'op het gemak'ontwikkelen

Ik lees hier vele verhalen over kinderen die al heel snel rollen/kruipen/optrekken/lopen etc. Zijn er ook kinderen bij die alles op het gemak doen, zoals wij? Julian is net 9 mnd geweest, rolt van zijn buik naar zijn rug, kan zitten en zijn eerste tandje is in opkomst. In onze omgeving is hij vrij ‘laat’ met alles. Niet dat ik me druk maak hoor, hij komt er ook wel. Vanmorgen bij het cb zeiden ze dat hij eigenlijk zelf moet leren te gaan zitten om veel te mogen zitten. Klinkt vrij logisch, maar dat betekent wel dat hij vooral weer op de grond moet liggen, en oefen met rollen. (rug-buik). Terwijl hij het zitten juist zo leuk vindt. Herkent iemand dit misschien?

haha lijkt misschien zo hoor, maar mijn oudste kon zitten met 4.5 maand en is blijven zitten tot 16 maand… toen ineens lopen, maa rniets kruipen en de wereld ontdekken. er zijn gewoon geen standaarden voor, ik denk altijd maar zo, ze kunnen vast wel lopen en praten als ze 4 zijn en dan is he t pas nodig…

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Hoi San.

Maak je niet te druk elke kindje doet alles op zijn eigen tempo.
en inderdaad ik lees ook vaak verhalen(b.b) waarvan ik denk ja tuurlijk (omrollen met 3 maand kruipen met 5 maanden, door de boks lopen met 6 maanden daar zet ik vaak mijn vraagtekens bij)

maar goed mijn zoon heeft alles ook op zijn gemak gedaan.
omrollen rug naar buik 5 maanden, rug naar buik en terug was hij 6 maanden
6,5 maand zitten met hulp.
7 maanden tijgeren 8 maanden poging tot kruipen.
9 maand zelf gaan zitten en 10 maanden hele stukken kruipen 12 maanden zich op trekken aan de bank tafel en met 14 maanden liep hij een paar stapjes los.
en nu 19 maanden loopt en rent hij wat af, en de woordjes beginnen met de dag meer te worden.

Groetjes Marianne mama vanRuben

quote:
ik denk altijd maar zo, ze kunnen vast wel lopen en praten als ze 4 zijn en dan is he t pas nodig..

Precies

Groetjes Marianne mama vanRuben

hoi hoi
ik had er inderdaad een waar je vraagtekens bijzet
4 mnd rollen
6mnd kruipen
7.5 mnd lopen
9mnd los lopen
en geloof me ik was er bij
maar nummer twee was lekker op zijn gemak met alles
vergeleken bij zijn broer traag maar dat lijkt maar zo natuurlijk
elk kind is anders en ze gaan het allemaal doen en wanneer is
per kind verschillend (gelukkig maar)
die oudste die dus zo snel was is ook een moeilijk kind
gunt zichzelf geen kind te zijn
trekt zich het wereld leed aan en is heel moeilijk naar
zichzelf toe
ik blijf er bij dat het in verband staat met hoe hij was als
baby
hij kon ook voor een jaar al praten hele zinnen
nee die was vroeg "groot’ en toch is dat niet leuk
geniet er maar gewoon van alles op zijn of haar tijd

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Het komt vanzelf goed hoor, hier eentje de nog maar weinig doet, behalve proberen

Liefs Wendy

Onze Jolien is meer van de … euh… intellectuele ontwikkeling dan de fysieke :smiley: ze is vooral erg bedreven in mama alles voor haar laten doen

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Lilypie 1st Birthday Ticker

ja goed zijn ze daar in he
al vanaf dag 1 hihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hier krijg ik eindelijk weer een beetje rust, ze is lekker aan het ontdekken en weet nu ook dat mama niet met elke poep en een scheet naast haar staat, heerlijk

Liefs Wendy

Mijn zoon is ook zeker niet de snelste. Het komt vanzelf. Als je ziet dat ze kunnen bewegen en met hulp kunnen staan, weet je dat er niets mis is.
Wanneer mijn zoon iets leerde was hij er gewoon heeeeeel lang tevreden mee. En wat de tanden betreft, hoe later ze komen, des te steviger en sterker de tandjes zijn.

Groetjes Wiets