Op vakantie met de auto

Hallo,

In september gaan we met de auto op vakantie naar Frankrijk. Matthias is dan 5 maanden. Is er nog al iemand met zo een kleine baby op vakantie geweest met de auto? Hoe is dat meegevallen? Lag hij in een reiswieg of in de maxi cosi of in een autostoel?

Groetjes,
Stefanie, mama van Matthias

ik ben nog niet op vakantie geweest met zo’n kleintje. Wij gaan straks pas, en dan is luca net 1 jaar, dus dat scheelt wel even. Ik zou Matthias in de maxi cosi leggen, en dan om de twee uur stoppen, zodat hij er even uit kan. Lekker op een kleed liggen, en bewegen met de beentjes en de armpjes. Na een half uur kan je dan weer verder rijden. En heel veel laten drinken, zeker als je airco in de auto hebt! Heel veel plezier en geniet ervan!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi

Wij gaan dit zomer maar dan is Manon ook al 1.

Maar volgens mij mag je ze niet in de reiswieg leggen hoor!!!
Gewoon in de maxicosi zou ik doen.

Tessie

Hoi Stefanie,

Ik heb geen ervaring met autovakanties en zo’n kleine mop, maar leg de kleine man in elk geval nooit los in de reiswieg!!! Altijd in de MaxiCosi! (Tenminste op de leeftijd van 5 maanden. Vanaf ongeveer 9 maanden mogen ze in een gewone autostoel).

Je wilt niet weten wat er gebeurt met een baby die los in een reiswieg ligt tijdens een botsing!

Ze mogen nooit langer van 2 uur aan een stuk in de MaxiCosi dus zorg in elk geval dat je minstens elke 2 uur een pauze houdt (zeker een kwartier, maar liever nog een half uurtje) en dan Matthias uit de MaxiCosi haalt zodat hij weer even zijn rugje kan strekken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Jun 2006 21:09:43