Op de buik slapen

mijn zoontje is bijna 9 maanden,sinds een paar dagen heeft hij uitgevonden dat op de buik slapen ook wel erg lekker is,ik ben er eigenlijk niet zo blij mee,en vindt het eng
hebben jullie tips of adviesen???
kan het eigenlijk kwaad ivm wiegendood???

Kijk even bij een topic ook in deze catergorie, daar hebben we het net allemaal uitgebreid over gehad. Hij is van Baukje. Overigens kan het geen kwad, op het moment dat ze zelf gaan rollen zijn ze ook sterk genoeg om het hoofdje op te tillen als ze op de buik liggen. En geen tips verder dan gewoon laten gaan. Enne AUB niet vastleggen.

Groetjes,

Michèle

Ben het helemaal eens met Michele. Mijn zoontje was ongeveer 7,5/8 maanden toen hij op zijn buik ging slapen. Ook ik vond het in het begin eng. Ging ook vaak bij hem kijken. Maar al snel zag ik dat hij sterk genoeg was om zijn hoofdje te draaien. Soms lag hij bijna helemaal op zijn hoofd, maar net zo dat hij prima door zijn neus kon ademen.
Ik zou me dus geen zorgen maken. En voor je eigen gemoedsrust in het begin gewoon af en toe kijken, dan zal je zien dat je kleintje prima kan ademen.

Ik ga even goedbedoelde brrrrrrrrr-adviezen voor zijn: als je je kindje maar nooit vastlegt in bed! Op geen enkele manier. Ook niet door de slaapzak onder het matrasje door te halen. Gewoon helemaal niet vastleggen of belemmeren in de slaap. Daarmee neem je veel grotere risico’s dan wanneer je niks doet aan dat buikslapen.

Gewoon lekker laten liggen zoals ze graag liggen. Als je zoontje graag op zijn buik slaapt, lekker laten liggen! Hij is oud genoeg om zijn hoofdje zo te draaien dat-ie genoeg zuurstof krijgt.

Groetekes, Sje

Hier vanaf 2 week een buikslaper.
Lekker laten liggen ze zoeken toch hun voorkeurshouding net als wij 's nachts ook doen.
Je zou nog een aerosleep kunnen aanschaffen. Dit is een dun matrasje wat je ipv een molton op je matras legt. Het is heen soort honingraad en als je kindje met zijn gezichtje in het matras komt kan hij gewoon doorademen.