Oorpijn bij het snuiten?

Mijn zoontje van vijf is sinds een paar weken een beetje verkouden (loopneus,hoesten etc), maar nu heeft hij pijn in zijn oor tijdens het snuiten. Hij heeft in het verleden al eens buisjes gehad en deze zijn een half jaar geleden uit zichzelf losgekomen.

Heeft er iemand tips, wa kan ik het beste doen, of zal ik gelijk serieus nemen en naar de dokter gaan?

A. A.

Neem het zekere voor het onzekere en laat de huisarts er naar kijken
Misschien heeft hij een beginnende oorontsteking
dat kan alleen je huisarts zien
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Zorg in elk geval dat je een paar keer per dag spuit met neusspray. Dat haalt de buis van Eustachius open, daar kan dan de troep uit en dan vermindert de druk op het trommelvlies.

Groetekes, Sje

bedankt voor jullie reactie. Ik heb nesivine gebruikt, en nu heeft hij er geen last meer van gelukkig. Eerst nacht wist ik niet wat ik moest gebruiken, en heb ik een klein beetje maisolie opgewarmd en een paar druppels in zijn oor gedaan. Dat hielp ook al, maar dat was puur uit noodzaak.
De volgende dag heb ik nesivine gebruikt. dus Nesivine helpt!!!

groetjes

A. A.

Nooit op eigen houtje druppeltjes van wat dan ook in het oor doen. Zeker bij een middenoorontsteking, die speelt zich achter het trommelvliesje af. Dan doen druppeltjes helemaal niks. Neusspray is het allerbeste medicijn bij een middenoorontsteking.

Door die verkoudheid wordt de Buis van Eustachius dichtgehouden en het vuil uit het middenoor kan niet weg. Dat geeft druk op het trommelvliesje en een olielaagje aan de andere kant van het trommelvliesje doet helemaal niks. Kan er alleen maar voor zorgen dat er aan de goede kant ook vuil gaat ophopen en dan ben je veel verder van huis.

Groetekes, Sje