Hoewel ik eigenlijk nog niet helemaal klaar ben met mijn fit-dieet, zit ik nu op mijn streefgewicht dat we vooraf hadden afgesproken. Ik mag nu dus gaan afbouwen, d.w.z. dat ik nu bv brood erbij mag eten. Het is niet de bedoeling dat ik nog meer ga afvallen, ik ben 6 kilo kwijt en heel veel centimeters en dat is voldoende.
Maar nu komt het moeilijke…mijn gewicht behouden! Ik liep door de AH daarstraks en dacht: ‘Nu mag ik best af en toe iets lekkers weer’, maar wat een caloriëen zitten er overal in zeg! Ik schrok me rot. Gevulde koeken, zo 470 calorieën, chocola idem…Eigenlijk is bijna ALLES slecht! Zelfs voor 2 kleine koekjes zou ik al een bijna een half uur op de stepper moeten…Bah. Ik durf er niet eens aan te denken dat ik ooit een frietje mayo naar binnen ga werken! Ik ben best bang om weer terug te vallen. De kilo’s zitten er natuurlijk sneller bij dan dat ze er af gaan. Ik heb me 8 weken uit de naad moeten werken bij wijze van en dat zit er zo aan als je niet op let.
De lijners onder ons…hoe blijven jullie op gewicht? Ik geef er weinig om om vanaf nu eeuwig groenvoer te blijven eten. Ik vind dat er best plaats moet zijn voor iets lekkers. MET MATE. Eten jullie sinds je bent afgevallen bv alleen iets lekkers in het weekend? Of om de dag? Of doe je balansdagen? Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Gisteren at ik een ienieminie stukje chocoladeletters (had ik bewaard). Het was letterlijk één hap…het waren 100 calorietjes. Ik heb die er maar weer afgetraind, uit angst dat ze meteen aan zouden zetten zeg maar…Krijgen we DAT weer…Wie kan mij goed uitleggen hoe ik het goed kan aanpakken, zonder nu een soort calorie-controlfreak te worden?
Groetjes Rainbow, trotse mama