Op vakantie update

Hoi meiden,

Mijn man en ik zijn nogal mutsen …Ons moppie is nu net 1 jaar geworden en mijn moeder wil ons volgend jaar graag mee nemen op vakantie ergens tussen maart en mei naar de zon, all inclusive en het moet mooi weer zijn. Klinkt goed toch?

Ja…maar we zijn erg onzeker, over waar dan naar toe met een kleintje van nog geen 1,5 jaar. Het vliegen, hoe gaat dat en hoe lang is nog te doen? Waar is het veilig met zo’n kleintje qua eten enzo? Mijn moeder wil graag naar Egypte maar daar heb je bv hepatitis en dan zeker zo’n all inclusive (ok mijn moeder zoekt altijd naar minimaal 5 sterren en pluist net zo lang tot ze het beste van het beste heeft gevonden) en dat eten, is dat dan te vertrouwen? Moppie eet geen potjes, ze eet met de pot mee. Wat geef ik haar dan te eten daar?
Mijn man wil liever een paar jaar wachten met op vakantie gaan maar mama zou de zon graag even zien en wie weet is er dan wel weer een klein ukkie bij en gaan we vanwege dat ukkie weer niet…

Kortom, waar gaan we naartoe? Willen jullie meedenken?
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 09 Nov 2010 20:08:43

Alsjeblieft, je moet je niet zo druk maken

Wij zijn met Seth 2x naar Griekenland geweest, 1x met 9 maanden en 1x met 21 maanden. Ging super goed! Hij vond het zwemmen, met het zand spelen, papa en mama heel de dag om zich heerlijk!!
Ook heeft hij de tweede keer ook gewoon alles meegegeten in de restaurants (overal en nergens).

Dus ik zeg sowieso DOEN! Lekker even genieten! Gewoon die kleine meid lekker met jullie mee laten doen.

Wat betreft de plek… zou ik wel gaan voor een land waar je geen inentingen voor hoeft te hebben. Dus Griekenland, Turkije, Portugal, Mallorca, Canarische eilanden oid. Het verste is 4 uur vliegen en dat is prima te doen!

Niet meer twijfelen
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik zou persoonlijk niet naar Egypyte gaan, wij zijn daar zo ziek geweest van het eten en een 5* hotel all-inclusief zegt helemaal niets en als je kind ziek wordt en moet daar naar een dokter …bbbrrrrr.

All-in is wel heel handig met een kleintje lijkt mij, vaak is het eten in buffetvorm en kun je voor haar opscheppen wat ze lekker vindt en in een restaurant eet ze dan denk ik mee van jullie bordje en dan moet je daar weer rekening mee houden.

Wij zijn 2 keer naar Spanje geweest, super land voor kindertjes vooral Mallorca en een van Canarische eilenden, Griekenland ook trouwens en is daar tegen die tijd ook mooi weer.
Dion was 7 maanden en de laatste keer 17 maanden, de eerste keer ging het vliegen heel soepeltjes maar de laatste keer was een klein dramaatje hahahahahah lekker gegild in het vliegtuig omdat hij niet in zijn stoel wilde blijven zitten, dat is wel een stress-momentje voor ons als ouders omdat al die mensen je zitten aan te staren voor je gevoel maar misschien hebben jullie een makkelijk kind die je lekker kan vermaken met het een of ander of ze slaapt.

Gewoon doen !! het is heerlijk genieten met je ukkie op vakantie en fijn dat oma mee gaat hihihihh kunnen jullie ook eens uitslapen of sávonds een keer met z’n tweetjes weg als oma wil oppassen.

Gewijzigd door - vlokje03 op 02 Nov 2010 21:30:39

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan… oke egypte zou niet mijn voorkeur hebben maar gaan

maak je niet druk

wij zijn net terug , manlief en ik, kids 9j,7j,3j en 4 maandjes… enne allemaal andere schema’s andere behoeftes… nou en? oke effe gedoe met vliegtuig in en uit zonder wagen… en maar tellen…

ik heb maar 2 handjes, g heeft er maar 2, en ze hebben zich allemaaaaaaal super vermaakt…geen wanklankje gehoord, weekje turkije heeft ons super gedaan! gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Kimmetje, wat heb je een mooie tekst onder de foto’s staan.

Gaan met de banaan! Echt wel. Kom op hoor. Egypte ken ik zelf niet, maar ik woon in Malawi, hier heb je ook hepatitis A, en mijn dochter heeft het nog niet gehad! Natuurlijk kun je wel eens een buikinfectie krijgen, maar dat zou mij absoluut niet tegen houden! Ik zou zeggen, lekker booken!

Gewijzigd door - malawimamajada op 03 Nov 2010 08:48:04

zeker gaan lekker genieten hoor

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hoi meiden,
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Nou zo te lezen zijn we dus echt mutsen he?
Nu zegt de één wel all inclusive en de ander juist niet…hmmm…wat zijn jullie ideëen daarbij? En hebben nog meer mensen tips over waar naar toe in die periode? Dat het wel lekker weer is natuurlijk he en niet een steenkoud zwembad enzo…
@ Anne: waar in Griekenland zaten jullie en in welke periode?
@ vlokje03: wanneer waren jullie op Mallorca en in Griekenland? Ervaringen?
@Kimmetje: waar zaten jullie in Turkije? Ook All inclusive?
@Sannn: Brasil? Gaaaaf maareh…we slaan even over goed? 12 uur vliegen, pfff…

Bedankt meiden, een vakantie komt langzaam dichterbij! Ik lees al jullie reacties natuurlijk ijverig voor hier aan manlief dat snappen jullie wel he! hihi!
groetjes,
Wendy

We zijn 2x in september geweest. 1x naar Kos (Kos-stad) en een keer naar Kreta (Malia). Allebei de keren in een appartement. En we gingen gewoon lekker elke dag uit eten (is daar goedkoop!), lekker makkelijk.

Ik moet zeggen dat ik de omgeving van Kos-stad mooier vond, dan Malia. September is naar mijn idee perfect, lekkere temperatuur, maar niet TE warm.
Verder is mei ook goed, want in die maand hetzelfde verhaal.

In Portugal ben ik ook regelmatig geweest met de kerst, en zelfs dan kun je nog in bikini (met een beetje mazzel).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ken redelijk wat mensen die in Egypte zijn geweest,
en ik ken geloof ik niemand die daar niet ziek geweest is.
Dus Egypte zou ik niet doen.

Aan de Europese kant van die plas water is ook genoeg te vinden.
Verder: vliegen? Geen probleem.
Eten? Als moppie thuis met de pot mee eet, kan dat daar ook.
En anders verkopen ze daar ook gewoon babyvoer in potjes.

Een paar jaar wachten met op vakantie gaan?
Die is gek!
Zeker wachten tot je per se in het hoogseizoen op vakantie moet…

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 03 Nov 2010 21:25:20

Hoi meiden,

Ok help! Mijn moeder komt morgen om over de vakantie te praten en die zei weer dat ze naar Egypte willen want alleen daar of heel ver weg is het mooi weer en kun je zwemmen eind maart begin april. HELP!! We willen dus niet naar Egypte maar wat kan ik morgen zoal opperen in deze periode? Zij zei zelf dat zij eind april vorig jaar naar Canarische eilanden waren geweest en dat ze toen nog niet konden zwemmen??

Hellupie?

groetjes,
Wendy

Tsja, als zwemmen het enige is waarvoor je daar heen gaat dan zeg ik:

Boek lekker een week Centerparks. Of ga naar zo’n subtropisch zwemparadijs.
Dáár kun je het hele jaar door lekker zwemmen.

Trouwens, op basis van wat konden ze niet zwemmen?
Watertemperatuur?
Ligt er aan wat voor temperatuur je gewend bent
Hier in Nederland zijn er genoeg mensen die met <20 graden
de Noordzee in duiken.

M.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

We hebben mijn moeder zaterdag gesproken en besloten om het allemaal even uit te stellen. Zij gaan wel hoor naar Egypte maar wij blijven nog even thuis.
Dit omdat we het er opeens over hebben of het niet leuk zou zijn om aan de klus te gaan voor een brusje voor ons moppie, hihi! Nu zijn we er nog niet helemaal uit hoor of nu dan het juiste moment alweer is of toch nog even wachten maar zo’n vakantie maakt het lastiger.
We gaan denk ik gewoon lekker zoals M. als zegt waarschijnlijk lekker met zijn drietjes naar een bunglowpark.
Mijn moeder wil trouwens altijd naar een goed het oord met lekker warm zwemwater.

liefs,
Wendy