Op mijn 17e voor het eerst zwanger!


#41

hoi ellen!

met veel herkenning heb ik je verhaal gelezen.ik was ook 17 toen ik ongepland zwanger raakte.ik heb het ook een poosje voor me gehouden en toen ik een dag een bloeding had dacht ik...zie je wel het was niet zo!ik ben toen nog met school naar disneyland parijs geweest lekker over de kop en zwieren maar!maar toen ik later weer niet ongesteld werd,werd het bij mij toch ook wel duidelijk voelde me ook anders niet misselijk,maar toch anders!toen ik naar de dokter ging was ik ongeveer 4 en half maand zwanger.ik maakte me gelijk druk dat ik nooit een controle had gehad en dat ik ook nog eens in een achtbaan over de kop was geweest,dacht dit is helemaal mis maar gelukkig was alles goed met het kindje.ik vond het ook een drama om aan mijn ouders te vertellen,heb ze een brief geschreven met veel moeite .ze schrokken heel erg,maar hebben me daarna gelukkig wel heel goed gesteund.ik ben nu 28 en een trotse moeder van 2 zoontjes,semir van 9 alweer,en kariem van 6.ben nog steeds samen met mijn vriend al bijna 12 jaar en daar ben ik ook heel blij mee.

achteraf ben ik heel blij dat ik jong moeder ben geworden ondanks alle opmerkingen van andere mensen,mijn 2 kids gaan nu naar school en ik heb nu de vrijheid om dingen te gaan doen voor mezelf.stappen met vriendinnen vind ik niet eens leuk meer ga liever lekker een dagje met de kids weg,of uiteten en naar de bios.de bevalling heeft mijn leven erg veranderd maar ben er erg blij mee!

groetjes venessa

 


#42

hallo.

jij hebt dan veel geluk gehad

ma 'k zou graag emailadressen wille van tienermoeders

om er mee contact op te nemen

je mag me toevoegen op : iyana_gol@hotmail.com

danku al vooraf


#43

hoi ik ben wilma  ik heb op 26 een kindje gekregen maar ik vind het knap van je op zo'n jonge leeftijd dat je het aan durfde maaar als je eenmaal een kindje in je armen krijgt leer je er vanzelf mee omgaan daar heb je moedergevoelens voor ik hoop dat je gelukkig mag zijn met je dochtertje en je fam en veel succes verder


#44

haaj ellen mij maakt het niet zoo veel uit hoor maar ik ben altijd 1ings kind geweest en me moeder geeft toch niks om me :(

 


#45

sorry ellen ik ben toch zwanger :blush: het spijt me als je het erg vind


#46

hee el heb je weer gevonden ghehehe goed gedaan met je verhaal zal veel jonge vrouwen steun aan hebben  gr dre

 


#47

nicky ga iemand anders vervelen


#48

Ik dacht al, op nicky reageer ik maar niet meer... ;)

Liefs ellen

Ps. still a problem over here to get on this forum?! maar ik spreek je op msn wel..


#49

He dre, jij op zo'n vrouwen site? Hahaha, moet even wennen aan het idee...

Groetjes ellen


#50

kim doe het lkka zelf:Z


#51

ik heb net je verhaal gelezen.

dat moet wel heel moeilijk voor jou geweest zijn om mer dan de helft van je zwangerschap te moeten wegstoppen en er niet van genieten zoals het moet.Dat moet nog zo zwaar geweest zijn! Je ouders hebben hun rug niet gekeerd, ik ben blij voor je dat ze jou toch hebben blijven steunen!

En je ziet vandaag heb je al 3 kinderen, bezig met een eigen zaak, relatie.....je hebt eraan moeten werken om te staan waar je nu staat!! Sterke vrouw!!

groetjes ,Samya mama van Alyssa.

 


#52

Ik vind dat dit een geweldig verhaal is!!

Je hebt jezelf bewezen en je hebt een lief kindje gekregen!                                  

Veel geluk met je baby!!

-xxx- anoniempje die je verhaal heel erg indrukwekkend vond!!!


#53

Ik wou er nog even bij vertellen dat ik inmiddels 27 ben en 3 dochters heb! Ik heb heel veel dingen moeten overwinnen, maar ik heb mezelf er door heen gesleept met behulp van veel mensen die me dierbaar zijn! Sinds 2,5 jaar ben ik SUPER gelukkig met mijn nieuwe vriend.... waarmee ik dus nog samen een dochtertje mee heb gekregen! Op 31-07-2001 is zij geboren!

Dus 2 dochters uit mijn vorige relatie, Anieck en Mandy. En nog een dochter uit de relatie die ik nu heb, Fabienne. We hopen volgend jaar juni/juli te gaan trouwen!

Nu zijn jullie helemaal op de hoogte!

Liefs ellen

 


#54

Hallo Ellen,

Ik lees je verhaal pas een jaar later (!) maar ik wilde toch even zeggen dat ik het heel erg bewonder zoals je het op je 17e allemaal gedaan hebt. Het is toch niet niks! Ik ben blij voor je dat je nu zo gelukkig bent en je zal inmiddels dan wel getrouwd zijn! (je schreef tenminste dat jullie van plan waren om in juni/juli te trouwen).

Ik wens je verder nog heel veel geluk!

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)

 


#55

ik was 18 toen ik voor het eerst zwanger raakte ik kende mijn ex man net 3 maanden mijn ouders waren helemaal niet boos gelukkig maar 23 juni 1998 is anouk geboren ik ben in 2000 bij de vader weg gegaan nu op mijn 24e ben ik weer zwanger ik moet vandaag nog een week en heb een heb een hele lieve vriend al ander half jaar alles gaat heel goed. groetjes


#56

Hoi Ellen,

Ik ben Yvonne 17 jaar en moeder van Jennifer, 26-02-2003

Ik heb het bijna hetzelfde gedaan als jij, ik heb het ook eerst zijn ouders verteld, en daarna de mijne dmv een brief...

Het gaat tot nu toe allemaal perfect.

Groetjes Yvonne


#57

hallo,

ik ben ook een jonge moeder. ik was 17 jaar toen ik me vriend leerde kennen. hij was toen 25. okeej wel wat leeftijdsverschil maar wij wilden op een bepaalde manier door het leven. we waren beide christen dus dan denk je over sommige dingen anders. toen ik 18 was zijn we getrouwd. ik was 3,5 maand 19 en toen raakte ik zwanger. 1 dag na mijn 20e verjaardag werd onze dochter geboren. ik ben zo blij met onze dochter echt super blij. zelf ken ik 2 meiden die ook tienermoeder zijn. maar zij doen het supergoed. hun kindjes lopen inmiddels.

ik vond ut stukje van je vader erg mooi om te lezen. een vader die er voor zijn dochter is.e egt super. ik hoop dat alles nu ook goed gaat en dat je kindje mag opgroeien dat een mooi mens


#58

ja hoe moet ik beginnen ik vind je verhaal erg mooi zekeromdat je vader er toch voor je was toen je hem nodig had.

ik be dennis en word vader in julie voor het ert

mijn ex is nu dus zwanegr en ik mis erg veel van het hele zwanger zijn en dat voelt niet goed . maar ja

ik hoop dat jullie veel geluk hebben en het is laat maar van harte met je kindje

 

gr liefs dennis


#59

Hoi,

 

ik kwam er op mijn 17e ook achter dat ik zwanger was.

ik heb altijd heeel veel problemen gehad met mijn ongesteld ik was namelijk haast altijd ongesteld en de dokter wimpelde me steeds af.

ik was tijdens mijn zwangerschap tot aan mijn 7e maand ongesteld.

ik kwam er achter dat ik zwanger was in januari van 2008 ik was toen al 11 weken zwanger dat was nog al een schok ik moest het toen aan mijn vriend vertellen en natuurlijk aan mijn moeder en zijn ouders allemaal erg geschokt natuurlijk na lang overleg zou ik een abortus doen uit eindelijk wou ik dat niet en heb er voor gekozen om het kindje te houden.

mijn vriend reageerde daar heel emotioneel op maar bleef wel bij me.

mijn schoonouders hebben toen meteen besloten om mij in huis te nemen.

ik ben op 08-08-08 bevallen van een prachtige dochter Puk iedereen is helemaal weg van haar en het is een super vrolijke en lieve baby. ik en haar vader zijn in dat jaar in december getrouwd en we wonen momenteel nog bij mn schoonouders maar zijn hard opzoek naar een eigen huis we zijn momenteel ook allebei bezig met een opleiding die door geen enkele instantie word gefinancierd sommige mensen krijgen alles maar als je dingen eerlijk wilt doen krijg je niks.

 

heel veel mensen krijgen hulp uit allemaal hoeken met verschillende geldbronnen en instanties en die vrouwen zijn volwassen

veel van de tienermoeders doen het alleen zonder instanties en redden zich PRIMA dus al die onzin dat tienermoeders geen goeie moeders zijn of niet genoeg ervaring hebben is onzin. het maakt niet uit of je 17 ben en je wordt moeder of je bent 35 en je wordt moeder het ligt aan jezelf of je het kan of niet!


#60

wat een mooi verhaal zeg!

 

ik ben zelf ook tienermoeder.. maar eerlijkgezecht vindt ik de benaming voor onze positie een beetje fout.. wij zijn gewoon jong moeder en we zijn geen pubers die totaal niet weten waar we over praten.. pas dan ben je namelijk tienermoeder in mijn ogen.. mensen gebruiken de term vaak als een stempel op ons! en daarom vindt ik het een hele foute benaming.. maargoed,

zelf ben ik dit jaar ook moeder geworden.. en ook ik heb het niet makkelijk gehad tijdens mijn zwangerschap.. mijn vader stondt er totaal niet achter met mijn zwangerschap. mijn vader had ook twee hardinfarcten gehad twee jaar voor mijn zwangerschap dus ik vondt het ook heel moeilijk omdat ik de angst had dat ik hem de 3e zou bezorgen.. maar dat alles viel mee.. mijn vader zij direct, nou dan moeten we maar even een afspraak maken bij de docter want dit kan natuurlijk niet.. en toen had ik hem ook even heel duidelijk gemaakt dat dit een keuze is die ik zelf moet maken... wegens dat ik geen spijt moet krijgen omdat ik het had weg laten halen door mijn vader.. toen mijn zoontje geboren werdt.. was de spanning allemaal voorbij en toen hij mijn mannetje in zijn armen kreeg was het meteen goed, en welkom! en sinds dien zijn wij ook veel meer naar mekaar toegegroeid.. maar daar gingen allemaal weken en maanden over heen..

de vader van mijn zoontje en ik, wonen nu lekker met zijn drietjes samen en we genieten met volle teugen van onze spruit.. hij groeit lekker en heeft ook lekker de ruimte en speelgoed om mee te kunnen leren en ontwikkelen..

ik hoop dat alles goed gaat met je kindje.. maar dat weet ik wel zeker.. want jonge ouders kunnen veel meer handelen dan 35ers.. en daar vergissen de mensen zich wel eens in..

 

vriendelijke groet,