Oorpijn en zwemles

Hallootjes,

Onze grote kleine dame (net 2) heeft van afgelopen donderdagochtend t/m zaterdagavond last van oorpijn gehad. Behandeld met neusspray en paracetamol en sinds ze zaterdagavond naar bed gegaan is, is ze klachtenvrij. Er is ook geen troep uit haar oortje gekomen ofzo, dus het is waarschijnlijk een lichte oorontsteking geweest.

Inmiddels is ze ook alweer in de douche enzo geweest en zijn haar haartjes gewoon gewassen.

Nu heeft ze altijd op woensdagochtend zwemles. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen? Nog een weekje extra wachten met zwemles of is ze dan lang genoeg klachtenvrij?

Zwemles met die kleintjes is altijd superleuk dus de verleiding is erg groot om gewoon te gaan, maar de gezondheid van de grote kleine dame gaat voor natuurlijk. Een zwembad is natuurlijk altijd een grotere bacterie-haard dan je eigen douche.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Moeilijk…
Natuurlijk is het geweldig die zwemles, ik zou het overleggen met de huisarts of ze kan gaan zwemmen. En anders misschien een watje in haar oortje??
Tja het is een ideetje, we hebben er zelf geen ervaring mee…
Suc6

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002) en Fajah (17-11-2004)

Ik ben echt zo’n “oren-kind” geweest vroeger (altijd oorontstekingen etc.)
Dus toen ik op zwemles ging (5 jaar was ik ofzo??) gebruikte ik altijd oordopjes.
Meestal had ik van die kneedbare “wax-dingen” (weet niet hoe ze precies heten)
Jouw dochtertje is natuurlijk jonger.
Ik weet echt niet of het verstandig is als ze nu chloorwater in haar oren krijgt…gevoelsmatig zou ik zeggen: sla een weekje over.
Maar wie weet kan het helemaal geen kwaad.
Je zou het inderdaad aan de (ass. van de) huisarts kunnen vragen.
Succes ermee!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2005 18:35:24

En, zijn jullie nu wel of niet gaan zwemmen ?

Uiteindelijk zijn we niet gaan zwemmen (althans, ik ben met de jongste gaan babyzwemmen en de oudste heb ik lekker bij oma afgezet om te gaan spelen).

Had voor de zekerheid dinsdag nog de assistente van de huisarts gesproken en zij adviseerde ook om een weekje over te slaan om er zeker van te zijn dat de oorontsteking echt over is.

Wel jammer dat we gisteren niet konden, want binnenkort is het weer puppy-diplomazwemmen en gisteren werd er al gekeken welke kindjes er voor het diploma mogen zwemmen. Volgende week nog wel een kans, maar dat is dan nog maar 1 kans. Dus dan moet ze ook echt alles goed doen in de les.

Maar nog geen hek van de dam want ze is net 2, dus ze heeft nog kansen zat om haar puppydiploma’s te halen. Puppy 1 had ze met 1,5 al dus we mogen niet klagen.

Ze is in elk geval nog steeds pijnvrij dus we verheugen ons alweer op de volgende zwemles.

Dank voor jullie input en de belangstelling in elk geval!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)