Op de teentjes lopen

Hoi meiden.

Wat mij erg opvalt aan Ruben is dat hij vrijwel altijd op zijn teentjes loopt/rent.
nu zeg ik regelmatig loop eens even normaal, maar na een paar tellen loopt hij weer op zijn teentjes.
Een paar week terug nieuwe schoenen gehaald want die anderen waren toch echt te klein, dacht nog even dat het daar aan lag maar nee hoor…hij loopt gewoon door op zijn teentjes.
Nu vroeg ik me af of er meer kindjes van zijn leeftijd zijn die op de teentjes lopen?

Groetjes Marianne mama van Ruben

Kindjes hebben vrijwel allemaal een op-de-tenen-loop-fase, maar volgens mij is die dan in de peutertijd. 4,5 jaar lijkt vrij laat voor zo’n fase.

Heeft Ruben eerder zo’n fase gehad of is dit de eerste keer? Als je het niet vertrouwt zou ik even bij de huisarts informeren voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

Nou als ik er zo bij nadenk…
loopt hij zolang als ik me kan heugen al zo nu en dan op de teentjes
maar vooral de laatste tijd valt het me weer heel erg op.
Vandaar dat ik dacht die schoenen zijn te klein, tijd voor een maatje groter, maar ja probleem was daar dus niet mee opgelost.

Kan zijn dan zijn achillespezen wat te kort zijn. Kun je even laten checken bij de ha.

Groetjes,

Michèle

Ik zat indd an hetzelfde te denken als Michèle.
Als het dat is krijgen ze daar fysio voor. Madelon heeft het ook gehad. maar daar kwamen ze er pas op latere leeftijd achter omdat ze constant zwikte, schijn ook een van de kenmerken te zijn.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Kinderen met autisme lopen vaak ook op hun tenen. En verder weet ik niet op welke leeftijd kids dat doen. k ken er ook een paar die dat doen (en zijn niet autistisch hoor ) leeftijd varieert bij hen tussen de 4 en 8 jaar.

Justin doet het soms
Maar ja daar heb je niets aan natuurlijk
Ik merk wel dat hij het doet voor dat er een groeispurt aan komt
Hij begint dan meer te eten en op zijn tenen te lopen
Succes met je kereltje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi Meiden.

Vanmorgen even bij de huisarts geweest wou toch even weten of het kwaad kon.
Allemaal kleine testjes gedaan om te zien of hij ook last van zijn achillespees had, maar tis gelukkig niet het geval.
Normaal gesproken zou een kind met korte pezen de test niet zonder slag op stoot doorstaan.
Dus het is gewoon iets wat hij zichzelf heeft aangeleert, en nou mag deze mama het gaan afleren

Succes met afleren Dat zal nog moeite kosten, een hele dag herhalen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

suc6 met afleren,dylan loopt nog steeds op zijn tenen en hij is 13

hij kan wel gewoon lioen hoor,maar aan zijn schoenen is te zien dat voor slijt en achter nog mooi nieuwe is haha

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hier ook een tenenloper. Hij begon ongeveer 2 maanden nadat hij leerde lopen. Wel constant blijven zeggen “platte voetjes”, of even een klein duwtje op zijn schouders en dan liep hij even gewoon om daarna weer op zijn tenen te gaan. Pfoe, was hardnekkig.

Peuters kunnen dit lang volhouden, maar het tenen lopen zou rond het 3e jaar moeten stoppen. Mijn zoon is pas gestopt rond de 3 +2 maanden, van de een op de andere dag, en nu heb ik het tenenlopen gelukkig al maanden niet meer gezien.