Hoi hoi, mijn ervaring met vliegen is altijd heel positief geweest! (12 uur gevlogen met 6 maanden oude baby en daarna toen ze 22 maanden was)
Ten eerste mag je de buggy meenemen tot aan het vliegtuig, daarna doen ze h’m in de bagage bak beneden en krijg je het onmiddelijk na het landen weer terug.
Bij opstijgen en landen moet de kleine op je schoot, daarna kun je vragen naar zo’n baby wieg, niet alle vliegtuigen hebben ze, maar lange afstanden meestal wel en daardoor krijg je dus plaatsen meteen na de toilet in het vliegtuig.
Tja van voeding weet ik niet 100% ik gaf toen nog volledig borstvoeding en de keren daarna dat we vlogen at ze gewoon de maaltijd mee, maar kan me voorstellen dat je iets kleins voor de kleine meeneemt, je mag vloeibaar meenemen maar dan in die doorzichtige zakken en maximaal 100 ml, vraag even na of dit ook geld voor fles voeding.
Neem aan dat je vlucht maar zo’n 4 uur is, dan hoef je dus niet zo veel mee te nemen. Handbagage is handig; wat te eten, te drinken, reserve kleding, luiers, wet wipes, speeltje, tut, extra dekentje, paar plastic tasjes voor vieze kleding! (kijk even naar temperatuur verschil de dag van te voren, dan kun je de kleding daarop aanpassen.
Tja en wat neem je mee op vakantie, bij ons alleen kleding (hoog nodige), voor jou misschien een parasol, zonnebrand, hoedje en al dat spul wat je ook in NL gebruikt, en tja een box? Weet niet hoe lang je gaat, maar dan moet de kleine maar even in het bedje spelen! ![]()