Op het potje

Lucas heeft vandaag voor het eerst op het potje gepoept!!! Ik ben zo trots!!!

Hij zegt al een tijdje poepen en dan poept hij meestal ook. Heb ik hem toch maar eens een keer op het potje gezet. En jawel hoor!!! Hij deed het.

Heb hem natuurlijk uitgebreid complimentjes gegeven en hij was zelf ook heel erg trots!!!

Groetjes Miriam

YES ! Hartstikke goed, joh !!
Hoe oud is hij nu ook alweer?
(met Stephan krijg ik dat straks ook, benieuwd hoe dat gaat!)
Nou, wees maar lekker trots op je ventje!

Liefs, Bianca

Ben zo trots als een hond met 7 piemels!!!
Lucas is nu 20 maanden, dus nog vrij jong.
Maar als hij het zelf aangeeft dan mag hij op het potje. Graag zelfs!!!
Is niet echt makkelijk want hij had er ook al met zijn handen in gezeten

Groetjes Miriam

Da’s echt snel, of niet? Stephan is 17 maanden nu. Ik denk dat ik maar alvast zo’n potje ga aanschaffen…kan het altijd gaan proberen met hem. Al zie ik het zelf nog niet zo snel gebeuren hoor, dat ie op het potje gaat zitten en dan OOK nog plast of poept. Lijkt me best moeilijk om te leren. Hoe maak je zo’n kind dat nou duidelijk?

Groetjes, Bianca

Zou een hond nou echt zo trots zijn als ie 7 piemels had…??? hahaha, miriam, wat een geweldige uitdrukking, ik had hem nog nooit gehoord, maareh, logisch dat je trots bent hoor!!! Enne, ik heb begrepen dat alle kinderen het hartstikke fijn vinden om zo nu en dan te vingerverven met de eigen ontlasting, dus tja, dat hoort er blijkbaar bij…(DE pubers waarmee ik werk doen dat ook, ik moet zeggen, dat is iets minder schattig…)Nou maar hopen…(haha leuke woordspeling…) dat het vaker zal gebeuren!!! Succes, liefs, Corrine

Hahahaha, humor hebben we wel, he meiden.
Enne Bianca, dat gaat Stephen vanzelf aangeven hoor. Je kunt het nu eenmaal niet dwingen en dat moet je dan ook niet doen.
Het is nooit verkeerd om alvast een potje binnen te zetten, dan kan hij alvast aan het idee wennen en is het misschien niet meer zo eng.

Lucas heeft er van de week ook al een paar keer opgezeten (Droog oefenen, dus met broek aan. Even een beetje wennen). Ik had alleen niet verwacht dat hij ook al zo snel zou poepen of plassen. We hebben nu al wel een tijdje als we zien dat Lucas staat of zit te poepen dat we zeggen “moet je poepen”. En nu zegt hij het dus zelf. Tsja, volgende stap is dan eens een keertje op het potje zetten om te kijken wat hij doet.

Deze keer hadden we mazzel en poepte hij. De volgende keer doet hij dat misschien (lees waarschijnlijk) niet

Groetjes Miriam

Goed zeg, hihihihi heel snel inderdaad!

Wij hebben wel alvast een potje, zodat Eva weet wat t is. En ze geeft wel aan wanneer ze gaat poepen, poept ook altijd op dr hurkjes dus heel soms als ik er erg in heb zet ik dr dan idd ff op, met broek aan. Kwaad kan t niet, kan ze alvast wennen aan zittend poepen hihihihi

Ga zo door Lucas! Groetjes, Els

Bedankt voor de tips, ga inderdaad alvast een potje aanschaffen en Stephan aan het idee laten wennen door hem er af en toe met broek en al op te laten zitten.
En als ik zie dat hij eens staat te poepen kan ik inderdaad ook zeggen: moet je poepen. Dan ken hij die zin al en wie weet snapt ie het na verloop van tijd dan ook als ik het zeg als hij op het potje zit.
Nou ja, we zien wel hoor, maak me er nog niet zo druk over. Hij is nog maar net 17 maanden. Tijd genoeg…
Enne Corrine, kan me voorstellen dat het op je werk wat minder leuk is als ze het doen, maarre…weet je in ieder geval wat je te wachten staat als Ian zover is, hihi…
Stephan “speelt” nu trouwens ook maar wat graag met poep, hoor ! Als ik zijn luier verschoon vindt hij het érg leuk om met zijn handen aan zijn poep-billen “mee te helpen” !!

Liefs, Bianca

Heee goedzooooo, oh ja inderdaad, zal ook binnenkort eens een potje aanschaffen

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Ja er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Mijn zus kon het ook niets schelen als ze haar broek vol had. Als haar handen maar niet plakten!!!

Inmiddels heeft Lucas al weer 2 keer op het potje gepoept. Kleine drolletjes maar hij had er erg zijn best op gedaan. Hij vindt het nog steeds geweldig dus we zien wel. We doen het gewoon een beetje rustig aan en als hij zelf wil dan mag hij op het potje.

Groetjes Miriam

Dank je voor de tip!

Groetjes Miriam