Op de een en andere dag vroeger wakker

Hoi, zal me even voorstellen. Ik ben Jitske 28 jaar en heb een zoon Lars die over een week 8 maanden wordt. Lars sliep altijd heerlijk tot na 8 uur, ik maakte hem altijd wakker, want 8 uur vond ik een mooi tijdstip om te beginnen, hoe ouder hij werd, hoe langer ik hem liet slapen. Eerder maakte ik hem wakker omdat er anders teveel tijd tussen de voedingen zit, maar op een gegeven moment had hij een leeftijd waarvan ik dacht: als hij honger heeft meld hij zich wel eerder.
Toen werd het half 9 met uitschieters naar 8.45 uur. Dit vond ik echt laat en ik houd er niet van om hem te wekken, zelf wakker worden is toch fijner. Toen bedacht ik toen hij 7 maanden was, ik geef je de laatste fles een half uur eerder om 7 uur. Gevolg vanaf die tijd is hij rond 7 uur al wakker, soms zelfs eerder. ik kan me niet voorstellen dat dat ene half uurtje 1,5 uur scheelt. We hebben rolluiken en het kan dus ook niet door het ligt komen. Hoe zou dit toch kunnen, Eerst viel hij rond 7.15 toch nog in slaap, maar tegenwoordig wordt het spelen vervelend en haal ik hem er maar om 7.30 uit om bij mijn in bed even rustig wakker te worden (ik dan) Herkennen mensen dit?
Kan bij de laatste 30 dagen niet iets vinden hierover vandaar dat ik het zelf ben begonnen

Hij zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat zou de reden kunnen zijn dat-ie ineens zulke andere slaaptijden heeft.

Groetekes, Sje

Hij heeft geen andere slaaptijden, dat kreeg hij met 6 mnd, toen was het van de een op de andere dag anders. Eerst sliep hij van 10 tot 12 en van 14 tot 16 en na die sprong van 11 tot 13 en van 16 tot 17 uur.
Overdag zijn die tijden nog steeds zo. Hij is alleen veel eerder wakker en dat vanaf 7 maanden, dus dan is het geen sprong zou ik zeggen.

Bij 7 maanden zit ook een sprong.

Groetekes, Sje

Ook al!! En met 8 maanden ook weer? Houd het dan nooit op? Tjonge jonge.

Zeker in het eerste jaar volgen die sprongen elkaar in rap tempo op. Dus als je het boek nog niet hebt, het is geen miskoop! Scheelt je een hoop vragen, onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Jun 2009 12:10:31