Op het potje

Hallo

Kane is 18 maanden en ik hoor verschillende verhalen over zindelijk worden en op het potje zetten. Zo lees ik dat je een kind niet mag dwingen en dit begrijp ik ook. Nu is mijn vraag: wanneer is hij er klaar voor en hoe ga ik het potje introduceren?

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

hij geeft het vanzelf aan dit kan bijv. dat hij aangeeft geen luier meer aan te willen of op de wc wil plassen.
18 maanden is nog behoorlijk vroeg hoor dus zolang hij zelf niks aangeeft zou ik t voorlopig nog maar lekker zo laten. lindsey is 2,5 en begint er nu mee, zij wil dus echt geen luier meer aan, alleen met het slapen en als we weggaan krijgt ze nog een luier aan en dat lukt nog net. er zijn er natuurlijk die ook vroeger beginnen maar ook genoeg die nog pas later zijn.

liefs,
Rinske

Aaron is ook uit zichzelf begonnen met 2 jr en 7 maanden.
Hij wilde ineens geen pamper meer aan.
Nu kan hij het gerust 4-5 uur ophouden als we ergens naartoe gaan en zelfs snacht heeft ie niks meer aan.

Wij hebben een wc’tje die een muziekje geeft als er een plasje word gedaan…erg stimulerend!

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben totdat Kane zelf wat begint te “klooien” met zijn plasjes en pamper.
Hij is nog wat aan de jonge kant ook he!

Gr, Danielle

mmm.ruben heeft al een paar keer een tik gehad dat ie op wc/ potje wou…maar dat was maar even eigenlijk…nu hebben we een paar keer al gehad dat meneer geen luier aan wil, en ik wil eigenlijk wel volgende week proberen om hem dan zonder luier te laten lopen (ben dan een week vrij, das wel zo makkelijk
maar weet niet goed of dat al te vroeg is…
ik heb er al een topic over gelezen maar kan hem niet weer vinden…

groetjes!

karin

Hihi, een paar weken mooi weer, en alle mama’s proberen meteen hun kans te grijpen om met zindelijkheistraining te beginnend

Ik zou hem gewoon eens rustig kennis laten maken met t potje, even in zn blote billen laten lopen en hem er eens opzetten. Als hij even blijft zitten al flink prijzen, al heeft ie niks gedaan.

Mijn dochter heeft met 15maanden een periode gehad dat ze 3x per dag een plasje op de pot deed. Hardstikke goed natuurlijk. En toen was ze het ineens zat en wilde niet meer…
Heb r dus maar even laten doen.

Nu is ze 22maanden en wil geen luier meer aan… kwam wel mooi uit met de vakantie, dus maar weer begonnen met ‘trainen’. Het leek een paar dagen steeds beter te gaan, nog 2-3 ongelukjes per dag, maar ook geregeld een plasje en zelfs gepoept op de wc!
Alleen helaas vandaag weer niks 10 onderbroekjes in 1 ochtend nat, en dus 10x moeten dweilen! Normaal plast ze nooit zoveel! Zou het door de regen van vandaag komen?

De oudste ook rond deze leeftijd zindelijk (22-23maanden). Maar eigenlijk ging dat vanzelf. Hij wilde graag op de wc, en deed dan ook een plasje. Als ik hem er in het begin maar iedere keer voor en na het slapen, na het eten en voordat we weggingen erop zette was hij gewoon de hele dag droog!
Heb nauwelijks onderbroekjes hoeven wassen!

ruben kent het potje wel een weet ook wat je daar op moet doen…hij doet het alleen met kleren en luier aan…spelenderwijs zeg maar…
maar nu wil hij de laatste paar dagen geen luier meer aan…vandaar dat ik wil proberen zonder, maar moet dan eerst nog paar onderbroekjess aanschaffen want die heeft ie nog niet…
morgen nog maar ff op jacht dus…

iemad verder nog goede tips hier over? of gewoon proberen en kijken hoe het gaat…

groetjes!

karin

Ik heb hier eergisteren nog een gesprek gehad met een kennis van mij, over zindelijkheid, dat het nu ten eerste al een hele goeie periode is om te trainen, en dat je dan, dat als Nath in dit geval een plasje heeft gedaan op de pot echt moet juichen om het zo maar te zeggen want dat krijgt hij door dat het goed is wat hij doet en dat stimuleert hem weer om de volgende keer weer op de pot te gaan,
Ook had zij het over een stickerkaart, dat als hij plast op de pot dat hij dan een sticker mag opplakken als beloning

Ik begin hier volgende week mee, dan is het idd en vakantie en dan heb ik alle rust met hem om samen met hem lekker hiermee aan de slag te gaan!

Nathanael is van 10-06-09

hoi,
Emma heeft ook eerder al periodes gehad dat ze op het potje wilde, helaas zette dat nooit door…
maar… 2 weken geleden begonnen met “intensieve” training, dus idd op het potje, voor en na het slaapje en na het eten.
Nu geeft ze het zelf al aan! en is ze overdag droog!
Alleen poepen op het potje wil ze echt nog niet! maar dat zal vast ook komen.
wij hebben ook een sticker systeem en als de kaart vol is mag emma kiezen wat we die avond gaan eten (al 3 keer pasta gegeten afgelopen 2 weken!)

maar goed, ik denk dat kane nog wel erg jong is en toch schijnen sommige kinderen echt zindelijk te kunnen zijn met 1,5. dus wie weet!

groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers