Op de buik slapen met 10 maanden?

Hoi,

De laatste tijd wordt Puck een paar keer per avodn/nacht wakker omdat ze op haar zij is gedraaid. Als ik haar omdraai en haar speentje in haar mond doe slaapt ze weer lekker verder. Maar ik merk dat ze wel moe is de volgende dag van de gebroken nacht.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik stop haar al lekker strak in, maar nog komt ze los. Zou ze op haar buik willen slapen? Is dat wel veilig met 10 maanden?

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groetjes Loes

Hallo,

Ons meisje is nu 7,5 maand en slaapt vaak op haar buik. Ik leg haar 's avonds op haar rug, maar ze draait of op haar zij of op haar buik. Lekker laten liggen, het is volledig veilig. Je kleintje mag enkel niet op de buik (of ze raden het af) als ze nog niet sterk genoeg zijn om hun eigen hoofdje te draaien. Maar van zodra dit kan is het verstikkingsgevaar geweken. Ze draaien zelf wel het hoofdje als het niet lekker ligt. Maak je zeker geen zorgen!

Goede nachtrusten gewenst!

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het vanavond eens proberen, als ze huilt dan leg ik haar op de buik. Ze ligt dan op haar zij dus ik denk dat zewil dooidraaien maar dat dit dus niet lukt. Ik laat het nog wel even weten.
Hoop dat we lekker kunnen doorslapen vanacht.

Bedankt.

Groetjes Loes

als puck lekker op buikje slaapt lekker laten doen.
Toen ik klein was moest ik op mijn buik slapen en mocht op de rug perse niet.
de regeltjes blijven veranderen.
Dus lekker laten buikslapen als hij dit wil.
Hopelijk een lekkere nacht voor jullie

groetjes gytha

Hallo,

Onze zoon is morgen een jaar, en die sliep vanaf 6 maanden altijd op de buik.
Heb ook nooit geprobeerd om het te veranderen, lekker laten slapen zo…

Groetjes Trynke

Hoi,

Mijn zoontje slaapt al sinds ie 7 weken is op zijn buik wilde echt niet op zijn rug slapen… zelfs niet spelen maar dit houd ie nou wel een half uurtje vol.

Hoi,

Onze dochter sliep al gelijk het liefst op haar buik. Maar onze dochter was te onrustig om zo wie zo te slpen dus ingebakerd maar toen die periode voorbij was +_ 8 maanden draaide ze zich gelijk op haar buik met het naar bed brengen en trok ze ook haar knietjes onder zich. ook als ze daarvoor sporadisch in de box in slap viel lag ze op haar buik met de knietjes onder zich… Dus gewoon een keer proberen. Zodra ze goed met hun hoofdje kunnen draaien en optillen zit er geen gevaar in.

groetjes

lon106

Onze dochter kon vanaf dag 1 haar hoofd optillen, na een week of 4 hebben we haar niet meer op haar rug weggelegd, zij sliep dan helemaal niet. Op haar buik slaapt zij veel beter en langer.

Hoi,

Elke sliep destijds ook vaak op de buik zodra ze kon draaien.
Ze sliep dan ook vaak met opgetrokkken knietjes.
Lijkt mij niet lekker liggen, maar ze vondt het fijn zo.
Kan geen kwaad hoor.
Als ze sterk genoeg zijn dan draaien ze het hoofdje wel naar de
andere kant.
Of ze draaien weer terug naar de rugligging.
Dit veranderd trouwens als ze groter worden.
Nu ligt Elke graag op haar zij te slapen en ook nog wel op de buik/rug.
Anne kan nog niet draaien dus die ligt nog lekker op de rug te slapen.
Trouwens het draaien naar de buik kan ook snachts gebeuren als je kindje
even wakker wordt en dan ben je zelf aan het slapen.
Kan dus geen kwaad! Lekker zo laten liggen.
Dat Elke graag op haar buik ligt te slapen heeft ze niet van mij of mijn
man.
Ik kan zo zelf niet slapen en mijn man ook niet.
Ik slaap het liefst op mijn zij en mijn man op de zij of rug.
Soms erven kindjes dingen van hun ouders, nou dit dus niet!

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

hi,
Milo werd ook huilend wakker op zn buik, wrs omdat hij op zn buik wou, maar als hij het zat was niet meer terug kon. want ineens was dit over. Nu slaapt hij geregeld op zn buik, ook op het kdv, maar daar moest ik nog wel voor tekenen (toestemming verlenen anders moeten de verzogers hem terugdraaien), omdat het nog wel aanwezig zou zijn, kans op wiegedood. Maar naar ik weet kan een baby die goed zn hoofdje op kan tillen prima op zn buik. als ze heel klein zijn, dus een paar dagen of weken, missen ze nog het signaaltje naar de hersenen wat aangeeft dat ze geen lucht meer krijgen als het neusje in het matras zit bv. op een gegeven moment hebben ze wel dat reflex. met 10mnd zeker! slaap lekker…

x Floss

Hallo,

Net weer een huilende Puck op haar rug gedraaid. Op de buik slapen wil ze ook niet.
Nou ja, zal wel een fase zijn. Hoop dat ze snel in haar bedje beide kanten op kan draaien. Ze is egwoon te moe om terug te draaien volgens mij.

Dag,

Groet Loes