toen Tim 5 maanden was. Wij hebben gewoon uitstapjes gemaakt en hebben Tim in de wandelwagen laten slapen overdag. Wij zijn ook altijd erg makkelijk geweest met Tim. Vanaf zijn geboorte nemen we hem overal mee naar toe. Als we een avondje naar vrienden gaan slaapt hij in het campingbedje. En gaan we naar huis nemen we hem ook weer mee naar huis. Tim is erg makkelijk en het gaat altijd goed. Maar ja dat is ook per kind verschillend, dus probeer het gewoon uit. Gaat het niet goed, dan weet je gewoon dat je het bij dat ene uitstapje moet laten.

Groetjes,
Sandra

Als je kind makkelijk is zou ik lekker gaan genieten en zeker uitstapjes gaan maken. Op deze leeftijd is het makkelijker om uitstapjes te maken dan dat ze een paar maand ouder zijn (willen ze niet meer de hele dag in buggy zitten).
En je kent je eigen kind het beste en ws kun je per dag situatie inschatten of het leuk gaat of dat ze even rust nodig heeft.

Dank jullie wel voor de “tips”

We zullen zien hoe het gaat lopen!
Leuk en lief is het aanbod zekerweten en we zijn er inderdaad aantoe, alleen zou ik het persoonlijk leuker vinden als we eens als gezin weggaan.
Het beloofd voor ons een heel druk jaar te worden, andere woning, trouwen in Oktober. Dan kan ik wel een weekje rust vooraf gebruiken ja. En mijn schoonouders zijn vaak overal bij betrokken, soms kan ik me daaraan wel ergeren maar ach, het is en blijft een lief gebaar!

Lilypie First Birthday tickers

Alvast gefeliciteerd met het komende feest

Enne, natuurlijk gewoon gaan, op die vakantie.
En de kleine lekker overal mee naar toe nemen.
Steekt ze een heleboel van op!
Is eigenlijk wel handig om zo’n eerste week op pad
oppas in de buurt te hebben
Kunnen jullie er lekker samen op uit.

En met het gezinnetje op pad? Dat kan wat later toch alsnog?
Gewoon doen!

M.