Oorpijn bij kauwen?

Coen grijpt al een tijdje telkens naar zijn oortjes als hij aan het kauwen is (niet continu maar af en toe). Hij slaat er tegen aan of zet zijn handen op de oren. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, want hij huilt niet of zo, maar ben wel benieuwd wat dit kan zijn. Moeheid kan het - denk ik- ook niet zijn, want hij doet dit bij alle eetmomenten.

Weet iemand wat het kan zijn?

Groetjes,

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

hoi sandra,

Levy heeft dat een paar mndjes terug gehad huilde niet greep steeds naar zijn oren maardat doet levy ook als hij moe is dus ik merkte geen verschil maar hij deed idd ook moeilijk met eten dus ik dacht er kom een tand/kiesje door dat was het ook niet… toen een dag daarna had hij 41 graden koorts ik de arts gebeld want dat was sóchtends vroeg ik kon langs komen toen bleek Levy midden oorontsteking te hebben en dat schijnt heel zeer te doen maar levy huilde niet etc had alleen koorts dus al je het niet vertrouwd ff morgen huisarts bellen beter een keer te veel dan te weing… heb coen ook een beetje dat hij zijn evenwicht verliest?
succes en ik hoor het wel hoe het verder gaat

Groetjes Manon

Hoi Manon,
Ontzettend bedankt voor je reactie! Ik zal morgen zeker de huisarts bellen! Coen heeft de afgelopen nachten erg onrustig geslapen en overdag ook maar 1 uurtje… Dus ik vermoed dat dat met elkaar te maken heeft.
Ik laat het nog even weten!
Nogmaals heel erg bedankt,

Sandra

Oorpijn bij kauwen is inderdaad mogelijk. De Buis van Eustachius is een verbinding tussen het binnenoor en de neusholte. De neusholte staat weer in verbinding met de keelholte. Dus grote kans dat je kindje bij een oorontsteking extra last heeft met kauwen.

Gebruik neusspray. Dan gaat die buis open, kan de troep uit het binnenoor weg en dan is de kans groot dat de oorontsteking overgaat. Als het aanhoudt, inderdaad naar de dokter.

Groetekes, Sje

De praktijk is vandaag en morgen gesloten ivm verhuizing. Alleen voor spoedgevallen zijn ze bereikbaar.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, aangezien Coen geen koorts heeft.

Sje, bedankt voor je tip. Zal het straks even proberen (neusspray aanbrengen is een ramp bij Coen!!)

Groetjes, Sandra

Sandra

Tip om zoiets (misschien) een volgende keer te voorkomen: Water koken en een heeeel klein beetje zout erin oplossen en haar met elke verschoning haar neus druppelen, 1 druppel. Heb wel het idee dat ze daardoor minder last heeft van verkoudheid e.d. Bij de apotheek kun je een glazen flesje met pipetje halen/kopen.
Was een tip van mijn schoonmoeder en de ha.

Groetjes Frauk