Op naar het consultatie bureau weer

Vandaag gaasn we weer naar het CB voor Jonathan. Natuurlijk weer in vaccinatie, waar hij vorige keer amper op heeft gereageerd, gelukkig. En ik ben natuurlijk benieuwd hoe hij gegroeid is. Ga het wel weer noemen dat hij nog steeds best veel spuugt, maar daar zal wel weinig aangedaan worden, want veel kun je niet meer doen.

Zal straks laten weten hoe het ging.

Succes straks op het cb

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Dank je. Het is op een lekkere handige tijd ook. 8:45am Op zich wel lekker, maar Talitha moet om dezelfde tijd op school zijn. Dus moet ze maar een paar minuten langer op het schoolplein spelen.

Tot straks.

En hoe was het op het cb???

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Vooral ook wat ze zeiden over het vele spugen.
Maar zolang hij goed groeit zullen ze daar inderdaad weinig aan doen denk ik (Stephan heeft dus het hele eerste jaar van zijn leven zich wezenloos gespuugd, pas met 10 maanden is hij naar een kinderarts doorgestuurd)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Jonathan groeit nog steeds goed. Was ongeveer 700 gram aangekomen in de laatste 5 weken en 4,5 cm gegroeid. Daar was ze tevreden over.

Heb het genoemd met het spugen en wat ik hem tot nu toe gaf. Ik maak 180ml klaar, waarvan 4 schepjes Friso Comfort en 2 schepjes normaal. Dus ze zei, dat we dan maar helemaal naar Comfort over moeten gaan. Dus ga ik dat maar proberen. Hadden natuurlijk net een nieuwe doos Normaal gehaald, van 't weekend, maar die zit nog dicht. CB zit vlak bij al de winkels in Zeewolde, dus ben even naar ETOS gegaan, waar ik nog wel eens sta te beppen. En heb gevraagd of ik de normaal mag komen ruilen, ookal heb ik geen bon meer en dat is goed, dus dat doe ik aan het eind van de middag maar even.

Was wel grappig toen hij zijn injectie kreeg. Je zag zijn gezichtje kijken, zo van hmmm wat stopt ze daar in mijn been en het leek net of je hme zag denken, oh, ik moet huilen en toen begon hij een beetje en het was gelijk weer over en begon weer te brabbelen.

Wat ik wel vreemd vond is dat ze het had over Vitamine D en K en met 1 ervan kon ik stoppen. Maar ik heb dat helemaal niet gegeven. Kan me niet herinneren dat dat moest. Hij krijgt vanaf het begin al flesvoeding, dan hoef ik toch niets extras aan Vit. te geven? Of wel?

Volgende afspraak is 24 Mei.

Ben blij dat verder alles goed was. Hoeveel weegt hij nu?
Vitamine K is alleen bij borstvoeding en dan de eerste 3 maanden. Volgens mij is vitamine D de eerste 3 jaar ongeacht of je BV geeft.

Beter dat je zonder bon kan ruilen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Vitamine D???
Heb ik Robin nooit gegeven
Heb ook nooit gehoort dat dat moest
Fijn zeg dat alles goed is met hem
En nu maar hopen dat het spugen overgaat als hij helemaal over is op Friso Comfort

Ja, klopt wat Jolanda zegt.
Vitamine D is voor de eerste 3 jaar.
Vooral in de winter zou ik dat toch wel geven hoor…

ooo horen ze je dat op het cb te vertellen?
maar zal het van de week wel gaan kopen

Eh ja…dat hoort het CB op zich te vertellen.
Maarre…CB’s vertellen niet altijd alles hoor (vind ze nogal eens tegenvallen eigenlijk maar ben daarin geloof ik niet de enige)

Jonathan woog nu 5865 gram and was 60,5 cm.

Dus die Vitamine D hoef ik alleen in de Winter te doen? Volgens mij heb ik dat met Joshua en Talitha ook nooit gedaan. Ik heb een aantal doosjes staan met Vitamines voor ze nou, maar ik vergeet het altijd.

Blijkbaar vertellen ze niet altijd alles, maar wij als moeders volgens mij ook niet altijd.

Hihi, ze zeggen zelfs dat het gewoon het hele jaar door moet
Maar in de zomer krijgen die kids lekker veel zonlicht (als het een beetje meezit hier in nederland, hahaha) dus dan is het niet echt super nodig naar mijn idee…
Ik ben trouwens ook van de vergeetachtige-soort wat dat soort dingen betreft hoor

Vitamine D klopt inderdaad en geld het hele jaar door (ook advies van het cb) Vitamine K is alleen bij borstvoeding . Dit staat er in mijn cb boekje (bldz 8 )
Als je kind borstvoeding krijgt, heeft hij extra vitamine d en vitamine k nodig. Vitamine D helpt bij de groei van de botten. Vitamine k heeft het kindje vanaf de geboorte tot de 14e week nodig. Het helpt bloedingen te stoppen.

http://www.onlineconsultatiebureau.nl/cb/content/index.php?id=44

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ik hoef nog niet naar het cb met Robin
Maar zal het ze zeker eens onder hun neus wrijven over de vitamine D
vind het wel erg dom van ze om dat niet te vertellen
Nou ben ik echt geen fan van het cb ze lopen maar te zeuren over van alles en nog wat
Heb altijd zoiets van is het jou kind of mijn kind
Ik weet heel goed hoe hij is en jullie niet
En ik zeg dit ook altijd tegen ze
Vinden ze niet leuk

Fijn dat alles goed gaat met jonathan!!
Jammer dat hij nog steeds zo spuugd,maar dat kan ook zomaar over gaan!!

Hier hebben ze me ook verteld dat we extra vitamine D moesten geven,maar ook ik vergeet het wel eens…oeps!!
Ach…vroeger hadden ze dat ook allemaal niet, en die kinderen zijn ook allemaal groot geworden toch?

quote:
Jonathan woog nu 5865 gram and was 60,5 cm.

Zo mooi gewicht hoor.

Cas is dan inderdaad een kleintje. Hij woog met 3 maanden 5370 en was 57cm.

Ik vergat bij Lisa ook heel vaak de vitamine D. Nu heb ik van die vitamine-beertjes en daar vraagt ze zelf om. Superhandig.

quote:

Ik vergat bij Lisa ook heel vaak de vitamine D. Nu heb ik van die vitamine-beertjes en daar vraagt ze zelf om. Superhandig.

Grappig, hier gaat dat precies zo
Stephan kan af en toe echt om zijn “vitamine-snoepjes” lopen “zeuren”, hahaha!!
Maar wel handig idd, want ik vergeet het anders geheid

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2005 12:17:15

Maar vit D hoef je toch niet te geven als baby’s volledige flesvoeding krijgen?
Alleen als ze vanaf 1 jaar geen flesvoeding meer krijgen en overgaan op gewone halfvolle melk.
Volgens mij zit in fv voldoende vit. D

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003) en prummeltje (27 oktober uitgerekend)

http://www.onlineconsultatiebureau.nl/cb/content/index.php?id=49

Hier staat dat je met volledige flesvoeding geen extra vitamines hoeft te geven.
Zodra je (met 1 jaar) bent overgestapt op gewone melk, moet je je kindje wel extra vit D geven tot drie jaar.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003) en prummeltje (27 oktober uitgerekend)

Gewijzigd door - Maike op 20 Apr 2005 14:59:48