Op sollicitatie geweest bij het kdv

Gisteren hadden we een gesprek bij het kdv.
Sanne meegenomen, Frans meegenomen en daar zaten we. Na een half uurtje geklets over pedagogiek (wat ik echt interresant vond) zat Sanne zich maar een beetje te vervelen. Dus werd er voor haar een speeltje gehaald. Daar zat madam dus heerlijk te spelen. Nu is het zo dat onze dochter de gave heeft om op precies het goede moment te lachen of serieus te kijken, zo ook tijdens dat gesprek. Als we het over haar opvoeding hadden keek ze serieus en als we het over komische dingen hadden begon ze te lachen. toen ze was uitgespeeld, kroop ze naar de deur (glas) om daar met zeer veel plezier te kijken naar spelende kindertjes. Sanne moet nogh steeds alles proeven dus ook het glas werd helemaal afgelikt. De spelende kinderen aan de andere kant van de deur vonden dat wel een leuk spelletje dus begonnen aan hun kant van de deur het glas af te likken.
Tja, van praten komt er dan niet veel meer.
Dus kregen we een rondleiding. De groep waar ze terecht komt hebben we bekeken en kennisgemaakt met de juffen. Sanne kroop ondertussen rond alsof ze dat daar al jaren deed. Dus ze verwachten met haar geen problemen.
Ik moet zeggen dat ik zeer enthousiast ben voor dit kdv. De ruimtes zijn stimulerend maar niet te(er slingert geen nodeloos speelgoed rond). Per kind word een programma samengesteld. Tot 1 jaar mogen ze doen wat ze willen. Maar later ook. Vooral als ze zelf dingen aan geven willen ze daar heel ver in gaan. Ze gaan 3 keer per dag naar buiten. Wandelen maar ook spelen. Ze koken, knutselen etc. en wat ook heel fijn is, als we een keertje omhoog zitten met de oppas dan kunnen we nog een extra dagdeel afspreken. Voor een gereduceerde prijs. Het is echt allemaal zeer positief.
Alles is incl. behalve de melkpoeder.
Dit hadden we al maanden eerder moeten doen.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 26 Mar 2004 08:41:30

Hoi Kristel,

Wat fijn dat het allemaal zo goed bevallen is en jullie zo enthousiast zijn!

Ik denk echt wel dat het verschilt per kdv, want als ik het hier zie…
Nou sorry, maar daar zou ik Stephan toch niet zo gauw naar toe gedaan hebben.
Ze zullen ongetwijfeld aardig zijn voor de kids, maar het ziet er nogal ongeorganiseerd uit en rommelig. Nou ja, het is gewoon het gevoel wat je erbij krijgt (ik kom er twee keer per week langs als ik Stephan naar de psz breng).

Maar heerlijk dat jullie er zo’n goed gevoel over hebben en dat Sanne zich blijkbaar meteen al “thuis” voelde!

Groetjes, mamma van Stephan

heerlijjk toch dan breng je,je kind makkelijker weg he

Daarom heb ik ook voor deze gekozen. In Uden, waar Frans werkt, hoor ik alleen maar slechte geluiden over de kdv. Rommelig, onhygienisch, ongeinterreseerd. Terwijl wij hier een cmpleet plan hebben, een nieuw gebouw. En natuurlijk de visie die zij hebben op de opvoeding en het betrekken van de ouders bij de opvang. Zo is er ook een ouderraad. Ze vroeg meteen of ik daar in wilde. En dat ga ik ook doen.
En de ruimtes. Heel goed ingedeeld.
Zo hebben ze ook een snoezelruimte, voor als een kind erg druk is of juist moe. Daar liggen allerlei kussens en knuffels en dan gaan ze daar voorlezen. Er zitten 8 kinderen op een groep waarvan er max. 2 babies onder de 7 maanden. Ze zitten daar tot de 4 jaar.
OP een groep heb je 2 juffen, die allemaal geschoold zijn, bhv hebben en kinder-ehbo.
Natuurlijk moet het zich voor ons nog bewijzen maar ik heb echt goede hoop.

Liefs Kristel

hoi kristel
fijn dat je het goed heb getroffen voor sanne ja tanja heeft het ook reuze naar de zin op het kdv daar zijn twee groepen van 0 tot 18maande en van 18maande tot 4 jaar het is geen grote ruimte maar wel gezellig en schoon nou veel plezier met sanne

gr marielle trotse mama van tanja

Hoi Kristel,

Klinkt allemaal heel erg goed!
Ik zag trouwens dat we best wel heel dicht bij elkaar in de buurt wonen.
Ik woon in Berghem (Oss)

Groetjes Mim

Inderdaad Mimpie, dat had ik al gezien.
Zondag is er bij jullie een speelgoedmarkt he?
Daar gaan wij naar toe.

Liefs Kristel

Waar is die Kristel?
Ik weet nergens van

Groetjes Mim

Ik weet toch zeker dat ik borden heb gezien met reclame voor deze kinder en speelgoedmarkt. Ik zal het even uitzoeken en als ik het weet meteen even mailen.

Liefs Kristel

gelukkig hoef ik Ryan nu niet naar een kdv te brengen.
Misschien als hij een jaar of 2 is dan gaat hij naar een peuterspeelzaal maar eerder denk ik niet

dat is toch niet slecht voor een kindje?
hij gaat regelmatig om met babies van zijn leeftijd

Nou, Stephan heeft er tot nu toe “niks aan over gehouden” hoor!!!
Zolang ze ook nog weleens andere kindjes zien is er volgens mij niks aan de hand.
Wat ik zelfs gelezen heb is dat kinderen de eerste twee jaar toch heel erg bezig zijn om ZELF dingen te ontdekken en dan eigenlijk amper “tijd” hebben om met andere kids te spelen.
Nou klinkt dat misschien een beetje overdreven, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in.
Stephan was er echt met 2,5 jaar pas aan toe om een paar uur lang met andere kids te spelen (op de peuterspeelzaal dus).
Voor die tijd had hij niet zoveel interesse in andere kinderen, maar meer in hoe de tv werkte, de kastdeurtjes, de verlichting etc. etc.
Ik ging (en ga) trouwens ook vaak met hem naar buiten enzo.

Ik denk dat het verschillend is per kind.
Sanne gaat al vanaf de drie maanden 1 dag per week naar oma samen met haar neefje.
Ze vind het geweldig om samen te spelen. Daarom denk ik dat het wel goed zal gaan op het kdv.

En nog even voor Mim,
er was idd een speelgoed en kleertjes markt.
Zondag in het zalencentrum. We zijn er langs gereden maar het was weer vreselijk druk.

Liefs Kristel

Ik had het nog even nagevraagd en idd, daar was die beurs.
Maar Lucas was niet thuis (was een nachtje bij opa en oma) en wij hebben schandalig lang uitgeslapen

Groetjes Mim

Uitslapen…hmmmmmm.
Weet eigenlijk niet precies wat dat woord betekent…Kun je het eens uitleggen???
Groetjes Eljada

Hahahahahaha!!!
Als je het antwoord weet dan wil ik het ook wel graag horen, haha!!

P.S. volgens mij is dat toch iets uit een ver en grijs verleden???
Nee hoor, ben superblij met mijn persoonlijke “ochtend-wekkertje”
Alleen uitslapen…(?!)

Nou, uitslapen weet ik ook niet echt hoor.
Maare… een beetje op bed lummelen en tv kijken, af en toe een beetje dutten, is dat ook uitslapen?

Groetjes Mim

Het is nu 2 april en Sanne zou vandaag voor de eerste keer naar het kdv zijn geweest.
DUS NIET!!!
Ze is al ziek vanaf zondag. Hield helemaal niets binnen. Het arme kind is bijna een halve kilo afgevallen. Nu gaat het gelukkig weer beter met haar. Ik hoop dat we volgende week haar wel naar het kdv kunnen doen.

Liefs Kristel

Oh jee weer een ziek kindje.
Beterschap Sanne!En sterkte voor je mama.
Groetjes Eljada

Hoi Kristel,

Wat vervelend joh!!
Gelukkig dat het nu iets beter gaat met haar!
Sterkte verder!

Liefs, mamma van Stephan