Op vakantie met vliegtuig naar spanje

Hallo

Wij gaan op vakantie naar Torremolinos in Spanje. Het is geen kinderhotel.We hebben natuurlijk wel een bedje op de kamer. Ik weet niet of er een box is. Tips graag…

Wie heeft ervaring met vliegvakanties en baby van 8 maanden?
Hoe gaat het met voeding in vliegtuig?
Wat nemen jullie mee als handbagage en wat in de koffer?
Zijn er speciale plaatsen in het vliegtuig? Kane vliegt voor niets… dat betekent wel op schoot houden…
Ik heb een titanium breeze als buggy ( lijkt op de quinny zapp ) mag die mee als handbagage? hij weegt 6 kilo.

Ik hoor het wel…

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoi hoi, mijn ervaring met vliegen is altijd heel positief geweest! (12 uur gevlogen met 6 maanden oude baby en daarna toen ze 22 maanden was)

Ten eerste mag je de buggy meenemen tot aan het vliegtuig, daarna doen ze h’m in de bagage bak beneden en krijg je het onmiddelijk na het landen weer terug.

Bij opstijgen en landen moet de kleine op je schoot, daarna kun je vragen naar zo’n baby wieg, niet alle vliegtuigen hebben ze, maar lange afstanden meestal wel en daardoor krijg je dus plaatsen meteen na de toilet in het vliegtuig.

Tja van voeding weet ik niet 100% ik gaf toen nog volledig borstvoeding en de keren daarna dat we vlogen at ze gewoon de maaltijd mee, maar kan me voorstellen dat je iets kleins voor de kleine meeneemt, je mag vloeibaar meenemen maar dan in die doorzichtige zakken en maximaal 100 ml, vraag even na of dit ook geld voor fles voeding.

Neem aan dat je vlucht maar zo’n 4 uur is, dan hoef je dus niet zo veel mee te nemen. Handbagage is handig; wat te eten, te drinken, reserve kleding, luiers, wet wipes, speeltje, tut, extra dekentje, paar plastic tasjes voor vieze kleding! (kijk even naar temperatuur verschil de dag van te voren, dan kun je de kleding daarop aanpassen.

Tja en wat neem je mee op vakantie, bij ons alleen kleding (hoog nodige), voor jou misschien een parasol, zonnebrand, hoedje en al dat spul wat je ook in NL gebruikt, en tja een box? Weet niet hoe lang je gaat, maar dan moet de kleine maar even in het bedje spelen!

Voeding: Je mag alles wat j enodig hebt onderweg voor de kleine meenemen.
Geen probleem!!
Bij mij hoefde de tas met babyspullen niet eens door de scan (vond ik een beetje naïef, maar oké). Verder wat boekjes en rammelaars meenemen voor onderweg.

Wij zijn ook met een 8 maanden oude baby op vakantie geweest, en hadden een bedje en kinderstoel. Maar hij kroop gewoon lekker overal. Bij het zwembad ook (er liep wel altijd iemand achteraan)
Verder hadden we niet teveel speelgoed bij ons, want hij vermaakt zich toch met de kleinste dingen.
Bij het zwembad hebben we weleens 2 van die ligbedden aan elkaar gemaakt (liggend), en zo vormden ze een soort box, maar je kan daar ook gewoon een bedje voor gebruiken.

Denk ook even na over voeding voor daar. Wij waren naar griekenland, en hebben ALLES meegenomen. Potjes, flesvoeding, tussendoor, diksap, alles. Koste wat kilo’s, maar was wel fijn. Zeker toen we zagen dat er in Griekenland maar 3 smaken te koop waren en ze oo nog eens mega duur waren.

In het vliegtuig moet hij trouwens heel de tijd op schoot. Bij ons mocht hij niet even door het pad kruipen, en hadden we ook geen bedje, maar heeft hij lekke rop schoot gelegen, en gespeeld en geslapen.
Je er niet druk over maken, komt wel goed!

Buggy telt trouwens niet mee bij de kilo’s bagage, maar sowieso mee.
Verder sluit ik mee aan bij de voorganger
Nog vragen?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ja idd heb je vrijheid wat betreft flesvoeding/papjes voor je baby. die van mij moest wel door de scan maar verder niks. op zo’n korte vlucht krijg je geen wieg. moet de hele tjd op schoot, maar mijn ervaring is dat ie na 10min taxien al ging slapen hihi, kwartier voor opstijgen werd ie wakker…maar van het stijgen en vooral dalen kunnen ze wel last hebben. die van mij niet, die had al buisjes. maar je moet ze even wat te drinken geven met het dalen, of aanleggen of speentje geven. Vlak voor het boarden even verschonen, want het is wel megakrap hoor zo’n plee in het vliegtuig haha.
zonnebrand factor 50 is erg belangrijk, tube wip express, zwemluiers, en idd diksap en voeding van thuis…wij hebben dat niet gedaan en wat had ik spijt. wat ze op plek van bestemming hadden was erg beperkt en hij ging aan de race van het sap daar. je hebt trouwens iets van VSM tegen diarree en misselijkheid voor kindjes. vergeet paracetamol en termo niet.
tegen de muggen mag je ze niet insmeren maar je kunt wel zo’n citronella stekker gebruiken of een klamboe.
en een box misten wij niet.
buggy heeft soms wat te lijden met het vervoer. wij hebben gezien dat ze uit het ruim flikkerden , kan gebeuren. maar blij ben je niet met je quinny zapp van 150,- in de prak. dus hadden wij even een kruitvat buggy van 29 euro gescoord. en zo waren er velen met mij hahahaha. na 2wk vakantie hebben we hem aan oma gegeven, kon zij lekker met m wandelen als ze oppaste en ik niet te sjouwen.
dit jaar hebben we de zapp wel meegenomen, maar opknappen doet ie er niet van…
wij kochten meestal daar wat (strand) spulletjes, opblaasdingen (krokodil, vliegtuigje bandje) en aan het einde van de vakantie gaven we het aan iemand anders. want al dat gesjouw voor die paar euro vind ik onzin.
Wij zijn naar menorca geweest en ik vond het geweldig!!! maar je bent wel achter zo’n kleintje aan het hobbelen als ie 1,5 is, misschien hebben jullie daar minder last van, dus kun je toch eens dat leesboek inpakken…haha

onze zoon is nu 3,5, net terug van tunesie, nou die deed smiddags nog af en toe lekker een dutje op een strandbedje…heeeeeerlijk, aan het zwembad of strand, maakte hem niet uit slapen is slapen, fantastisch!

lekker genieten en uitgerust weer terug!

x Floss

Wij zijn in mei met onze toen 7 maanden oude dochter naar Griekenland geweest. Ondanks dat het vliegen op de terugweg verre van een succes was (we vlogen later in de avond) zou ik zo meteen weer gaan!
Neusspray meenemen voor in het vliegtuig. Schijnt goed te zijn tegen de oortjes tijdens het landen en opstijgen.
Verder heb ik geen aanvullingen bij de eerdere reacties.
Fijne vakantie!
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

hoi,

Ik neem aan dat je vliegt met Transavia of Arkefly (TUI) vliegt:
op onderstaande link vindt je meer informatie over reizen met baby’s:
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=reizenmetbabysenkinderen
http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUmF1cnBNaGFYYHFsAREzPCQ9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaKDwQPSsuK08%3D&FaqNodeId=8961

Wij zijn toen hij 10 wkn was naar Gran Canaria gevlogen. Ik had gewoon 'n hele nieuwe (dichte) Nutrilon mee en ze hebben warm water aan boord. de stijging & landing de fles ivm de oortjes en hij was erg zoet. Ik had trouwens 2 stuks Nutrilon mee, genoeg voor de hele vakantie, is daar niet te koop. Misschien hebben ze wel een NL supermarkt maar ik zou het er niet op wagen.
Er zijn in elk vliegtuig (toilet) tafels om je baby te verschonen maar neem zelf iets zachts mee om je baby op te leggen.

Hele fijne vakantie en geniet ervan.

Lilypie First Birthday tickers