Op buikje in bed

Nog een vraag! Vanmorgen ging papa Julia uit bed halen en hij begon te lachen. Ik hoorde hem zeggen: ’ Heeeee schat, hoe ben jij nou gaan liggen?’ Bleek ze dwars in bed te liggen, op haar buikje. Ze lag zo naar de deur te kijken. Op zich grappig dat ze zo lag, ze kan ook erg goed rollen nu, maar ik dacht wel: oef! Want nu kwamen we toevallig binnen, maar wat als ze straks niet terugkan? Ze snapt namelijk niet hoe ze op haar rug terug moet rollen. Ik zie het vaak op de mat, dan rolt ze om en ligt ze lang met haar kopje omhoog. Maar als het dan te zwaar wordt, zakt ze met haar neusje op de mat en krijgt ze haar hoofdje niet meer omhoog. We leggen haar dan zelf weer op haar rug. Ze wordt nu erg beweeglijk en ik ben dus bang dat ze 's nachts omrolt en dan met haar gezichtje op de lakens zakt. Nu denk ik wel dat ze zich dan meldt, maar als we dat dan niet horen? Wij kunnen soms door vermoeidheid best in coma liggen…Maak ik me nu overdreven zorgen?

Oh ja, wij konden van iemand zo’n sleepding overnemen, waarmee je ze vast kunt leggen. Jajajajaja, ik weet hoe dat ding hier gehaat wordt maar zelf heb ik er geen moeite mee eigenlijk. Het zag er ook niet eng uit, net een bakerdoek maar dan alleen met een band om de buik en de handjes en voetjes gewoon los. Gelukkig hebben we 'm niet duur gekocht, want Julia vond het niks. Het wqas dus vanwege het feit dat ze niet tegen het uitbakeren kon he. We mochten zelfs haar handjes onder de band doen, maar dat vond ik WEL akelig! Hij krulde ook om aan de onderkant, waardoor ze op een bobbel lag en dat zorgde natuurlijk bij mevrouw voor irritatie. De sleeper ligt dus werkeloos in de kast! Ze moet het in de eerste plaats natuurlijk zelf fijn vinden en dat was dus niet zo. Maar nu kruipt ze dus omhoog EN ze gaat op haar buikje liggen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 26 Mar 2009 10:34:45

geeft niks lekker laten kruipen… heel veel kindjes slapen op hun buik. Mijn neefje slaapt zelfs met opgetrokken knietjes op zijn buik … lijkt me niet lekker maar hij slaapt goed dus…

Die bezorgheid is niet overdreven… je wilt het beste voor je kindje. Maar haal alles uit bed waar ze zich in kan rollen … of in verstikt kan raken en zeker niet die band (waarvan je zelf al zegt dat het een gehaat ding is hier op het forum )…

Wat wij gedaan hebben toen Jurian onrustig was (hij ligt niet op buik oid maar was toen ziek) ik zette mijn wekker om de 2 uur … tja een gebroken nacht maar ik kon hem wel in de gaten houden.

Meid, hoort allemaal bij de leeftijd! Niks mis mee, geen paniek van maken. Ook niet vast gaan leggen met wat voor trucjes dan ook, ook niet met goedgekeurde sleepdingen want die zijn alleen maar voor die hele kleintjes.

Ze heeft de leeftijd om heel haar bed door te gaan en daar moet je haar niet in belemmeren. Als je zelf vastgelegd zou worden, zou je dat ook niet prettig vinden. Ze moeten kunnen bewegen tijdens het slapen. Dus alleen slaapzak aan, sleepding onmiddellijk je huis uit, alles uit bedje halen en lekker die kleine mop zelf haar slaaproute laten bepalen.

Groetekes, Sje

Morgan heeft van de week op de creche op haar buik geslapen. Ze had zichzelf omgerold en lag heerlijk te knorren. Ook zij laat haar hoofd ‘vallen’ als ze moe is, maar ze draaid hem wel zeg maar. Dus ze ligt op 1 oor en niet op haar neus. Thuis slaapt ze op haar zij en dan of op de ene en soms op de andere. Je ziet dan dat ze zich echt omdraaid. Ik moet zeggen sinds ze dit door heeft, op der zij slapen, dat ze ook minder onrustig slaapt.

Groetjes,

Michèle

Hihihi, zo lag mijn neefje ook, met opgetrokken knietjes. Heerlijk vond hij het! Zelf lijkt het me ook niks. Ik lig altijd lekker opgerold, maar niet op mijn buik!

Goed idee om toch af en toe de wekker te zetten en even te gaan kijken. Ik vind het toch een beetje een eng idee…En die band was dus inderdaad niks, dus die gaat hier weg…

Wat stoer zeg, dat Morgan zich echt al in haar favo houding nestelt! Julia slaapt meestal nog op haar rug en nu gaat ze dus op haar buik als ze wil spelen en klaar is met slapen. Ik zou bang zijn als ze op haar zij zou liggen, dat ze topzwaar zou worden en om zou rollen, maar ik denk wel dat ze de leeftijd hebben om een eigen slaaphouding te zoeken. Ik ga wel effe kijken af en toe en als ze echt raar zou liggen, kan ik haar recht leggen. Ik heb eigenlijk nog niet echt gezien dat ze haar koppie opzij legt om te ademen, maar dat lijkt me een soort reflex? Hoewel…hmmm…Julia doet dat niet. Komt nog denk ik. Nu ligt ze luidruchtig te spelen op het kleed, op haar buik. Ze heeft de grootste lol met haar tuimel-aap en haar lege kommetjes die kunnen rollen.

Ik moet me niet te druk maken, maar ik ben soms wat overbezorgd? Terwijl ze best wel wat kunnen hebben nu en ik wel gewoon met haar door de kamer ‘vlieg’ enzo. Maar dan alleen met slapen he, bang dat ze opeens gestikt is…Ik ga ook altijd kijken als ze heel lang slaapt…Als ik haar dan natuurlijk gewoon hoor ronken, is het weer goed!

Ha ha ha ik ben ook heel eerlijk als ik zeg dat ik wel blij ben met de camera in haar kamer hoor rainbow. Maar topzwaar wordt ze niet op haar zij. Ze ligt net als mamma, beentjes opgetrokken en knuistjes onder der kin gevouwen

Groetjes,

Michèle

Aaaaaa LIEF!

Ha ha ha ik zal eens kijken of het me lukt om een foto te maken

Groetjes,

Michèle

ohja ik zou daar ook van schrikken hoor!
rico leg ik nog wel is in de baby sleep maar ja hij gaat telkens weer op zn rug liggen en dan zit dat ding in de weg
dus nu gewoon op de rug en hij kijkt gelukkig naar de linker of rechterkant en niet meer achterop zn boemes
ik weet ook niet wat ik dan zou doen, rico kan juist niet op n buik rollen maar wel van buik naar rug. nog even afwachten dus hier

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik kan haar niet om gaan draaien als ze op haar buik slapen wil, helaas zou zij mij wel wakker maken als ze weer draaien wil want dat kan ze niet. Gelukkig is het nog zij slapen hier.

Groetjes,

Michèle

Ja ik kan haar niet om gaan draaien als ze op haar buik slapen wil, helaas zou zij mij wel wakker maken als ze weer draaien wil want dat kan ze niet. Gelukkig is het nog zij slapen hier.

Groetjes,

Michèle

die laatste zin vat ik niet helemaal michele
of bedoel je dat ze nog gewoon slaapt nu? ofja…toen je dat typte dan.
rolt morgan van buik naar rug of andersom?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:

Groetjes,

Michèle

JAJAJAJAJAJA, WIL IK ZIEN!!!

quote:

Groetjes,

Michèle

JAJAJAJAJAJA, WIL IK ZIEN!!!

Hebben jullie dan ook geen lakentjes en dekentjes meer in bed? Is alleen slaapzak niet te koud?
Dylano is altijd wel in de weer met zijn laken en deken.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Je kunt op het matras een aerosleep ding leggen, heeft een vriendin gebruikt. Daar kun je doorheen ademen. Of het zo erg is dat ze op haar buik slaapt… weet niet, schoonmoeder heeft me wel verteld dat ze dat vroeger moesten… dus ja… doe waar je je goed bij voelt…

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker

Hoe ze moeten slapen blijft veranderen. Bij mijn dochter van 18 moest ik ze na elke voeding op der andere zij leggen. Toen mocht ook gewoon een dekbedje mag ook al niet meer wat een veranderingen allemaal. Moet ik er trouwens wel bij zeggen dat Dylano ook in het ziekenhuis op zijn zij gelegd werd moest daar van de kinderartsen dus wat nu wel of niet goed wie zal het zeggen. Van de kraamhulpen heb 4 verschillende gehad inderdaad op zijn rug en zo slaapt ie nog steeds nu af en toe op zijn zij

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Julia ligt in een slaapzak met een deken en een lakentje. Ze wurmt zich daar dus uit en lag daarstraks met haar handje door een spijl waardoor ze in paniek raakte. Ik vind het wel een probleem dat ze WEL kan rollen van RUG naar BUIK, maar NIET ANDERSOM. Ze kan dus eenmaal op haar buik niet terug…Maar ik neem aan dat ze a) haar kopje opzij zal draaien en b) zich meldt met huilen als ze akelig ligt. Maar nogmaals: echt fijn vind ik het niet dat ze zo rolt in bed!

Morgan gaat roepen als ze terug wil als ze niet in slaap valt hoor, maar dan roept ze als ze wakker wordt. Enne vanacht was het gewoon weer rugslapen

Groetjes,

Michèle