Op de grond spugen en tutten (vies!)

Bah! Eva heeft duidelijk een vies spelletje geleerd op het kdv! Ze spuugt op de grond! Ze gaat op de grond zitten en laat dan zachtjes spuug op de grond lopen. Ik vind het echt heel smerig, die natte cirkeltjes op het parket! Ik heb haar al vaak gezegd dat ik dat niet wil hebben, maar het werkt niet. Ze blijft het doen! Hoe maak ik haar duidelijk dat ze dit moet laten??

En nog even iets: op het CB zeiden ze gisteren dat ik Eva zo min mogelijk haar speen moet geven. Dat weet ik natuurlijk. Maar de laatste tijd wil ze dat vieze ding steeds in en ze gaat jengelen als ik 'm niet geef. Ok, als ik zeg dat 'ie uit moet, doet ze dat wel braaf, maar na 5 minuten ofzo heeft ze hem alweer te pakken en hup, gaat 'ie in haar mondje. Ik vind dat ze dan een beetje naar spuug stinkt…Graag tips van jullie om die speen langzaamaan te ELIMINEREN! 's Nachts mag ze 'm nog wel van mij, maar overdag zo min mogelijk…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahahah Eva toch! Dat zijn toch geen damesmanieren! Spugen op de grond, hihihi ik moet er stiekum wel om lachen… Gatver wat kunnen kinderen toch dingen verzinnen hè!? Mijn broer en ik sliepen vroeger bij elkaar op de kamer en deden dan s’avonds een wedstrijdje, wiens spuugklodder er het snelst langs de poot van het bed naar beneden kon glijden! Wie hem het eerst op de grond had had gewonnen! Bleeeeh! Toen mijn moeder daar achter kwam werd ze wel zo ongelovelijk boos! We hebben een hele dag binnen gezeten met huisarrest, terwijl het buiten zo lekker warm was. Maarja, wij waren al een jaar of 5 toen…

Ik zou voor Eva toch ook een straf bedenken, gaat ze wel eens naar de gang bijvoorbeeld? Zo ja, dan zou ik dat bij dit gedrag ook doen, net zo lang tot het duidelijk is, dus misschien moet ej heeeel veel egduld hebben…

Wat de speen betreft, die gebruiken wij voor beide kids alleen nog in bed, hij komt de slaapkamer ook niet af. Soms vraagt Joey wel eens heel lief of de speen ok mee mag naar beneden, maar dan zeg ik nèèèh straks raak je hem kwijt! En dan is het goed (hij denk er niet eens over na dat er dan toch nog 10 in z’n bed liggen, haha!) Misschien ook voor Eva duidelijk proberen te maken dat de speen in de slaapkamer moet blijven bij kindjes die al een keer jarig zijn geweest? Want dat laatste zeiden wij tegen Joey toen hij geen speen beneden mocht hebben, terwijl Jessey hier natuurlijk wel nog met dat ding in de box lag Net zoals Max bij jullie waarschijnlijk? Nou succes in elk geval!

Groetjes Anouk

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Bij morgan komt ie ook niet uit haar kamer. Als ik haar uit bed haal heeft ze hem nog in der mond en voordat we der kamer uitlopen ploept ze hem eerst der bed in. Alleen toen ze zo ziek was mocht bij hoge uitzondering der tul met doeken naar beneden, maar zodra ze weer opgeknapt was ging hij haar bed weer in en dat is geen probleem.

Groetjes,

Michèle

Ow en wat hier ook vaak helpt is een reden zeggen waarom iets niet mag. In het geval van die spuugklodders zou ik zeggen dat de vloer glad word en dat we dan uitglijden en dat we ons dan zeer doen bijvoorbeeld…
Zo word hier geen eten meer op de grond gegooit sinds ik zeg dat er dan snachts muisjes komen om dat op te eten, en dat muisjes niet naar de wc gaan en geen luier hebben, en dan poepen ze op onze vloer en dan stinkt ons huis, hahaha!

De meest belachelijke redenen komen voorbij, en het werkt supergoed! Ze zijn zo goedgelovig

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier komt de speen niet uit bed.
Nou ja, als hij net wakker is, gaat hij even mee naar de kamer, zodat hij lekker wakker kan worden (heeft hij echt nodig), maar zodra hij wakker is gaat hij zelf zijn speen en muis in bed leggen. En daar blijft hij tot hij weer naar bed gaat.
Als hij moe is zeurt hij er ook weleens om, maar dan heeft hij mooi pech

Over dat spugen, dat heeft Seth ook 1x gedaan. Toen werd ik boos, en was het klaar. Ik zou inderdaad Eva in de hoek, of op de gang zetten oid.
Dan vindt ze het hopelijk al snel niet leuk meer.

Liefs, Anne

Bah dat spugen, Dylano kwam er mee thuis van de psz, heel gauw afgeleerd door te zeggen dat het echt heel vies is en in de hoek gezet, na een paar keer had hij het door

Speen is hier al een paar maanden weg. maar kwam al meer dan een jaar niet mee uit zijn bed.
Zou gewoon zeggen dat ze geen baby meer is. Enneuh laat maar jenglen hoe moeilijk ook, word ze vanzelf beu.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier gaat de tut ook niet meer mee naar beneden.

oe, ik schaam me bijna nu ik lees dat bijna geen een kindje de speen meer mee naar beneden neemt. Eva heeft 'm de laatste tijd opeens best wel vaak ‘in’. Eerst bleef 'ie ook op de kamer en dat ging best goed, maar sinds Max er is, is het erin geslopen dat ze 'm vaak beneden in heeft. Korte metten mee maken dus!

En ze gaat inderdaad naar de gang als ze stout is, dus dat gaan we ook doen met dat gespuug. Smerig. Wel toevallig dat Dylano het ook op de psz had geleerd! En wij zijn ook heel goed in verhaaltjes verzinnen, haha, over alles wat er gebeurd enzo als ze dit en dat doet of juist niet…Of dat muis dan gaat huilen ofzo en ook Eef gelooft alles!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Bakmama: goed idee van die ballon. dat ga ik denk ik ook doen.
Myka is ook een echte tuttert, als hij de kans krijgt, heeft hijdat ding de hele dag in. Nu mag hij hem vanaf zijn tweede jaar alleen nog maar in bed hebben of als hij ziek is en dat werkt op zich goed, maar ik zou hem graag zonder willen zien.
Als hij 3 wordt, kunnen we dat met de ballon ook wel doen denk ik o.i.d.