Op bezoek gaan is een ramp

Hoi,

Heb even advies van jullie nodig.
Anne-Fleur is nu 4 maanden en een hele vrolijke baby.
Ze lacht en brabbeld de hele dag door.
Maar… zo gauw we haar ergens mee naar toe nemen, b.v. op verjaardagsbezoek, dan huilt ze de hele boel bij elkaar.
Gister nog, we waren op de verjaardag van oma en hier is heel de familie aanwezig.
Iedereen wilde haar natuurlijk even bewonderen dus allemaal om beurten boven de wagen.
Eerst kijkt ze dan heel bedenkelijk en dan begint haar onderlip te trillen.
En dan is het gebeurt, ze is dan niet meer te sussen
Ik pak haar dan ook op en hou haar dicht tegen me aan, loop dan ook weg en zoek een rustig plekje op en begin zachtjes liedjes te zingen.
Niets helpt ze is dan helemaal overstuur.
Gevolg… spullen pakken en weer naar huis terug.
En thuis leg je madam in de box en heeft ze weer praatjes voor 100, niets aan de hand.
Krijgen we nu thuis bezoek dan is ze niet de vriendelijkste maar ze zet het niet op een brullen als ze mensen ziet die ze niet zo vaak ziet.

Is dit al eenkennig zijn of is het gewoon allemaal te druk voor haar?
Ben benieuwd of jullie adviezen of ervaring hebben op dit gebied.

Liefs Corine

Kan heel goed zijn inderdaad dat ze niet gediend is van al die aandacht. Eenkennig is denk ik nog een beetje vroeg maar het is te druk.

Als ik jou was en je gaat met haar weg vraag de mensen om haar even met rust te laten. Dus niet allemaal om die wagen heen en niet allemaal op der te duiken als ze eruit komt. Laat haar zelf even rustig aan de omgeving wennen. Want ze zal toch moeten leren dat jullie wel eens een keer weggaan. En mensen hebben in mijn ogen meer rekening te houden met kinderen ook al is het familie.

Groetjes,

Michèle

Je zou haar ook uit de wagen kunnen halen, als ze wakker is en bij jou op schoot nemen. Ze is dan dicht bij mama en kan de kring rondkijken naar de mensen.
De familie hoeft dan niet massaal boven de bak te hangen en zo kan iedereen haar bewonderen en voeld je kleine puk zich wel veilig bij mama.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Veel te druk voor haar. Ik denk ook dat je ze het beste uit de wagen kunt houden, dicht tegen je aan. En haar even de rust gunnen voor zover dat kan. Ook niet van schoot tot schoot. Wij hebben het ook gehad. Nick werd er heel onrustig van. Toen ik daar achter kwam heb ik ook geprobeerd om hem zoveel mogelijk bij mij te laten of bij papa. Na een tijdje ook naar boven om te gaan slapen zodat hij uit de drukte was. Maar dat hielp niet altijd. Ik vond het ook altijd een heel gedoe en een probleem. Even naar huis gaan was er niet want de schoonfamilie woont op 2 uur rijden .
Bij andere feesten probeerde ik het ook wel eens op een tijdstip dat er nog niet zoveel mensen waren.
Lastig…

Groetjes Bianca

ik herken het helemaal!
onze kleine brulde ook altijd buiten de deur, en soms ook als we zelf visite kregen, ik heb op een gegeven moment tegen iedereen gezegd dat ze niet meteen boven die kleine meid moeten gaan hangen, en dat ze haar eerst moeten negeren en niet aankijken.
dat hielp echt want zo kon ons meisje eerst aan de stemmen en de gezichten wennen en na ongeveer een half uurtje vond ze het prima als mensen dichter bij kwamen en met haar gingen praten en troetelen!
het is natuurlijk ook wel erg moeilijk voor iedereen om niet gelijk hun volle aandacht aan zo’n lief klein mensje te geven, maar als je daar een tevredener kind van krijgt die het ook gezellig vind om op visite te gaan! dan zijn mama en papa "OOK "blij denk ik!!!

ik zou het echt eens proberen, want het is ook niet niks om in eens zo veel vreemde gezichten in je op te nemen!

succes! Lieve groet Monique,

Bedankt voor jullie adviezen!
Er zitten er zeker tussen die ik uit ga proberen.
Aanstaande zaterdag hebben we weer een verjaardag dus kan ik het gelijk in praktijk brengen

Zo fijn dat dit forum er is…

Liefs Corine