Op mijn 17e voor het eerst zwanger!


#21

#22

Hoi Ellen,

Het is mooi om te leze van jonge meisjes war het wel goed gaat. Ik ken alleen de andere kant van het verhaal. Mijn schoonzusje was ook 17 toen zij zwanger raakte van haar eerste kindje. De vader rende hiervoor weg en haar moeder was te labiel om haar te helpen en zij heeft dan ook vrijwillig haar kindje afgestaan. Nu heeft ze samen met mijn broer 2 kinderen en ze heeft ook nog contct met het oudste kindje, maar die kan ze nu niet meer terug halen. Het kindje is nu nl 4 en heeft het goed, dus dat zou haar alleen maar meer schade geven. Ook bij mijn pleegzusje ging het anders. Zij raakte op haar 16de zwanger, wou niet meer bij ons blijven en kwam in een huis voor jonge moeders terecht. Hier kon ze haar draai ook niet vinden en ging in een kraakpand wonen en liet haat kindje bij mij en mijn man achter. zij is na 3 maanden in een pleeggezin geplaatst. Dus zo kan het ook gaan. Als je zo jong bent redt je het zonder goede hulp niet. Dus Stephanie wacht alsjeblieft nog een paar jaar. Want als je 25 bent is het ook niet altijd makkelijk maar als je 15 bent al helemaal niet. Je bent dan nog volkomen afhankelijk van anderen, zeker qua geld. Bouw eerst een relatie op en vind je eigen plekje en dan pas aan kinderen denken.

Groetjes Natasja


#23

ik ben nu 15 en ongeveer 6 weken zwanger, ik weet nog niets van hoe alles zal gaan verlopen. ik ben zwanger terwijl ik wel de pil slikte. mijn ouders weten ervan en gaan me 100%  helpen. ik zit alleen met school. als je advies heb voor me of tips, dat is altijd welkom !

groetjes van stephanie..

(christophe_stephanie_4_ever_together@hotmail.com of chriske@chello.nl)

 


#24

Dankje wel voor je reaktie Medi!

 

Liefs ellen


#25

Niet echt anoniem he? ;)

Dank je voor je lieve reaktie!

Liefs ellen


#26

Lief van je!

Tja, vrouwen zijn net tijgers, ze vechten voor hun kroost he?

Liefs ellen


#27

Foto's staan hier op de site wel, maar foto's opsturen naar mensen doe ik niet...

Bedankt voor je reaktie!

Liefs ellen


#28

Op zich is mijn verhaal niet een uitzonderlijk verhaal zo zie je maar weer, ;)

Veel geluk met je kindje!

Liefs ellen


#29

Ik ben nu 31, dus het is al een aantal jaren geleden. Maar nog steeds lijk thet als de dag van gisteren, en dat zou je niet zeggen als die meid van 13 nu langs je loopt... maar gelukkig zit ze ook nog wel eens op schoot, welliswaar niet zo knuffelig meer als vroeger, maar het blijft mijn kleine meid!

Liefs ellen


#30

Ik zou het zo willen stellen, als jij vragen hebt wil ik ze graag beantwoorden.. handel naar je gevoel, en als tip voor nu heb ik: Als je de mogelijkheid hebt, maak dan school vooral wel af...

Liefs ellen


#31

ik was ook 17 toen ik zwanger raakte . ben nu achttien en heb een dochter van 4 maand

ik woonde niet meer thuis toen ik zwanger raakte maar bij me schoonmoeder. daar ben ik toen ik drie maanden zwanger was weggegaan. we hebben bij vrienden en alles in huis gewoond.  uiteindelijk ben ik in seprtember getrouwd en hebben ew een huisje gekregen.  ik ben blij voor je dat alles goed gegaan is uiteindelijk want ik weet als de beste dat een zwangerschap met stress geen goed vooruitzicht is. liefs marjan


#32

Zo respect hoor jeetje wat een verhaal zeg heel onroerend hoor ik ben moeder van 5 kinderen en ben 29 jaar .

Ik was 21 toen ik zwanger raakte maar wat zag ik er toen tegen op om dat tegen iedereen tevertelen phoe maar jij 18 en je vriend goed zeg dat hij dat zo goed heeft opgevongen.

Ik hoop dat je heel gelukkig met jullie erg gelukkig met jullie dochter mogen worden. Gr lieneke


#33

hallo,ellen

Ik las net je berichtje dat je al met je 17 jaar zwanger was.Nou je bent dus niet d enigste.Ik krijg mijn zoon ook op mijn 17 jaar,en gelukkig met behulp van mijn ouders is uiteindelijk toch alles op zijn pootjes terecht gekomen.Het is dan soms best wel zwaar je raakt een hel hoop vrije tijd kwijt en je bent nog zo jong,maar uiteindelijk komt alles dan toch goed.MIjn zoon justin is nu alweer bijna 14jaar oud en doet de havo 2jaar.dus dat gaat allemaal perfect zo.Ik wens je verder veel succes met het opvoeden.


#34

wat een mooi verhaal over je bevalling.


#35

Heej,

supergoed van je hoe je dit verhaal beschreven hebt..  alles komt goed, dat zie je zo wel weer:) ik heb ook sinds januari een dochtertje, maar ben er superblij mee nu!

kus, Medi, 15 jaar..


#36

Heey meisje.

Kei goed dat je het toch aan je ouders verteld hebt.
Dat vind ik echt knap als je zo jong bent.
Ik ben 21jaar en zelf eigenlijk ook moeder.
VEEL plezier met je baby, en wat is het geworden.
Zou je mij wat foto's willen sturen.

Groeten Desire


#37

Hallo,

Ik was dus ook op mijn 17de zwanger, en het grappige is, ik heb het ook eerst aan mijn toen malige vriend zijn ouders verteld. Daarna aan mijn ouders, die schrokken erg, maar vingen het wel goed op.

ALs je meer wilt weten mail me dan, of voeg mij toe op msn!

Groetjes Karin


#38

Nou elle je hebt een mooi verhaal geschreven en ik vind het heel dapper

Maar hoe oud ben je nu ????? en als je veel ouder bent !!! dan heb je ook veel eraring nu.

Vrgz    

Long18   [  Johny ]


#39

ik ben 11 jaar en ik zou best wel een kindje wille maar me vriend niet en van me pa en ma mag het ook niet :'(

 


#40

Zo af en toe krijg ik bericht over wie hier gepost hebben, en ditkeer kreeg ik een berichtje over jouw posting.. ik vind het heel erg leuk dat mensen mijn verhaal lezen, maar mijn doel is hier zeker niet mee om mensen er toe te zetten om heel jong kinderen te krijgen, en zeg nu zelf? 11 is best jong toch? Mijn dochter over wie dit verhaal gaat is 13 en ik hoop dat ze nog heel lang mag genieten van haar vrijheid en dingen mee mag maken die ik heb gelaten. Dus ik zou zeggen, geniet eerst van je vrijheid, en doe leuke dingen! En als je zekerheid hebt zoals een baan en een relatie dan is het vroeg genoeg om moeder te worden....

 

Liefs ellen