Op de "cee"

Onze zoon wil nu elke keer “op de cee” (WC, haha) en dat niet op het potje, maar de “grote” WC. Ik doe elke keer zijn broek naar beneden, luier af etc en dan zet ik hem erop. Ik moet hem nog wel vasthouden. Na 2 sec zegt hij: “plas gedaan, doortrekken”. En dan is het klaar. Hij heeft vervolgens nog nooit een druppel geplast. Op zich niet erg, want zijn interesse begint nu te komen. MAAR:
Hoe nu verder? Gewoon op de grote WC blijven zetten? Heeft er iemand ervaring met het feit dat ze niet op het potje plassen, maar direct op de grote WC? En zijn luierbroekjes een optie? Die heb ik al wel in huis, is wellicht makkelijker dan gewone luier. Hoewel ik nog niet de illusie heb dat hij binnenkort gaat plassen op de WC, wil ik heb natuurlijk wel helpen om zijn interesse uit te breiden.

Hier waren het ook meer wc-kinderen dan potjes-kinderen. Ik had in elk geval zo’n wc-bril-verkleiner. Dat zit comfortabeler voor zo’n kleintje.

Maakt helemaal niks uit als een kindje meer interesse in de wc heeft dan in het potje. Het gaat erom dat ze interesse in zindelijkheid krijgen en dan maakt het niet uit waar die plas op gedaan wordt.

Groetekes, Sje

Eens met Sje, waar ze het doen maakt niks uit! Het begin is goed!
Ik vindt trouwens een brilverkleiner ideaal! De oudste wiebelt er nu zonder op, maar de jongste maakt er nu gebruik van. Kunnen ze ook wat langer blijven zitten!

Groetjes Manderijn.

Lekker makkelijk toch, gelijk op de wc leren? Krijg je ook geen kind dat elders misschien niet durft te plassen en dat je overal met een potje loopt te leuren

Wel even een brilverkleiner aanschaffen inderdaad.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier ook rechtstreeks op de wc. Potje wilde hij niet. Een maand of 2 met een verkleiner en toen wilde hij dat ook niet meer. Ideaal ik kon hem gewoon overal laten plassen was niets vreemds aan voor hem.

Liefs Michelle

Ideaal juist, meteen op de wc!
Deed de oudste hier ook. In het begin met verkleiner, maar die was ie ook snel beu. Ook nooit problemen gehad om op andere plaatsen naar de wc te gaan.

Maar de jongste kan wel plassen op de wc (durft juist niet met verkleiner, die schuift wel eens een beetje…) maar poepen alleen op het potje zijn we ergens anders, dan kan ze het dus niet en gaat t in dr broek.

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt

Dank voor jullie tips. ik ga morgen direct een verkleiner aanschaffen. Op zich verwacht ik er nog niets van, maar als hij interesse heef, wil ik het graag belonen. Hebben jullie toen ook luierbroekjes aangedaan? Lijkt me makkelijker dan gewone luiers.

Luierbroekjes zijn dan inderdaad wel ietsje handiger.

Groetekes, Sje

heb hier ook een wcbril verkleiner en dat gaat heel goed. En inderdaad ook luierbroekjes, vind ik ook veel makkelijker

Lilypie Second Birthday tickers