Op naar het paasvuur!

Waar mijn ouders wonen (vlak bij ons) is er elk jaar een paasvuur. Nu dus ook. Dit jaar gaan we voor het eerst met Bo. Het is wel een beetje laat (begint om 20:30) maar voor deze een keer gaan we een uitzondering maken en mag Bo later naar bed. We hebben hem laat op bed gelegd vanmiddag, en hij was er ook pas om 1715 uit, zodat hij het nu wat langer volhoud. Moet zegegn dat ik mij er nog wel een beetje typisch onder voel om hem zo laat op te houden, ben nromaal van de regelmaat en hij ligt er altijd tussen 1930 en 1945 in, maar opa en oma en ooms en tantes hebben mij overgehaald, dus nog even, en we gaan er naar toe!! Ben benieuwd wat Bo er van vind!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Een keer kan geen kwaad woezel en morgen slaapt ie misschien nog wel uit ook

Veel plezier in ieder geval. Hier ligt Morgan al ko van de hele middag in de tuin met het badje… Paps en mams zijn ook moe, maar moet pappa zijn haar nog even doen met de tondeuse.

Groetjes,

Michèle

DaVeel plezier, maar dacht dat de paasvuren dit jaar overal afgelast waren.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi ,

nee de paasvuren zijn hier ook gewoon doorgegaan (oosten van het land)
Wij hebben onze jongens van 3.5 en 5 jaar meegenomen, en ze hebben met 1
woord GENOTEN

Hier begon het eigenlijk om 18.00 uur, we waren iets later gegaan,
maar goed ook het vuur werd pas om 19.30 uur aangestoken.
Eerst om 19.00 uur show voor de kinderen om 1930 vuur aangestoken,
en om 20.30 uur kwam er nog een clown… Wel beetje laat voor de allerkleinsten.
Om 21.00 uur was het afgelopen, en zijn we ook meteen naar huis gegaan.
Het begon al aardig fris te worden, en de kinderen waren ook erg moe.
Gelukkig morgen nog lekker uitslagen (ben benieuwd met ons jongste zoontje,
die is altijd vroeg!)
Morgenavond vroeg naar bed, want dinsdag begint de school weer Groeten, mama van 2 kids

Sorry helemaal vergeten, hoop dat jullie het leuk hebben gehad en
Bo het goed heeft volgehouden.

Morgen weer de rust en de regelmaat, en dan komt het helemaal goed

Hoe was het?

@Michelle, hier in het noorden zijn de paasvuren afgelast. Dat wil zeggen, de legale paasvuren. Er zijn natuurlijk ook altijd nog een hele hoop illegale vuren

Groetjes,
M

haha ik heb er nog nooit van gehoord maar hoe was het??

Bo vond het geweldig! HIj was helemaal onder de indruk! Hetw as verzamelen namelijk bij het cafe in het dorp van mijn ouders (dat is schuin tegen over hun) en toen moesten we achter de muziek vereniging aanlopen richting het paasvuur. Dat alleen al was ontzettend indrukwekkend voor hem. Hij straalde helemaal en zei de hele tijd “Bo leuk” hahahahhahaha Toen we eenmaal daar waren werd het aangestoken en hij zat echt te kijken van, wat is dat nou??? Er stond ook een brandweerwagen bij (voor het geval dat natuurlijk) en die heeft hij ook nog van dichtbij bekeken. Maar na een klein half uurtje had hij het wel gezien en zijn we gegaan. Moet ook zeggen dat ik nog nooit het paasvuur zo snel heb zien branden!! Door de droogte natuurlijk!
Het was bij ons ook nog wel spannend of het door zou gaan want ook in gelderland was er sprake dat het niet meer mocht, maar gelukkig mocht het bij ons wel!

En ik was er na ook kapot. Dit was het eerste wat ik weer ondernam nadat er longontsteking is geconstateerd. Het gaat op zich wel goed, een stuk beter dan dat het was, dus vandaar gedacht dat we wel even naar het paasvuur konden gaan, maar mij viel het toch tegen. Ik was toch lichtelijk buiten adem door het lopen (alhoewel we niet echt snel liepen, maar het was een redelijk eindje ,dat wel). Maar goed, moet toch langzaam weer dingen gaan ondernemen en het weer opbouwen, en de warmte van het het vuur was dan wel weer lekker!!

liefs woezel

Geen last gehad van de rook?? Enne weet je meteen wat wel en niet kan nog. Wel fijn dat bo het zo mooi vond. Heeft ie nog een beetje uitgeslapen vanmorgen??

Wij gaan zo naar de kermis als morgan wakker wordt. Kijken of ze weer in het reuzenrad wil.

Groetjes,

Michèle

kei leuk wil! en ik snap wel dat je er moe van werd, ik bedoel je bent nog niet helemaal 100% beter!
had je nog last van de rook gehad van het paasvuur ivm je longen? of viel het mee?
en wat lief dat bo dat zo aangaf dat hij het leuk vond kei schattig ons bo’tje!

ik heb nagenoeg geen last gehad van de rook, die waaide de andere kant op gelukkig, dus er zijn een paar hoestbuien bespaard gebleven, en je kon er toch niet dichtbij staan omdat er een immense hitte vandaan kwam!!! Het was echt abnormaal warm, en heb ook nog nooit zo snel het spul in de fik zien vliegen.

liefs woezel

Ja wat je al zei he met die droogte wil het wel inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Hoi Woezel, mama van Bo,

fijn dat jullie genoten hebben.
Dan wonen wij ms. wel helemaal niet zover bij elkaar vandaan, want ook ik
kom uit Gelderland. Idd waren er veel paasvuren afgelast, maar bij ons ging het ook gewoon door!
En tja we zagen ook nog verschillende illegale vuren

Fijn dat je het zelf ook nog hebt volgehouden. Ms idd vandaag heb je het rustig aan moeten doen, maar had je ook nog vrij.
En idd in een flits werd het vuur uitgebreid, heb het ook nog nooit zo snel zien branden, door de enorme droogte.
Hier mochten de kinderen mee helpen eerst balen stro er bij te leggen, kids
vinden dit natuurlijk helemaal geweldig!! ook die van ons. heb hier leuke foto’s van gemaakt, is leuk voor later.

Succes met jezelf, denk aan jezelf moet langzaam weer herstellen.

Gr. mama van 2 kids

hoi mama van 2 kids, dan ben ik toch wel heel erg benieuwd waar jullie wonen!!! Wij wonen in een klein plaatstje vlakbij Haaksbergen! In het plaatsje bij mkijn ouders mochten de kinderen van groep 6 met fakkels het vuur aansteken!

Idd ik blijf het rustig aan doen, maar ik breid wel mijn actvitieiten uit. Ik moet zo bv naar de fysiotherapeut, en ik denk dat ik dit fietsend ga doen, het is een klein stukje, en dan kan ik gelijk kijken hoe het zit met mijn conditie!

liefs woezel

Hoi Woezel,
dan wonen we idd niet zo erg ver van elkaar vandaan haha.
Haaksbergen is van ons uit niet zo ver

Wonen jullie wel in Gld, of Overijssel, want Haaksbergen is toch
Overijssel ???

Wij wonen in de buurt van Winterswijk, in de Achterhoek… het achtergebleven gebied…
HAHAHA…

Meerdere mensen uut 't Oosten van 't Land,

grappig…

Groetjes

he winterswijk, dat is een klein half uurtje rijden van ons uit!! nog niet eens!! want haaksbergen is van onze woonplaats ook nog wel een 10 minuten rijden. wij wonen dan meer richting de kant van eibergen ( nog geen 5 minuutjes rijden) , echt grappig!! Wij wonen dus nog net in gelderland want haaksbergen is idd overijsel!

liefs woezel

Da’s idd wel erg grappig, moesten altijd korfballen bij de Eibers
(korfbalvereniging Eibergen) , in de Pickerhal.
Dus ben menigmaal in Eibergen geweest , althans in de sporthal dan.
En ook op 't veld, een mooi eigen clubhuis langs de grote weg.
Ken je vast wel

ik ken het zeker, want heb zelf ook een paar jaar in eibergen gewoond!! En als wij naar de huisartsen post moeten (gelukkig niet zo vaak) dan moeten wij ook altijd naar winterswijk. We hebben familie in groenlo wonen, en nou ja, het is wel duidelijk dat we vlak bij elkaar in de buurt wonen!!! Echt grappig!!
Persoonlijk ga ik nog met enig regelmaat winkelen in eibergen, vind het centrum wel gezellig, alles op 1 plein! Wij hebben echt midden in het centrum gewoond, dus ook relatief dichtbij de picker hal!!

liefs woezel

Hoi,

wij moeten ook altijd naar de HAP in W’wijk, is van ons uit
10 minuutjes met de auto. Dus valt gelukkig ook mee, bij beide
kinderen ben ik ook in het zkh. bevallen, prima zkh!

Fijn dat je van het paasvuur genoten hebt, daar ging deze topic toch over

En hopende dat het met jezelf ook steeds beter weer gaat.

Groetjes,

nog wat vergeten: winkelen doen wij of in W’wijk/ maar meestal
gaan we naar Bocholt, met mooi overdekt winkelcentrum, is maar 5 minuutjes met de auto…

Die dames zijn allemaal gek op winkelen he?