Op mijn 17e voor het eerst zwanger!


#81

hoi ellen

ik begrijp heel goed wat jij gevoeld hebt,ik heb het  ook meegemaakt het enige verschil is dat mijn partner al alleen woonde

ik was zelf 7 maanden zwanger toen ik het mijn ouders moest vertellen omdat het wel heel zichtbaar werdt,achteraf was ik opgelucht dat ik het verteld had 

nu dit is zo'n 8 jaar geleden,nu 8 jaar verder ben ik een trotse mama van 4 prachtig ,gezonde jongens

 

veel groetjes wendy


#82

hoi ellen

ik ben zelf ook een tienermoeder .. ik ben 18 jaar en heb sinds een maand een gezonde zoon ..

en inderdaad ging mijn buik ook pas beetje groeien bij 6 maanden ik kon ook al die tijd me eigen kleren aan houden

mijn kleintje is ook te vroeg geboren met 34 weken en 5 dagen .. of ook wel 31 decemeber :D

jij bent uitgescheurd ik ben ingeknipt :S egt erg maar ik had het ervoor over toen die kleine er was kon je je eigen nog amper voorstellen dat dat in je buik heb gezeten

 

groetjes samantha


#83

hallo

ikzelf was 16 jaar toen ik zwanger werd ( samen voor gekozen )op mijn zeventiende ben ik bevallen van een pracht van een zoontje .na drie jaar is mijn dochtertje op de wereld gekomen en nu zijn we bezig voor een derde spruit .We zijn nog altijd samen en zijn al twee jaar getrouwd .Als je elkaar liefheb kan je alles aan . en er word veel van je gepraat maar trek je er niets van aan kijk naar ons wij zijn nog steeds samen bijna 6j en al degene die van ons praten zijn al uit elkaar

dikke proficiat en zo voor elkaar


#84

Heei Ellen

Ik was ook 17 toen ik ontdekte dat ik zwanger was ik kwam er na 3,5 maand achter ik wist het ook allemaal wel maar tog wil je je er nie aan toe geven denk het ken nie het mag nie blablabla ik moest ook van me moeder naar de dokter omdat ik veel moe was percies het zelfde liedje als bij jou....ik ben nu een TROTSE werkende moeder van een zoontje hij is nu bijna 14 maanden en geniet er volop van wil geen seconde missen van hem :D heb het ook geen spijt van dat het allemaal zo is gelopen...

groetjes Jolanda


#85

weet iemand de e-mail van jessy dekker

 


#86

hoi ellen ik had een vraagje aan jou heb jij mischien de msn van jessy dekker  xx xx xx joanna het is belangrijk


#87

Hayy Ellen , dat moest zeker zwaar voor je zijn geweest zo lang geheim houden , veel stres enzo.. Ik ben nu ook bijna 4 maand zwanger en had het na de 2e maand ook pas door ik had een test gedaan en werd helemaal zwart voor me ogen en helemaal overstuur , gelukkig kreeg ik direct in me hoofd om myn moeder te bellen ik moest wel dacht ik , Ze schrok zich kapot en kwam er direct aan maar heeft me vanaf het begin gesteunt , ben ik egt blij om . Ik en myn vriend hebben nu ook een woning voor ons 3tjes straks , alleen wou je even om raad vragen .Hoe heb je het precies gedaan met school en geld zaken . Ik ben zo bang dat ik het niet red en later geen diploma heb of wat dan ook, ook ben ik best wel bang voor een ongezond kindje .. kan jy me misschien vertellen hoe jy alles in diie tijd geregeld hebt ?? . Heel erg bedankt en hoe is het numet de kleine?  Liefs, xx 


#88

heey ik ben kelly en heb net met tranen in men ogen je verhaaltje gelezen hihi...best wel aangrijpend maar tog wel weer leuk want je krijgt er ook wat moois voor terug ik zelf ben nu 19 en ben nu 2maanden zwanger en ik woon wel samen met men vriend en zijn ouders zijn er absoluut niet blij mee het kwam voor ons ook heel erg onverwacht en was egt niet de bedoeling we hadden nog zoveel plannen ongelijk allemaal en tog zijn we er nu wel blij mee en kunnen haast niet wachten totdat het er is hihi...ps ik vind het egt sjiek voor je en hoop dat alles nu nog goed gaat ook tss jou en je vriend want jullie waren tog jong he ...greets kelly

succes verder nog


#89

Ik was zelf een jaartje ouder dan jou.
Ik was 18 jaar en een maand voor mijn 19de verjaardag ben ik bevallen.
Helaas is mijn verhaal minder leuk... Na mijn bevalling is het contact met mijn ouder verbroken, maar die met mijn vriend (inmiddels man) versterkt.

Het is jammer dat mensen vaak al een vooroordeel hebben over tienermoeder en jonge moeders. Het hoeft niet altijd fout af te lopen. Het hoeven ook niet altijd kinderen van 'asociale' ouders te zijn, hetgeen mensen toch vaak denken, dat tienermoeders altijd van de lagere kant van de bevolking komt.

Ik wens jou en je dochter al het geluk van de wereld toe!

Liefs, Broekie


#90

Heej,

Ik ben super mega bang. Op m`n 11 ben ik..... door een man.  Hij heeft me daarne bedreigt waardoor ik toen ik 13 was pas durfte te zeggen. Toen het gebeurde was ik nog nooit ongesteld geworden, de eerste keer was toen ik 12 was. Maar nu ben ik 14 en ik maak me grote zorgen, m`n buik word op een hele rare manier dik. Ik heb al veel mensen zwanger gezien en ik zie ut verschil tussen vet en zwanger. Ik zweer je ik ben met niemand naar bed geweest nog nooit zelfs, dat durf ik niet eens. Maar ik ben zo vreselijk bang dat nu het zaadje dat in mij is gekomen.... Dat dat nu is gaan groeien:S Ik ben echt super mega bang en durf er eigenlijk met niemand over te praten. HELP!!! please.

Groetjes Rowan


#91

lieve rowan!

Ik las je berichtje....en begrijp dat je je zorgen maakt.

Maar één ding is zeker:het is ONMOGELIJK dat je zwanger bent van die keer "sex" toen je 11 was. De zaadjes van een man leven maar een paar uur (24 tot 48 uur), en daarna gaan ze dood en stoot je lichaam ze vanzelf af (lossen op of je plast ze uit). 

Een mensen-zaadje is iets heeeeel anders dan een planten-zaadje. Mail mij maar hoor als je wilt.

 


#92

hallo ellen,

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik was 15 en was altijd al onregelmatig ongesteld. Maanden niet vloeien was voor mij niet vreemd. Ik werd in september 16 en heb natuurlijk flink gefeest. Ik ging vrijwel ieder weekend op stap met vrienden en vriendinnen. Wel voelde ik me moe en inderdaad mijn borsten groeiden snel, maar ja ik was 16 en dan is t toch vanzelsprekend dat je borsten groeien... December ging om en ik was nog steeds moe. In januari moest ik van mijn moeder toch maar ff naar de dokter ze ging voor de zekerheid maar mee, want stel ik had n vreemde ziekte en ik hoorde de helft niet! 21 januari, mijn vaders verjaardag, ging ik naar de dokter. Hij onderzocht me en ik moest mee naar t kamertje..Ik was zwanger!!! al 7 maanden!! mijn moeder zat gelukkig op n stoel, anders was ze beslist van de stoel afgevallen..Nu naar huis, mijn vader t nieuws vertellen. Nou dat was n verjaardag die hij nooit zal vergeten!!! We zouden gaan uiteten, maar opeens had hij geen honger meer, hoe zou dat toch komen. We hadden nog maar 2 maanden om alles bij elkaar te krijgen..23 maart is t dan zover 7.30 heb ik n kerngezonde zoon. De bevalling is goed verlopen en ik ben 16 jaar en moeder..Mijn ouders hebben t nooit over abortus of adoptie gehad, het was gewoon vanzelfsprekend dat we t kindje zouden houden. Ik ging gewoon weer naar school, 2 maanden later eindexamen.

Nu, 15 jaar later, kijk ik naar mijn zoon, die inmiddels n flinke kop groter is dan mij, en dan ben ik hartstikke trots op hem. Stel je voor ik had m weglaten halen of laten adopteren...! Ik moet er niet aan denken.

Ik ben inmiddels 6 maanden zwanger van de derde, ik heb nog n dochter van 9 jaar, en geniet er met volle teugen van! Nu is t toch meer genieten. Dit kindje is van mijn tweede partner, mijn dochter van 9 en zoon van 15 zijn van mijn eerste partner.

Zo zie je maar, ieder kind is n wonder! en groot worden ze vanzelf wel. Een tienermoeder is geen betere of slechtere moeder dan n moeder van 35!!

Groetjes van Sarah


#93

ik ben ook moeder geworden op mijn 15e van een tweeling hardstikke leuk maar een hele zware bevalling ze zijn super gezond het leukeste aan die 2 vind ik dat het een jongen en een meisje is  ze heten     dylano   en   swetlana

groetjes larissa


#94

het is inderdaad een mooi verhaal hoor en ik ben blij voor je dat je ouders er toch waren voor je ik ben nu 24 en heb een meisje van 2 jaar maar het is zo mooi als een kindje geboren wordt en geniet er maar lekker van voor je het weet zijn ze heel groot hihi

veel geluk samen groetjes nancy


#95

Ik ken t..

ben zelf net 19 en nu 10 weken zwanger..

vind het doodeng! :-(

 

respect voor jou!


#96

Heey Ik ben Monique en 13 jaar bijna 14

Ik heb al een paar keer gevreën met mijn vriend van 17.

wij vonden het allebei erg lekker en hebben dit herhaald ik weet niet helemaal zeker of we het alle keren met een  condoom hebben gedaan.

Ik ben steeds heel erg misselijk en heb buikpijn mijn borsten doen soms pijn en ze zijn gegroeid ik weet niet of ik zwanger ben maar durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen en weet niet of ik naar het ziekenhuis moet.

groetjes Monique


#97

Wow ,chapeau

Kzou het nooit durven te vertellen als ik zwanger zou zijn dus

petje af

xx


#98

hey ellen ik ben jessy dekker en ik ben nu ook zwanger en ik ben 16 jaar,
ik heb der 3 maanden mee gelopen tot dat ik het iemand had durven the vertellen ik heb het tegen mij juff gezecht zij is voor mij een zwangerschap test gaan haalen,
nog veel gebeurt tussen door maar gOed
ik woon nu bij me vriend de baby kamer is klaar
en ik hoef nog maar 3 maanden het gaat alle maal super goed
je verhaal was echt moOi heb eftjes moeten huilen bij dat stukje van je vader, dat die toch zo toff deet om je te helpen
en zo ik hoop dat alles goed gaat als je wat wilt trug zeggen doe dat dan op me e-mail aders jessy13x@hotmail.com grOetjes jessy


#99

hey meid zozo wat een verhaal he

erg knap van je allemaal

en hoe gata het nu met je?

ik hoor van je gr mariska


#100

Stel je voor dat ik op míjn leeftijd zwanger zou zijn, ik ben namelijk pas 15!

Hoe gaat het nu met je kind?