Op de buik in bed

Julia is 6 maanden en een paar weken oud… Alles gaat gelukkig heel goed met mijn kleine meisje… MAARRE…sinds een paar weken kan ze zich omdraaien en dat is allemaal errug leuk, maar in haar bedje dus ook… Ik leg haar al strak vast in bed (knuffels tussen het bedje en matras/dekentje) maar ze trekt het los en draait op haar buik… Trappelzak heeft ze aan en doe ik aan het voeteinde een stukje onder het matras… Moet ik haar elke keer terugkeren of kan dit geen kwaad??Als ze dus omdraaid draait haar trappelzak mee… Moet ik haar niet strak neerleggen, maar gewoon los en laten gaan?? Ik weet eigenlijk niet waar ik nu goed aan doe?!

Hoi Gerti,

Wij hebben ook een kindje van ruim 6 maanden (zelfde geboortedatum misschien? 24 januari?). Zij rolt al haar hele bedje door sinds ze zichzelf om kan draaien. Dat was ergens half mei. Strak vastleggen heeft geen zin. Ze willen toch draaien. Doe je zelf tenslotte ook als je slaapt. Zeker als ze de slaapzak niet los kunnen draaien uit het voeteneind, kunnen ze hun beentjes vastdraaien en dat is ook niet de bedoeling.

Onze ervaring is (al voor de tweede keer want ons oudste dochtertje deed in haar babytijd precies hetzelfde), gewoon lekker alle kanten op laten draaien. Ze rollen de hele nacht alle hoeken van hun bedje in en slapen blijkbaar heerlijk!

Ze zijn in staat om zichzelf om te draaien en om hun hoofdje zo te leggen dat ze gewoon kunnen ademen, dus 's nachts gaat dat blijkbaar automatisch goed.

Wij zijn er eigenlijk nooit ongerust over geweest. Je kunt toch moeilijk hele nachten naast dat bedje blijven zitten. Het zal toch wel door moeder natuur zo geregeld zijn dat ze zo rommelig slapen.

Wat wij wel hebben gedaan is alles uit het bedje halen. Echt alles! Zelfs de hydrofielluier die er als hoofddekje in ligt is eruit. Er ligt alleen maar een matrasovertrekje over haar matrasje en verder helemaal niks. Zo kan ze ook niet tegen knuffels aan of onder dekentjes terechtkomen.

Dat geeft dan in elk geval ook een rustig gevoel voor jezelf.

Succes met je beweeglijke baby!

Groetekes, S (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 13 Aug 2005 20:20:47

Gewijzigd door - Sje op 13 Aug 2005 20:22:00