Op de bank staan

Joey kan sinds drie dagen zelf op de bank klimmen… Hartstikke knap natuurlijk, maar ook heel vervelend…
Hij gaat namelijk staan en laat zich dan vallen of hij probeert te springen… En behalve dat dat gevaarlijk is, wil ik het gewoon niet hebben dat hij op de bank gaat staan…
Hij heeft de laatste dagen minstens 50 keer per dag in het halletje gezeten, voor straf… Ik waarschuw 1 keer dat hij moet gaan zitten en zeg dat hij anders op de grond moet, luisterd hij niet dan zet ik hem op de grond. Als hij dan weer op de bank gaat staan dan gaat hij naar het halletje voor een minuutje.
Het verhaal is een beetje vergelijkbaar met dat van Eva die op de tafel gaat staan, maar het moeilijke van dit vind ik dat hij dus wel mag zitten op de bank, maar niet staan… Of kan ik hem beter leren helemaal niet op de bank te gaan? Tot nu toe heeft straffen geen enkel effect, terwijl dat het wel heeft als ik hem in het halletje zet omdat hij de kastdeurtjes op trekt…
Moet ik nou gewoon door gaan met hem deze methode? 150 keer straf voor hetzelfde heeft nog steeds niet geholpen… Het enoge wat het opleverd is de hele dag een huilend kind dat telkens weer op de bank gaat staan…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Jesse deed dit ook toen hij
net er op kon klimmen. Heel vervelend idd. Bij springen moest hij op de gang en verder hebben we de snel mogelijk geleerd dat hij eerst met de voetjes van de bank moest en niet met een duikvlucht naar beneden. Hij gaat nu eerst op zijn buik draaien en glijd dan naar beneden. verder zit hij nu ook alleen maar op de bank

Liefs

sja, dat doet Joey hier dus ook, alleen klimt hij nog niet zelf op de bank, die is nog iets te hoog, maar als ie erop zit, dan is het ook staan en lopen over de bank. Hier zeggen zij in eerste instantie dat hij moet gaan zitten, dat doet hij over het algemeen dan ook, maar voor 2 tellen. Als hij weer gaat staan en niet weer wil gaan zitten dan zetten wij hem weer op de grond om daar te lopen en te spelen. De bank is om te zitten, niet om op te staan, maar dat heeft hij dus nog steeds niet goed door hoor, blijven volhouden is denk ik de beste manier)

Lfs

rico mag gewoon niet op de bank spelen, 1 hele duidelijke regel voor rico
hij weet dat als ik op de bank zit en hij erop klimt dat hij op mijn schoot mag zitten maar er wordt niet op de bank gespeeld heel simpel.
ik zou het persoonlijk afleren maar het is maar net waar je de regels wil neerleggen.
kijk bij veel mensen mogen kinderen niet springen () en bij andere wel.
bij andere mogen kinderen weer wel op de bank, bij andere niet.
hier mag rico wel springen maar niet op de bank spelen haha.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

Hier ook wel gehad.
Ik ben daar gewoon heel duidelijk in.
Ik zeg dan: kijk mamma eens aan, nee dat mag niet, een bank is om op te zitten en niet om op te staan of springen.
Ga je er even af.
Dan is het eigenlijk zo gedaan en hoef ik niet eens te straffen.
Wel er even boos bij kijken natuurlijk.
Maakt trouwens niet uit of de bank oud is of nieuw. Gewoon niet doen.

Groetjes Lisan.

Gewijzigd door - Lisan op 07 Mar 2010 19:04:27

Het is inderdaad een soortgelijk verhaal als met Eva op de tafel. Héél vervelend, zeker als je 150x moet straffen en het geen effect heeft. Bij ons hielp het ook niet om Eva van de tafel te halen, ze kroop er steeds weer op. Misschien vind je wat tips bij mijn topic nog, al kreeg ik de tip om een strafplek te maken, terwijl jij die al hebt. Ik kan je helaas niet helpen. Eva mag bij ons wel gewoon op de bank. Ze klimt er met hulp op en gaat dan zitten. Ze mag er niet op springen, maar dat doet ze eigenlijk ook niet. Als ze eraf wil, gaat ze net als Jesse op haar buikje liggen en laat ze zich eraf glijden. Ze gaat best rustig met de bank om moet ik zeggen en wij vinden het geen probleem. Wel zonder schoenen en dus niet springen. Dat gaat goed zo. Succes met je acrobaat!

Groetjes Rainbow, trotse mama

jeetje wat netjes van de kindjes
rico niet die schuift met zn bibs vooruit en wringt totdat er gewoon bijna af valt, ik moet m dus altijd helpen
maargoed hij klimt erop ik zeg meteen; ERAF haha
omdat ik weet dat hij zo druk is en het is misselijk wat er gebeurd als hij er in zijn eentje op zit.
nee daar wacht hij maar mooi mee totdati k zelf ook op de bank zit, dan mag hij erbij komen maar niet alleen op de bank spelen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier zeg ik altif morgan 123 zitten op de billen. 1…2…3… oke van de bank en tuurlijk weet ik dat ze er weer op klimt maar dan gaat het weer opnieuw en de ene dag ben je daar alleen maar mee bezig en de andere dag is 1 keer zeggen genoeg. Maar we blijven consequent.

Groetjes,

Michèle

Hier net als bij Rainbow… Ook vind hij het heel leuk om gewoon op de bank te staan en naar buiten te kijken (vogels / hondjes etc) Dit kan hij wel kwartier doen op zijn gemakkie. Hij mag van ons op de bank staan/spelen en zitten maar niet springen …

Weet je het is soms ook best lastig maar ik heb liever dat hij de bank gebruikt als klimrek dan dat hij op de tafel/kinderstoel klimt. Hij moet toch zijn energie beetje kwijt…

Ook Nick vindt het leuk om op de bank te zitten maar ook om te staan en naar buiten te kijken. Dat vind ik prima. Maar springen mag hij niet. Hij is er een keer goed afgedonderd en sindsdien laat hij het ook. Zo gauw hij gaat staan wijst hij naar zijn hoofd en zegt boem. Dus hij weet wel dat hij beter niet kan gaan rennen en springen op de bank.

Groetjes Bianca

Hier precies hetzelfde als bij Mini-boy, hij mag van mij gewoon op de bank zitten, staan en spelen. Maar geen gekke toeren uithalen. Dus niet springen en rennen op de bank. Tot nu toe gaat dat gewoon goed. Dani vindt het ook leuk op de bank, lekker op het kussen liggen en dan er weer overheen kruipen. En naar buiten kijken naar de auto’s,kindjes, poesjes etc.

Zolang je maar duidelijk bent wat wel en niet mag denk ik dan. En ook consequent blijven in wat wel en niet mag. En helaas betekent dit in sommige gevallen eerst 1000 x nee.

quote:
Maar springen mag hij niet. Hij is er een keer goed afgedonderd en sindsdien laat hij het ook. Groetjes Bianca

Euh… de tip om het af te leren snoekie

;-D Miniboy!

Tja, ik was er net te laat bij maar goed… Hetzelfde gold voor de verwarming overigens. Ik zei dat het veel te warm was. Maar ja, dat wou hij blijkbaar voor zichzelf uitmaken. Dus dat was inderdaad even erg warm. Nu doet hij het nog wel eens maar dan heel voorzichtig en dan naar mij kijken en in zijn handjes knijpen, zo van warm he

Groetjes Bianca

Ja dat doet Jurian ook … en ook bij mijn theeglas heel voorzichtig voelen… is het een beetje lauw dan roept hij al AUW en glundert me dan toch…

Mss kan je samen met hem voordoen wat wel mag en wat niet.
En vooral hem heel positief en bemoedigend aanspreken als hij wel flink is.
Bvb. als hij mooi op de bank zit dan kan je zoiets zeggen als “wat flink van je dat je mooi op jouw poep zit” of "Bedankt om zo mooi te zitten"
Dat doe ik vaak en ik heb de indruk dat ik daar het verste mee geraak.
Dus minder de nadruk op het negatieve, gewoon de hal in een klaar als hij gaat staan of springen.
En meer de nadruk leggen als hij het dan wel goed doet.

Hij is toch nog erg klein en ik denk dat hij het nog niet zo beseft waarom je hem net ‘straft’, hij weet wel dat als hij dat doet dat jij dan reageerd maar hij kan de puzzelstukje nog niet helemaal samenleggen.
Daarvoor heeft hij zoals Saro al zei, mss wel 1000 keer een nee voor nodig vooraleer hij het echt helemaal begrijpt.

Dus leg het er maar vingerdik op als hij dan wel eens mooi op de bank zit.
Ook al is dat maar 1 keer per dag en dan 50 keer op de gang
Hij ziet ook veel liever jouw apreciatie en positieve aandacht dan in dat halletje staan hoor.

Hopelijk is het snel geleerd

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers